2020-12-11, 17:11
Medlem
Skulle inte förvåna om pedofilfästmannen pressar Pedrick på pengar framöver. Den individen har säkert bilder som inte är ämnade för allmänheten som t,ex rakat arsle på vid gavel. Djursex och mycket annat skit tror jag det finns i peddots förvar. Att pedofilen skulle vara intresserad av Predrick är en utopi. Snarare allt som erbjud i paketet med barn, datorer, perverst sex och djur. Rena paradiset för såna som pedofilen vilken muckat och var i behov av husrum. Nybakade scones varje morgon efter den nödvändiga avsugningen på Fredrick.
Citera
2020-12-11, 17:11
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Federley har inte gjort något brottsligt.

Det tror jag inte är korrekt, enligt uppgifter så har han sagt att han ska låta Säpo undersöka vem som lämnat in orosanmälan angående hans barn, och tydligen är det lika förbjudet att efterforska anmälare till myndigheter, som det är att efterforska vem som tipsat pressen om problem på en arbetsplats inom stat och kommun, finns ju typ kommunalråd som efterforskar vem som läckt till pressen av de anställda i en kommun, och Federlays ställning borde ju likna ett kommunalråd.

Detta är som jag har uppfattat saken...

Ett exempel

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/har-efterforskar-hans-lindberg-s-svt-s-kallor&ved=2ahUKEwiQjd7WqMbtAhXQ_CoKHfq8DiMQFjABeg QIAhAF&usg=AOvVaw0tv5S0fok9AAescac4H4A0&ampcf=1
Citera
2020-12-11, 17:12
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Svt fortsätter sända "Bryssel calling"
https://www.svt.se/kultur/fredrick-federley-bryssel-calling
Själv har jag slutat titta på det sen den här informationen uppdagades.
Jag började att titta efter att detta kom ut. Blir ju mycket mer pikant med facit i hand.
Citera
2020-12-11, 17:13
Medlem
nickomyras avatar
Jag får oxå fysiskt ont i magen när jag läser FF & Annies inlägg .
Personlig tragedi ?
Och hans läkare har sagt att han måste avgå för att läka från utmattningen ? Ja om det är en rejäl utmatning så brukar det ta minst flera månader , men ingen läkare brukar ge råd om att direkt säga upp sig .
Så han har haft en ohälsa senaste året o pga det har han börjat dejta en pedofil ? Har jag tolkat det rätt då ?

Vilka jävla psykopater !
https://www.facebook.com/713993068695287/posts/3715560661871831/?d=n
Citera
2020-12-11, 17:21
Medlem
Man kan ju undra vart pedofil-Fredrick ska ta vägen nu då han är känd i hela Europa som en bisarr pedofil. Ska han sitta på puben lär smockan hänga i luften.
Citera
2020-12-11, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Jag har försökt att få mig en bild av det hela, någon som kan hjälpa mig?

Fredrick Federley är bekant med en person som utfört dessa (avskyvärda) brott. Personen satt i fängelse, och kom sedan ut. Men vad hände sedan?

* Blev personen direkt bosatt hos Fredrick Federley (antagande: förhållande?)?
* Blev personen bosatt hos Fredrick Federley först nu på hösten?

Men oavsett, Sverige ska ändå vara ett rättsäkert land. Personen blev dömt, och är nu fri. Från samhällets perspektiv så bör han nu vara fri.

Pedofilsambon är dömd till 9 år har suttit i 6 år och har 3 år villkorlig frigivning. Straffet är alltså inte avtjänat än.
Citera
2020-12-11, 17:27
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Federley har inte gjort något brottsligt.
Jag vet att Rektor Hamid sagt dumma saker. Menar du att han gjort något brottsligt också?

Har du en länk till FUP:en?
Citera
2020-12-11, 17:32
Medlem
"Ett allvarligt brott" eller något i den stilen.. Det är vad ekot i P1 kallar det som ex sambon är dömd för. Varför talar de inte klarspråk?
Citera
2020-12-11, 17:35
Medlem
Förbluffande att Annie Lööf är så engagerad i gullponken Fredrick och hur han mår. De våldtagna barnen betyder uppenbarligen inget för henne.
Citera
2020-12-11, 17:44
Medlem
"sjukskrivning på grund av rykten, spekulationer och halvsanningar som nu cirkulerar kring honom." låter FF meddela till lokaltidningen i Dalarna. Men han anger inte datum. Förslagsvis sker hans omställning från förtroendevald politiker till något annat yrke omedelbart.

