Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Viktigare än något annat för att Sverige ställer upp i TdS tror jag är åkarnas inställning. Så pass många har 1) uttryckt missnöje över beslutet att inte åka till Davos och Dresden, och 2) signalerat att de gärna åker Touren, även sådana som tidigare inte planerat att göra det. Med tanke på förbundets nutidshistoria så vill de knappast ha ett åkaruppror på halsen med allt vad det skulle innebära.
Det tror jag med, stod i DN att när man ställde in Davos och Dresden var Fåhraeus förberedd på ett kort 15-minuters videomöte men blev förvånad när det närmade sig 45 minuter och han möttes av oförstående åkare... Uppenbarligen hade man ingen koll på åkarnas inställning när man fattade det beslutet.
Men jag undrar vad de egentligen har gjort. Det är väl arrangören som har fixat tomma hotell? Och har man inte alltid egen buss? Så den omfattande planeringen består av att... chartra plan? Hade varit lite klädsamt om man faktiskt lyfte arrangörernas arbete i detta som står inför en stor ekonomisk smäll och inte bara klappade sig själva på ryggen och gnäller över kostnaden att chartra eget plan
Såg förövrigt detta:
Citat:
– Vi prioriterer VM, og det kan godt hende at vi kommer til å gå verdenscup i Sverige og Finland før VM, sier Bjervig.
Helt plötsligt är 10-dagars karantänen inget problem?