2020-12-11, 13:27
Medlem
deepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulcitronn
Det är ca 10 dagar kvar nu. Ångesten blir bara värre och värre haha.
När skedde detta? Vilket år var det när du lyckades undkomma problem? Tänker om det var längesen och att de kanske blivit mycket hårdare nu. Helst av allt vill jag ju kunna ta med mig men vågar inte om inte någon här kan bekräfta att hen lyckades med detta. Skulle säkert gjort det om jag skulle resa själv.
Har laddat upp med Loperamid och Voltarenkräm för värken i benen. Samt lite kosttillskott som Ashwaganda dock är jag väldigt tveksam om dessa kommer lindra absen något över huved taget.
Kan tänka mig att Loperamid kommer hjälpa lite.
Behöver verkligen fler tips och råd på hur jag ska gå till väga med detta.

Vill du sluta? Isåfall börja redan nu med en nedtrappning. Har varit inne på avgiftning på sjukhus, där kör dom två dagar med 8mg, två dagar med 6mg osv ner till 2mg sen klipper dom.

Börja trappa ner redan nu så du kommer ner till 1-2mg ed. Då kanske du klarar dig på en tablett beroende på hur länge du ska vara borta? Mitt tips är som ja skrivit, trappa ner till 1-2mg sen kan du klippa subben och börja med en loperamid nedtrappning.

Ja har flugit med piller senast 2018, som dom andra skrivit, det ska inte vara några problem. Nu när ja tänker efter har ja till och med haft piller i den lilla höger fickan på jeansen. Ska väldigt mycket till för att dom ska stoppa och visitera dig.
Senast redigerad av deeps 2020-12-11 kl. 13:36.
Citera
2020-12-11, 17:58
Medlem
Gulcitronns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telepati
Det är inga problem att ta med en, eller flera för den delen, subutex på flyg. Lägg de i necessären med allt annat. Att hålla på och tejpa oxy runt skrevet är bara onödigt.

Jag har flugit med piller massvis med gånger och det har aldrig varit något problem över huvud taget.

Citat:
Ursprungligen postat av Bamboom666
Säger som föregående talare. Lägg någon i necessären. Om inte annat får du stoppa upp det. Sannolikheten att dom ska visitera dig invärtes finns ju knappt.

Ska man våga testa att ta med sig ynka en 8mg? Det är många tankar som snurrar runt, sjukt nog litar jag på er och är villig att testa detta. Tänker lite vad är det värsta som kan hända om jag har med en sub liksom. Vet verkligen inte, men det lutar sig åt att testa och be för det bästa.
Tack för era svar
Citera
2020-12-11, 18:15
Medlem
Gulcitronns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeps
Vill du sluta? Isåfall börja redan nu med en nedtrappning. Har varit inne på avgiftning på sjukhus, där kör dom två dagar med 8mg, två dagar med 6mg osv ner till 2mg sen klipper dom.

Börja trappa ner redan nu så du kommer ner till 1-2mg ed. Då kanske du klarar dig på en tablett beroende på hur länge du ska vara borta? Mitt tips är som ja skrivit, trappa ner till 1-2mg sen kan du klippa subben och börja med en loperamid nedtrappning.

Ja har flugit med piller senast 2018, som dom andra skrivit, det ska inte vara några problem. Nu när ja tänker efter har ja till och med haft piller i den lilla höger fickan på jeansen. Ska väldigt mycket till för att dom ska stoppa och visitera dig.

Jag har provat att trappa ner men har inte lyckats något vidare. Det är riktigt svårt att dra ner på den dos man har haft en längre period speciellt när man har flera sub hemma. Har mer eller mindre gett upp hoppet på att trappa ner själv då jag aldrig lyckats och därmed fått mer ångest som lett till att jag tagit mer. Det blir en ond cirkel när jag har försökt. Tro mig jag har försökt många gånger under åren.