Det finns en administration i Bryssel, som tar emot anmälningar. Precis på samma vis som när han anmälde sin "sjukskrivning" dit. Jag kan inte sjukskrivningsreglerna för EU-parlamentariker, men nog kan FF det och hon (EW) som efterträder honom bör väl kunna tillträda nu på måndag.

Det är mycket störande att orsaken till FFs sjukskrivning nu gått från att han "gått sönder" till att han är sjukskriven "på grund av rykten, spekulatation och halvsanningar". Ryktena om honom och hans privatliv i Bjärbo kommer från hans egen hembygd. Och han försökte, så vitt jag förstår, själv stämma i bäcken mot dessa rykten och var runt och upplyste grannar och bekanta om domen mot den för allvarliga brott dömde sambon. Han erbjöd dem att läsa domen och hävdade tydligen att han var oskyldigt dömd. Så först hade FF (23/11-20) gått sönder för att han hade fått kännedom om om den här hemska domen men nu en vecka senare har han redan slagit om till att det är illvilligt folk som sprider elaka rykten.

Snälla, milda Maria och Buddha eller annan gudarna närstående, hjälp FF att hålla sig till helsanningen och inget annat än helsanningen. Visst har det här i tråden passerat mängder med homofobi och insinuanta spekulationer om FFs personliga sexuella läggning och relationer. Vem som vill kan scrolla förbi sådana inlägg. Trådens ämne är från början att FF hade en mycket nära relation med den man dömd för oerhört grov sexuell brottslighet mot barn. Det fungerar inte i Sverige att gömma sig bakom "privatlivets helgd" i sådana frågor för yrkespolitiker på centrala politiska förtroendeposter.

Kriminalvården, inklusive Frivården, har särskilda vårdprogram för sexualbrottsdömda. Det är sådant som engagerade gode män och stödjare ute i samhället för de villkorligt frigivna bör känna till. Ungefär som fosterhem bör känna till de särskilda omständigheterna för sina fosterbarn och stå i nära kontakt med socialkontoren. FF borde alltså direkt ha kontaktat Frivården när han engagerade sig i den villkorligt frigivne, som bedömdes ha en hög risk för återfall. Kraven på yrkespolitiker är höga av någon anledning. En person som FF bör känna till denna kategori brottslingar och samhällets insatser för att skydda barn från sådan övergrepp. FF har i princip motarbetat vården !!

Så skyll inte på mig eller andra i den här FB-tråden eller för andra som bara fått halvsanningar och dumheter sig till livs.
Citera
2020-12-11, 17:48
Medlem
Annie Lööf säger att det var ett klokt beslut av FF att lämna politiken för att kunna fokusera på sin hälsa.

När Fredriks ”hälsa” är bättre så är han väl då välkommen tillbaka in i C politiken som om inget hänt?

Ingen kritik alls från Annie utan det är enbart hälsan som hon tycker skall gå före politiken för FF.

Märkligt.
Citera
2020-12-11, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Någon som vet hur mycket pengar det kostade Centern att bli av med FF?

Ja det lär ha kostat många miljoner!
C måste ju ljuga om hur länge Annie har vetat om detta!
Att Annie skulle fått reda på det 2 dagar innan SP släpper nyheten är givetvis en fet jävla lögn!
Bevisligen har ju lokala C politiker där FF bor vetat sen tidig höst och att det då inte skulle nått C centralt, nått Annie Lööf är ju helt omöjligt!
Så att köpa FFs tystnad lär ha kostat stora summor, samt att fortsätta officiellt att tycka synd om honom!
Det är även därför det tagit så lång tid för C att kommentera händelsen, man har först varit tvungen att förhandla med FF om hans tystnad!
Men pkmedia kommer inte ta upp detta utan Annie Lööf kjommer kjunna sovja gjott!

Vilket jävla ruttet samhälle vi alla lever i, ett land där politikerna ljuger ikapp med varandra om vart annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in