2020-12-11, 18:39
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Då Trump kör "upprepar man en lögn tillräckligt många gånger blir den en sanning" så är det klart att folk till slut blir osäkra.
Vi snackar en president som twittrar ut varje löst rykte han hittar.

Ska ett val ogiltigförklaras på grund av massiv propaganda från den styrande utan några som helst bevis?

Hej Mr "utan några som helst bevis"

Du vet att det finns ca 1000+++ inlämnade Affidavit.

An affidavit is admissible evidence.

https://www.legalnature.com/guides/what-is-an-affidavit-and-when-are-they-used

evidence översatt till Svenska från Engelska = Bevis

https://translate.google.com/?sl=en&tl=sv&text=evidence&op=translate
2020-12-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Hur har ni kommit fram till att det skall bli nyval? I min värld är det enda alternativet att räkna dom lagliga rösterna och slänga bort dom olagliga. Alla som varit dumma nog att rösta på ett sätt som inte är lagligt (poströstning) får skylla sig själva. Om lilla jag i Sverige har kunnat ta reda på att enda säkra och lagliga sättet att rösta är i vallokal på valdagen så måste dom amerikanska röstarna kunna göra detsamma.

Räkna lagliga rösterna och ogiltigförklara dom ogiltiga. Inget nyval.
Går det att skilja dessa åt? Poströsterna och de riktiga rösterna är väl blandade vid det här laget?
Nyval eller ogiltigförklaring av de fyra delstater som bryter mot konstitutionen är enda lösningen.
2020-12-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Hur har ni kommit fram till att det skall bli nyval? I min värld är det enda alternativet att räkna dom lagliga rösterna och slänga bort dom olagliga. Alla som varit dumma nog att rösta på ett sätt som inte är lagligt (poströstning) får skylla sig själva. Om lilla jag i Sverige har kunnat ta reda på att enda säkra och lagliga sättet att rösta är i vallokal på valdagen så måste dom amerikanska röstarna kunna göra detsamma.

Räkna lagliga rösterna och ogiltigförklara dom ogiltiga. Inget nyval.
Du menar attt Trump rostade olagligt? Postroster ar lagliga enligt SCOTUS dom har anvants i artionden. SCOTUS domde senast i Oktober att PA kunde forlanga postrostningen.
2020-12-11, 18:42
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Ja, så har det alltid varit förut. SCOTUS har varit untouchable. De sitter på sin post livet ut. Men det är andra tider nu. SCOTUS har också sina familjer, och våldsvänstern drar sig inte för någonting när det gäller trakasserier och hot. De är så hårt motiverade ideologiskt att de inte har några spärrar. All bets are off. SCOTUS är också mänskliga och tänker på sin och sina familjers säkerhet. Sådant ska inte underskattas.

Rent principiellt är jag ju mycket för att lag och ordning är bra grejor.

Men det finns en "slippery slope" i detta som ser ut ungefär så här:

Om inte valet går min väg är det valfusk
Då får jag stämma för valfusk i domstolarna!
Om domstolarna inte vill se det på mitt sätt får jag överklaga!
Om överklagandene om valfusk inte fungerar (så jag vinner) får jag prova om jag kan få valet diskvalificerat !
Om jag inte kan få valet diskvalificerat beror det såklart på att domarna, de fega j-rna, inte vågade döma rättvist, dvs till min fördel.

Litet så ser det ju ut. Frågan är ju om det är en enstaka stolle (dvs Trump) som bara inte kan tåla att han förnedras genom att inte återväljas, eller om det handlar om att ett av de, genom åren, tongivande partierna helt har tappat det ?
2020-12-11, 18:45
Medlem
Om folk av någon anledning fortfarande tog Texas stämning på allvar så har hittepå delstater hakat på nu.
https://twitter.com/steve_vladeck/status/1337443032636010508?s=19
2020-12-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Nej, vad är det för bevis? När börjar rättegången? Spännande.

Mike Pence

Din fråga visar att du inte vet vad ett bevis är. Bevis är allt som stödjer din sak. Tycker domstolen att framlagda bevis i sin helhet håller blir det en fällande dom. Normala domstolsförfaranden med en komplex fråga tar månader och ofta år. De ärenden som varit uppe är olika försök att snabbt få ett avgörande innan valet fastställs. Det är extremt svårt att få igenom sådant. Inget som hindrar att man senare får rätt i domstol. En annan faktor är att den som vänder sig till domstolen skall anses vara rätt part.
2020-12-11, 18:51
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Rent principiellt är jag ju mycket för att lag och ordning är bra grejor.

