2020-12-11, 14:07
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Teorier är väl det enda som uttrycks åt bägge håll. Konspirationsprägel eller ej. Dessutom är väl en smula raljans helt godtagbart? Jag är övertygad om att valet blev betydligt enklare när Norge tog det först angående Davos/Dresden och nu när intrigen blev tydligare. Däremot är jag lika övertygad om att förbättringar i boende- och transportsituationen absolut hjälpte till i jakande beslut. Diverse uttalanden från Fåhret och Pliggen gör det dock omöjligt för mig att se dem som 100% rationella och analytiska människor.

Imponerande att du mindes skiljeplaceringen till och med! Men ska man ner på sådan detaljnivå är jag beredd att ge dem delad titel.

Raljering är en viktig ingrediens i debatter, så ja på den. Jag kan hålla med om att Fåhrets uttalanden ger sken av förvirring. Det är lösryckta oneliners som ej går ihop sammantaget. Sedan är Pliggen Pliggen så att säg. Fast det bortser ändå inte ifrån sakfrågan.

Okejdå. Vegard kan få vara med på den, speciellt då Dählie fick sååå mycket annat.
Citera
2020-12-11, 14:10
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Kalla är väl med i kampen också?

Njaa, det är liksom inte 2008 längre.
Citera
2020-12-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Nja, det är i mitt tycke konspirationsteorier. Det är liksom inga lätta eller självklara val ledningen har haft att jobba med. Även förutsättningarna förändras allteftersom.

Sedan var det väl Dählie som blev OS-kung med placeringarna 1-1-2-4 mot Vegards 1-1-2-9?

Men stämmer den här resultatlisten från OS 50 km 92? ser du något fel?

Otto 44 otroligt långt ner botten rekord för en Svenskåkare?
Senast redigerad av Johanhaa 2020-12-11 kl. 14:15.
Citera
2020-12-11, 14:15
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Men stämmer den här resultatlisten från OS 50 km 92? ser du något fel?

Vad menar du?
Citera
2020-12-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Viktigare än något annat för att Sverige ställer upp i TdS tror jag är åkarnas inställning. Så pass många har 1) uttryckt missnöje över beslutet att inte åka till Davos och Dresden, och 2) signalerat att de gärna åker Touren, även sådana som tidigare inte planerat att göra det. Med tanke på förbundets nutidshistoria så vill de knappast ha ett åkaruppror på halsen med allt vad det skulle innebära.
Det tror jag med, stod i DN att när man ställde in Davos och Dresden var Fåhraeus förberedd på ett kort 15-minuters videomöte men blev förvånad när det närmade sig 45 minuter och han möttes av oförstående åkare... Uppenbarligen hade man ingen koll på åkarnas inställning när man fattade det beslutet.

Men jag undrar vad de egentligen har gjort. Det är väl arrangören som har fixat tomma hotell? Och har man inte alltid egen buss? Så den omfattande planeringen består av att... chartra plan? Hade varit lite klädsamt om man faktiskt lyfte arrangörernas arbete i detta som står inför en stor ekonomisk smäll och inte bara klappade sig själva på ryggen och gnäller över kostnaden att chartra eget plan

Såg förövrigt detta:
Citat:
– Vi prioriterer VM, og det kan godt hende at vi kommer til å gå verdenscup i Sverige og Finland før VM, sier Bjervig.
Helt plötsligt är 10-dagars karantänen inget problem?
Citera
2020-12-11, 14:27
Medlem
Citat:
Vad menar du?

att den nog en en svenskåkare för mycket väl?

https://skisport365.com/ski/resultat.php?lop=494
Citera
2020-12-11, 14:35
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
att den nog en en svenskåkare för mycket väl?

https://skisport365.com/ski/resultat.php?lop=494

Det fanns en regel att regerande mästaren hade friplats (Molle), gällde kanske inte OS dock.

Tror inte Bergström var med om jag kollar listan. Ska kolla på loppet igen, återkommer.
Citera
2020-12-11, 14:46
Medlem
Citat:
Det fanns en regel att regerande mästaren hade friplats (Molle), gällde kanske inte OS dock.

Tror inte Bergström var med om jag kollar listan. Ska kolla på loppet igen, återkommer.

Bergström åkte inte är jag rätt säker på.
Citera
2020-12-11, 15:19
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ulvang skall väl vara 10:e plats?
Citera
2020-12-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ulvang skall väl vara 10:e plats?

inte kollat listorna så noga men blir väl kvar som 9a ändå om Bergström är fel om du läser listan jag läkna
Citera
2020-12-11, 15:24
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Här är listan från FIS
https://www.fis-ski.com/DB/general/results.html?sectorcode=CC&raceid=234

Edit: Bergström ensam 8:a
Citera
2020-12-11, 15:32
Medlem
Citat:
Här är listan från FIS
https://www.fis-ski.com/DB/general/results.html?sectorcode=CC&raceid=234

Edit: Bergström ensam 8:a

Pavel Benc som saknas och tveksamt om Bergström åkte loppet har för mig att hans försa mästerskapslopp var 94
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in