2020-12-11, 20:35
Medlem
Jag betalade med Paypal och trodde att det skulle hjälpa. Men trots att jag skickat tillbaka "varan" med sändningstracking så vägrar företaget erkänna att varan kommit tillbaka. Och Paypal tror på mer på feljkföretaget och jag får inte tillbaka pengarna. Företaget är i Marocko så min chans att spåra vidare är körd.
Undvik "venlo" store! Hemsidan ser proffsig ut men det är ett blufföretag.

Någon som lyckats få pengar tillbaka tack vare att Paypal har hjälpt till? Så besiken på hur Paypal har hanterat detta. Jag har kunnat dokumentera försändelsen tillbaka till Marocko men får ändå inga pengar tillbaka. Kostade mig "bara" 400 kronor extra...
Citera
2020-12-11, 20:39
Medlem
Hivmannnens avatar
Sidan verkar inte ens funka. venlostore alltså. googlade, kom in på Facebook, där fanns en länk till deras hemsida. Men det står att domänen är parkerad.
Det får mig att bli övertygad av att du tyvärr är rövknullad på det här.
Citera
2020-12-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solfreja
Jag betalade med Paypal och trodde att det skulle hjälpa. Men trots att jag skickat tillbaka "varan" med sändningstracking så vägrar företaget erkänna att varan kommit tillbaka. Och Paypal tror på mer på feljkföretaget och jag får inte tillbaka pengarna. Företaget är i Marocko så min chans att spåra vidare är körd.

Någon som lyckats få pengar tillbaka tack vare att Paypal har hjälpt till? Så besiken på hur Paypal har hanterat detta. Jag har kunnat dokumentera försändelsen tillbaka till Marocko men får ändå inga pengar tillbaka. Kostade mig "bara" 400 kronor extra...

Gör nu direkt anmälan till paypal. Paypal brukar låsa de där pengarna i 30 dagar i mottagarens konto innan den släpps till mottagaren detta för att motverka dessa typer av bedrägeri innan mottagaren kan utnyttja pengarna.

Så gör nu en anmälan och följ instruktionerna invänta svar från en personligt service antigen via telefon eller mail.
Citera
2020-12-11, 20:44
Medlem
Citat:

Om det inte ärr stora summor så bara strunta i det och se det som läropengar. Mian får bra priser genom att handla internationellt men ju mindre välkänd försäljaren är desto större risk att bli lurad. Man får räkna amed att bli blåst någon gång. Totalt sett går man ändå plus.

Däremot bör man var försiktig med okända säljare.
Citera
2020-12-11, 20:44
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Se det som läropengar, gör aldrig om samma misstag igen.
Citera
2020-12-11, 21:43
Medlem
Tribolts avatar
Vet inte riktigt vad jag ska säga men det där lät inte bra. Du är nog den första personen som har blivit det.
Citera
2020-12-11, 21:46
Medlem
rymdteleskops avatar
när jag inte fått ett paket då skrev jag med företaget (från canada) och de var all like "whatever vi ska kolla vad vi kan göra" yadda yadda. inget hände 30 dagar då sa jag "ok jag öppnar tvist hos paypal" DÅ! var det liv i lådan tre dagar senare hade jag pengarna

EDIT: läste slarvigt. om paypal är på deras sida då vetefan vad du kan göra om jag ska vara ärlig. får jag fråga hur mycket pengar det rör sig om?
Senast redigerad av rymdteleskop 2020-12-11 kl. 22:00.
Citera
2020-12-12, 05:37
Medlem
Tremendouslys avatar
Vad köpte du och för hur mycket?
Citera
2020-12-12, 05:39
Medlem
Nosstocks avatar
Hmm, konstigt. Jag har fått tillbaka pengar tack vare PayPal flera gånger, tom när jag fulat mig och tagit emot varan men gjort anmälan till PayPal ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in