Vart reste du då? Vart det i Europa?
Blir så nervös av tanken att ta med mig subben. Har hört skräckhistorier men det har handlat om flera hundra tabletter. Jag förstår att det inte är i närheten av en tablett.

Får upp scenarion om hur flygplatsvakter söker genom min necessär och tar upp subben och frågar vad det är framför hela mitt sällskap. Vad ska man svara då?
”Det är min medicin” tänk om de vill bekräfta och kollar genom min journal och ser att jag inte har recept på den. Om dom ens har tillgång till att kolla journaler.
Det är många tankar och det påverkar min vardag till den gränsen att jag på riktigt känner mig nedstämd.

Kommer vara borta i ca 20 dagar och vill verkligen kunna må bra och njuta av resan och vara med i aktiviteter med mitt sällskap. Vill verkligen inte ligga förstörd i hotellet och ha abstinens i ett land där jag knappt känner någon.
Citera
2020-12-11, 19:07
Medlem
deepss avatar
Citat:
Jag har provat att trappa ner men har inte lyckats något vidare. Det är riktigt svårt att dra ner på den dos man har haft en längre period speciellt när man har flera sub hemma. Har mer eller mindre gett upp hoppet på att trappa ner själv då jag aldrig lyckats och därmed fått mer ångest som lett till att jag tagit mer. Det blir en ond cirkel när jag har försökt. Tro mig jag har försökt många gånger under åren.

Vart reste du då? Vart det i Europa?
Blir så nervös av tanken att ta med mig subben. Har hört skräckhistorier men det har handlat om flera hundra tabletter. Jag förstår att det inte är i närheten av en tablett.

Får upp scenarion om hur flygplatsvakter söker genom min necessär och tar upp subben och frågar vad det är framför hela mitt sällskap. Vad ska man svara då?
”Det är min medicin” tänk om de vill bekräfta och kollar genom min journal och ser att jag inte har recept på den. Om dom ens har tillgång till att kolla journaler.
Det är många tankar och det påverkar min vardag till den gränsen att jag på riktigt känner mig nedstämd.

Kommer vara borta i ca 20 dagar och vill verkligen kunna må bra och njuta av resan och vara med i aktiviteter med mitt sällskap. Vill verkligen inte ligga förstörd i hotellet och ha abstinens i ett land där jag knappt känner någon.

Ja det är tufft att trappa ner speciellt när man har saker hemma. Du kan inte be någon vän som kan hålla dem åt dig? Gå från 8mg ner till 2mg tycker jag faktiskt är en barnlek, mest psykiskt jobbigt, lite svettningar osv. Har själv pillat lite med doseringen upp och ner, är med i programmet. Eftersom den har så lång halveringstid så börjar inte abstinensen ordentlig förens dag 2-4.

Om du är borta 20 dagar då behöver du ha med dig några stycken isåfall. Lägg dom i en zip påse och fäst vid skrevet nånstans. Det kommer gå bra. Försök att inte se så nervös ut osv. Alla mina resor där ja tagit med har varit inom Europa.

Dom har absolut inte tillgång till någon journal. Men skulle dom hitta det i necessären skulle dom förmodligen stoppa dig eftersom det är narkotika klassat. Du har några val att göra nu innan, jag hade nog tagit med mig så jag klarar mig på resan och sen börjat trappa ner.
Citera
2020-12-12, 06:02
Medlem
telepatis avatar
Du utgår från att tulltjänstemän direkt kan identifiera hur en viss tablett ser ut och att just den är narkotikaklassad. Tro mig, det är inga problem att ha en sub bredvid dina alvedon, eller vad du nu kan tänkas ha.
Citera
2020-12-12, 13:49
Medlem
Gulcitronns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeps
Om du är borta 20 dagar då behöver du ha med dig några stycken isåfall. Lägg dom i en zip påse och fäst vid skrevet nånstans. Det kommer gå bra. Försök att inte se så nervös ut osv. Alla mina resor där ja tagit med har varit inom Europa.

