2020-12-11, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det jävligaste är att pedofiler lurar under ytan och slår till mot ett intet ont anande barn... FF dotter fick han ju inte sätta klorna i och nu slipper hon denna pedofil! PS/Jag ger fan i om du tycker jag kommer med svammel!!

Det där har du rimligen ingen aning om, det vet ju inte ens pedofil-vurmaren (faktiskt) Fredrick Federley.
Citera
2020-12-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Jag tycker inte att man kan jmf det på det viset. FF fallet är givetvis mycket mer upprörande och förkastligt än historian med Juholt. Men FF har avgått. Det tog ett bra tag tills Juholt avgick. Hade FF suttit kvar hade tonerna i media nog sett annorlunda ut. Traditionell media jobbar långsamt. Det är ingen folkdomstol utan man måste förhålla sig till pressetiska regler, verifiera källor och nu efter metoo har man förhoppningsvis blivit försiktigare.

Tradionell media jobbar långsamt när de vill jobba långsamt, dvs. när de vill mörka någonting. Hade detta varit en SD-politiker hade gammelmedia inte jobbat långsamt. Då hade drevet varit i full gång från första dagen.
Citera
2020-12-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Tradionell media jobbar långsamt när de vill jobba långsamt, dvs. när de vill mörka någonting. Hade detta varit en SD-politiker hade gammelmedia inte jobbat långsamt. Då hade drevet varit i full gång från första dagen.

Vad ville man mörka?
Citera
2020-12-11, 20:13
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det var nog inte det första han sa till FF när dom träffades första gången, att han suttit inne!? FF blev väl förblindad av pedofilens lömska charm, för "charmfulla" brukar dom ju vara, pedofilerna, annars får dom inga ungar på kroken.
Björbopedofilen är inte dömd för att ha "charmat" 6 till 9-åriga barn.

Möjligtvis kan man charma föräldern i syfte att lura sig in till barnens närhet.

I det aktuella fallet verkar det dock inte ha varit någon nödvändighet alls med tanke på att barnets far dras till pedofiler och uppenbarligen gillar dom precis som dom är.
Citera
2020-12-11, 20:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej när man tycker att all kärlek är bra kärlek så ser han väl det bara som ett plus om hans dotter erbjuds det.
Jag har inte varit på den linjen i starten av detta avslöjande, men när man får klart för sig att han försöker styra bort frivården från att informera (barnets mamma mest sannolikt, givet hur tystnadsplikten är utformad) och att allt handlar om att skydda sig själv från kritik och inte om att skydda barnet, så har jag min åsikt ändrats.
Citera
2020-12-11, 20:14
Medlem
Rodjas avatar
Vilket babbel, att det här inte skulle skada Centerpartiet, den här
affären med FF!

https://www.expressen.se/tv/nyheter/barth-kron-federleys-trovardighet-blir-for-skadat/

De har ju haft frågor som verkligen ha möjliggjort en sådan här "livsstil"!
Det verkar som om att även om medier tar upp det här, så putsas det på att rädda
den nuvarande konstellationen, mellan S, C och L....Fy farao vilka ynkryggar som
inte fördömer det här fullt ut.

Som många skrivit före mig, hade det gällt ett annat parti, så nog
sjutton hade det varit löpsedlar och debatter 24/7!!
Citera
2020-12-11, 20:17
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Vad ville man mörka?
Orsaken till att Federley sjukskrev sig.

Ifall att du har missat det så har han bevisligen vetat om att han bott ihop med en pedofil sedan minst i september och troligen mycket längre än så. Det var dock inget som han sjukskrev sig för.

Att han blev avslöjad däremot det var skäl till sjukskrivning.

Den avgörande skillnaden var inget som PK-tidningarna ville skriva om och istället försökte mörka in i det sista. Värst var DN.
Citera
2020-12-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Suck... Klär han ut sig i kvinnokläder??
Javisst.
Det kan vara så att vår käre Fredrick egentligen inte själv är pedofil utan att hans uppenbara dragning till pedofiler beror på att hans alter ego Ursula går igång på att bli tagen av dömda pedofiler.
Citera
2020-12-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Orsaken till att Federley sjukskrev sig.

Ifall att du har missat det så har han bevisligen vetat om att han bott ihop med en pedofil sedan minst i september och troligen mycket längre än så. Det var dock inget som han sjukskrev sig för.

Att han blev avslöjad däremot det var skäl till sjukskrivning.

Den avgörande skillnaden var inget som PK-tidningarna ville skriva om och istället försökte mörka in i det sista. Värst var DN.

Hänger inte riktigt med. Hur länge menar du media visste detta? När kom nyheten från stoppa pressarna förresten?
Citera
2020-12-11, 20:27
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Javisst.
Det kan vara så att vår käre Fredrick egentligen inte själv är pedofil utan att hans uppenbara dragning till pedofiler beror på att hans alter ego Ursula går igång på att bli tagen av dömda pedofiler.
Eller att "maktlöst" titta på och säga "Nej, sluta! Gör det inte!!"

Båda alternativen känns lika sannolika.
Citera
2020-12-11, 20:31
Avslutad
Jag har hela tiden trott att Nyhlén på Stoppa Pressarna gått på så här för att han av personliga (bög-)skäl har ett (bög-)horn i sidan på FF. Nu när mission är accomplished lär han tröttna och inget mer gräv är att vänta från det hållet. Och det är synd för det finns mycket att gräva i. Duvmannen och Quick är verkligen mycket intressanta uppslag. Liksom Arthursson och ev. samröre mellan FF och Bögtenoren.
Citera
2020-12-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Pederley har en historia att söka upp dömda pedofiler så det kan vi inte utesluta i detta fall heller, hans intresse för pedofili är stort.
Är du spiksäker på att det är FF som är den som "söker upp" dessa? Psykopater t.ex. kan läsa av vilka som är snälla av sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in