2020-12-11, 21:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Enligt lag så ska de göra det iaf.

Men....?

Dom räknar poströsterna trots valdagen?

Vad säger SCOTUS om detta?
2020-12-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Bra svar. Spännande. Jag skriver upp efterhand som bevisen trillar in efter mina frågor. Tomt i blocket än sålänge men bara 6 veckor sen valet, så plötsligt händer det. Jag är inte Trumphatare, jag hatar ingen.

Mike Pence

Här kan du följa hur listan med bevis fylls på löpande så slipper du spamma den här tråden:

https://stonecoldtruth.com/2020-election-fraud-evidence-compiled/
Senast redigerad av CKCS 2020-12-11 kl. 21:08.
2020-12-11, 21:06
Medlem
Citat:
Enligt beslut från SCOTUS så får man inte räkna röster som hanterats efter valdagen.
Fel det far man visst.
https://www.nytimes.com/2020/10/28/us/supreme-court-pennsylvania-north-carolina-absentee-ballots.html
2020-12-11, 21:06
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men....?

Det är det som Texas har med i sin stämning. Att de rösterna ska ogiltigförklaras. Så vi får se om de står fast vid sitt beslut som de tog precis innan valet.
2020-12-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men....?

Givetvis kan inte stämningen gå igenom. Folk har följt gällande lagstiftning i sin stat och sedan ska alltså reglerna göras om som ogiltigförklarar dessa.
Oavsett om man tycker att Texas har rätt, så vore det ett mycket större ingrepp mot konstitutionen om man tar bort rösträtten för människor.
2020-12-11, 21:09
Medlem
AreYouBacks avatar
Lyssna på Bob Spindell. Demokraternas fick till kaos i valräkningen med alla poströster. Det var deras avsikt. Det tar en halv dag att kontrollera en felaktig röst. Det kom in miljontals.
2020-12-11, 21:09
Medlem
Citat:
Det är det som Texas har med i sin stämning. Att de rösterna ska ogiltigförklaras. Så vi får se om de står fast vid sitt beslut som de tog precis innan valet.
Detta var redan uppe i SCOTUS Pennsylvania och North Carolina had ratt att ta emt roster 3 dagar efter valet. Wisconsin fick nej pga att det var bara en efterfragan fran demokraterna att fa en extension. Alltsa dom sa att respektive stats vallagar stod sig.
2020-12-11, 21:10
Medlem
Haddock93s avatar
https://thedonald.win/p/11R4JBgQop/texas-argument-of-scotus-acting-/c/

Jag har mycket svårt att se hur SCOTUS ska kunna neka Texas lawsuit.

Om man gör det händer följande:

1. Inbördeskrig eller uppdelning av landet.
2. SCOTUS förlorar sin maktposition eftersom det i princip innebär att konstitutionen inte längre spelar någon roll och således kommer dessa domare inte längre ha ett jobb. De är trots allt människor dessa domare.

Om de låter huset välja så kommer Trump vinna och det värsta som kommer hända då är troligtvis ANTIFA och dylikt gå runt och bränna saker men det kommer lugna ner sig så småningom. Förhoppningsvis kommer mer bevis ut på hur Kina har försökt destabiliserat landet och att amerikanare enas under hotet från öst.

Jag har mycket svårt att se hur SCOTUS ska kunna göra annat än att lyssna på Texas och således konstitutionen, annars är landet laglöst.
2020-12-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon

Eller ännu hellre, ett domstolsbeslut som visar på bedrägeri?

Jag hatar Biden tro mig, men demokrati och rättsstaten är viktigare för mig än vem som är president.

Om du verkligen tyckte rättsstat och demokrati var viktigt skulle du tycka det var viktigt att man utreder att valet har gått rätt till eller hur? Får inte vibbarna av dig att du tycker det.

Alla domstolar vägrar ju ta i frågan , titta bara på Georgia där man hade en video på att röstning pågick efter man bett observatörer att lämna lokalen ( vilket är olagligt där) . Domstolen avfärdade det.
2020-12-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Givetvis kan inte stämningen gå igenom. Folk har följt gällande lagstiftning i sin stat och sedan ska alltså reglerna göras om som ogiltigförklarar dessa.
Oavsett om man tycker att Texas har rätt, så vore det ett mycket större ingrepp mot konstitutionen om man tar bort rösträtten för människor.

Problemet är att de INTE följt gällande lagstiftning utan domare har självsvåldigt gått in och ändrat i lagar som skall beslutas av lagstiftande församling i staten.
2020-12-11, 21:11
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Au contraire! Big Tech försöker desperat styra narrativet! YouTube censurerar numera öppet alla videos som ens andas ett ifrågasättande av Bidens seger. Det finns ohyggliga muskler och pengar inom Big Tech. Politikerna vet att man måste ha dem med sig för att kunna nå ut med sina budskap. De kan styra vilka "sanningar" så ska få se på nätet, vilken information du ska få tillgång till och när osv. Jodå, de är stora maktspelare, och det är det få som förnekar.

Absolut, så är det, men min poäng kvarstår. Det är inte förrän på sistone som deras inflytelesrika roll och manipulation har bubblat upp på ytan. Att 90-95% av big-techs politiska donationer har gått till demokraterna är bekymmersamt. Det hade varit lika bekymmersamt om det hade varit en sådan slagsida åt det andra hållet. Det är aldrig bra när sådana maktfaktorer är såpass ensidiga.
2020-12-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Problemet är att de INTE följt gällande lagstiftning utan domare har självsvåldigt gått in och ändrat i lagar som skall beslutas av lagstiftande församling i staten.
Fast just det gjordes även i Texas. Inte samma förändring, men ändringar gjordes på exakt samma sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in