Dom har absolut inte tillgång till någon journal. Men skulle dom hitta det i necessären skulle dom förmodligen stoppa dig eftersom det är narkotika klassatDu har några val att göra nu innan, jag hade nog tagit med mig så jag klarar mig på resan och sen börjat trappa ner.

Citat:
Du utgår från att tulltjänstemän direkt kan identifiera hur en viss tablett ser ut och att just den är narkotikaklassad. Tro mig, det är inga problem att ha en sub bredvid dina alvedon, eller vad du nu kan tänkas ha.

Skulle dom stoppa mig från att stiga på planet och resa? Det är exakt det jag är nojjig över. Det skulle förstöra hela vår resa.
Om jag tar med mig en Sub och vi leker med tanken att dom hittar den i min necessär vad skulle hända då? Vilka alternativ finns det?
Skulle dom bara ta den och förmodligen slänga den och låta mig fortsätta min resa och stiga på planet eller skulle dom be mig att lämna flygplatsen och inte låta mig stiga på?
Vart kan man hitta information angående mitt problem från en säker källa?
Citera
2020-12-12, 16:24
Medlem
deepss avatar
Citat:

Gjorde jag? Skriver ingenstans att den var lös? Kanske utgick ifrån att han hade den i blister där de tydligt står vad det är? Oavsett så skriver jag att han kan flyga.
Citera
2020-12-12, 16:34
Medlem
deepss avatar
Citat:
Skulle dom stoppa mig från att stiga på planet och resa? Det är exakt det jag är nojjig över. Det skulle förstöra hela vår resa.
Om jag tar med mig en Sub och vi leker med tanken att dom hittar den i min necessär vad skulle hända då? Vilka alternativ finns det?
Skulle dom bara ta den och förmodligen slänga den och låta mig fortsätta min resa och stiga på planet eller skulle dom be mig att lämna flygplatsen och inte låta mig stiga på?

Om du vill ta med dig och är orolig så tejpa den på ett lämpligt ställe eller stoppa den bara i fickan. Alltså du går igenom den kontrollen där handbagaget skannas, skulle dom se nått i handbagaget frågar dom dig om dom kan titta du säger givetvis ja, dom kollar och du får gå vidare. Ha inget olämpligt i handbagaget så är det inga problem. Jag tror enda chansen att dom skulle hitta den i nessecären är om du har dem i blister, men dom skulle nog inte titta i nessecären om du inte har nått konstigt i den. Vet inte vad som händer om dom hittar den, du lär förmodligen inte få åka med planet eftersom det är narkotika. Men gör som jag eller någon annan skrivit så är det inga problem.
Citera
2020-12-12, 23:45
Medlem
telepatis avatar
Citat:

Förmodligen slänga, men det är bara min lekmannamässiga gissning. Det ser helt klart värre ut om de ertappar dig med piller tejpade runt låret eller så.

Ett alternativ är ju att köpa en hundraburk med typ alvedon, vitaminer eller något annat. Kanske till och med hitta något som matchar formen på din sub och bara slänga ner några där.
Citera
2020-12-13, 09:54
Medlem
Charliework86s avatar
Man får vill åka med en viss mängde medicin?. Eller måste man kunna vissa upp recept?
Citera
2020-12-13, 14:09
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Man får vill åka med en viss mängde medicin?. Eller måste man kunna vissa upp recept?
Ja, du måste kunna visa upp recept. Speciellt när det gäller narkotikaklassad medicin.
Citera
2020-12-13, 16:17
Medlem
Gulcitronns avatar
Jag kommer nog skippa att tejpa fast något på mig, det skulle bara göra saken värre om jag skulle torska. En idé jag fått av era svar är att köpa en burk med något som liknar Subutex till utseende och lägga min sub i burken.
Vilka tabletter är lika utseende mässigt som Subutex? Förutom Alvedon då Alvedon är större till storlek.
Ska kolla närmare på Ipren men finner inte dom i burk någonstans. Har ni några tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in