Men det finns en "slippery slope" i detta som ser ut ungefär så här:

Om inte valet går min väg är det valfusk
Då får jag stämma för valfusk i domstolarna!
Om domstolarna inte vill se det på mitt sätt får jag överklaga!
Om överklagandene om valfusk inte fungerar (så jag vinner) får jag prova om jag kan få valet diskvalificerat !
Om jag inte kan få valet diskvalificerat beror det såklart på att domarna, de fega j-rna, inte vågade döma rättvist, dvs till min fördel.

Litet så ser det ju ut. Frågan är ju om det är en enstaka stolle (dvs Trump) som bara inte kan tåla att han förnedras genom att inte återväljas, eller om det handlar om att ett av de, genom åren, tongivande partierna helt har tappat det ?

Jag håller med dig i det mesta, förutom det sista. Just nu känns det som om båda sidor har "tappat" det tack vare den gigantiska polariseringen, även inom de egna partierna.
2020-12-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Din fråga visar att du inte vet vad ett bevis är. Bevis är allt som stödjer din sak. Tycker domstolen att framlagda bevis i sin helhet håller blir det en fällande dom.

Bevis och bevisning är olika begrepp. Precis som fakta och anekdot.
2020-12-11, 19:00
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Fast han påstod att det var illegala immigranter som röstade i miljontals, han klagade inte på poströstning.

Han tillsatte även en kommission för att bevisa valfusket, gissa hur mycket valfusk de hittade innan de upplöste kommissionen i skam mindre än ett år senare

En factcheck från 2016

https://www.factcheck.org/2016/10/trumps-bogus-voter-fraud-claims/

"Trump argued that as a result of dead people and noncitizens voting, “voter fraud is very, very common.”//

//But with a bit of digging, almost all of those turned out to be due to clerical errors or as a result of people who legally voted via absentee ballots"
2020-12-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Bevis och bevisning är olika begrepp. Precis som fakta och anekdot.

Dikt och verklighet är också olika saker. https://www.washingtonpost.com/politics/heres-what-happened-when-a-georgia-lawmaker-scrutinized-the-trump-campaigns-list-of-allegedly-illega l-votes/2020/12/10/1400d628-3b06-11eb-bc68-96af0daae728_story.html

” When Georgia state Rep. Bee Nguyen (D) reviewed a list of voters who President Trump’s campaign claimed cast illegal ballots in the state, three names caught her eye: two friends and a constituent.
For days, Nguyen pored over public records, spoke with voters by phone and even knocked on doors in person to vet the Trump list. She found that it included dozens of voters who were eligible to vote in Georgia — along with their full names and home addresses.”
2020-12-11, 19:01
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Du lever i ett drömland. Våldsvänstern påverkar ingen. Tror du svenska företagsledare vet något om bilbränder annat än från massmedia? De lever inte i samma värld och har ingen rädsla för detta, de klarar sig.

Nja, jag tror snarare att du lever i ett drömland. Det finns en anledning till att topp-politiker och andra högt uppsatta i näringslivet omgärdar sig av livvakter. Om du tror att bara för att man är SCOTUS så är man immun gentemot hot, trakasserier och våld, ja då är du bra naiv.
2020-12-11, 19:03
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Dikt och verklighet är också olika saker. https://www.washingtonpost.com/politics/heres-what-happened-when-a-georgia-lawmaker-scrutinized-the-trump-campaigns-list-of-allegedly-illega l-votes/2020/12/10/1400d628-3b06-11eb-bc68-96af0daae728_story.html

” When Georgia state Rep. Bee Nguyen (D) reviewed a list of voters who President Trump’s campaign claimed cast illegal ballots in the state, three names caught her eye: two friends and a constituent.
For days, Nguyen pored over public records, spoke with voters by phone and even knocked on doors in person to vet the Trump list. She found that it included dozens of voters who were eligible to vote in Georgia — along with their full names and home addresses.”

Hur många fick hon inte tag på, och varför?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in