Citat:
Ursprungligen postat av
deeps
Vill du sluta? Isåfall börja redan nu med en nedtrappning. Har varit inne på avgiftning på sjukhus, där kör dom två dagar med 8mg, två dagar med 6mg osv ner till 2mg sen klipper dom.
Börja trappa ner redan nu så du kommer ner till 1-2mg ed. Då kanske du klarar dig på en tablett beroende på hur länge du ska vara borta? Mitt tips är som ja skrivit, trappa ner till 1-2mg sen kan du klippa subben och börja med en loperamid nedtrappning.
Ja har flugit med piller senast 2018, som dom andra skrivit, det ska inte vara några problem. Nu när ja tänker efter har ja till och med haft piller i den lilla höger fickan på jeansen. Ska väldigt mycket till för att dom ska stoppa och visitera dig.
Jag har provat att trappa ner men har inte lyckats något vidare. Det är riktigt svårt att dra ner på den dos man har haft en längre period speciellt när man har flera sub hemma. Har mer eller mindre gett upp hoppet på att trappa ner själv då jag aldrig lyckats och därmed fått mer ångest som lett till att jag tagit mer. Det blir en ond cirkel när jag har försökt. Tro mig jag har försökt många gånger under åren.
Vart reste du då? Vart det i Europa?
Blir så nervös av tanken att ta med mig subben. Har hört skräckhistorier men det har handlat om flera hundra tabletter. Jag förstår att det inte är i närheten av en tablett.
Får upp scenarion om hur flygplatsvakter söker genom min necessär och tar upp subben och frågar vad det är framför hela mitt sällskap. Vad ska man svara då?
”Det är min medicin” tänk om de vill bekräfta och kollar genom min journal och ser att jag inte har recept på den. Om dom ens har tillgång till att kolla journaler.
Det är många tankar och det påverkar min vardag till den gränsen att jag på riktigt känner mig nedstämd.
Kommer vara borta i ca 20 dagar och vill verkligen kunna må bra och njuta av resan och vara med i aktiviteter med mitt sällskap. Vill verkligen inte ligga förstörd i hotellet och ha abstinens i ett land där jag knappt känner någon.