2020-12-11, 11:47
Medlem
HipToBeSquares avatar
Handlar det fortfarande om valfusk eller har det utvecklas till något större? Jag ser inte så mycket om själva valfusket längre utan mer juridisk akrobatik för att kunna ogiltigförklara valet. Fortfarande inget om vad dessa 30% extra väljare i AZ kommer ifrån.
2020-12-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Just därför kommer Demokraterna aldrig gå med på ett omval i någon av swing-staterna. De tar nog hellre det till domstol och förlorar där. Vad skulle hända om ett omval visar på Trump vinst i samtliga dessa delstater med 10-15% marginal?

Vi har hamnat i ett läge som gör att vi misstror allt som media och politiker säger. Vad ska vi göra? Det handlar mindre om folket och mer om individer med makt.

Tvinga fram ett omval och jämför resultaten. Det är det enda som kan lugna ner det som sker nu.
2020-12-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gollumn
Före detta Air Force generalen McInerney har bekräftat att 305th är kraken
Vet du mer än en 3 stjärnig general?

Den generalen är helt galen, gjort massor med konstiga uttalanden och ja antingen vet jag mer eller så ljuger gubben, alternativt har han någon form av kognitiv nedsättning.
305th kallas inte "Kraken" av någon och de är en utbildningsbataljon, inte en underrättelsebataljon med aktiv underrättelseverksamhet i Europa.
2020-12-11, 11:54
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Du börjar faktiskt bli löjlig. Vilken skada kan ett omval göra? Skiljer det inget är tvivlen undanröjda. Skiljer det mycket behöver saker utredas. Ett omval i en stat skulle bevisa om misstankar kan styrkas.

Vem ska betala för ett omval? Det är inte gratis direkt så någon kommer definitivt få lida ekonomiskt. Annars låter det inte så rättssäkert att först hålla ett omval för att sedan utreda
2020-12-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Handlar det fortfarande om valfusk eller har det utvecklas till något större? Jag ser inte så mycket om själva valfusket längre utan mer juridisk akrobatik för att kunna ogiltigförklara valet. Fortfarande inget om vad dessa 30% extra väljare i AZ kommer ifrån.

Problemet är nog att valfusk är svårt att bevisa på kort tid. Får TheDonald sitta kvar skall du se att tid finns för att avsluta alla utredningar och dra folk inför domstol om brott faktiskt bevisas. Tillträder Creepy Joe så lär alklt avslutas illa kvickt.

Jag tror att valfusk spåret är högst aktuellt fortfarande men hittils har det inte presenterats tillräckligt konkreta, och övertygande, bevis.

Tycker Georgia heraringen igår var talande för vad som händer. Rudy Guiliani visade återigen den där filmen på fyra demokrater som räknade röster mitt i natten och frågade ordföranden om någon hade kallat personerna till förhör? Det hade ju trots allt gått en vecka och fick nekande svar. Ingen visste om något hade hänt. Det är talande på det sättet att de ansvariga (även republikanerna) inte verkar vara intresserade av att frågan utreds.
2020-12-11, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Folk litar inte på valresultatet för att du har en president som sedan valnatten skrikit om fusk utan att presentera något konkret. Du kan inte vara transparant nog för att blidka honom, därmed finns det inget sätt att heller få dom som lyssnar på Trump att lita på valresultatet.

Det är inte upp till andra att in absurdum motbevisa Trump, ansvaret är hans.

Själv har jag sett saker ingen lyckats förklara på övervakningskamera som ingen lyckats förklara mer än att man ska inte tro på det man ser, inte för att klippet är fejk utan för att någon menar att något annat har hänt än det som övervakningskamerorna visar. När saker fångas på film kallar jag det konkret iaf, det gjorde de människor som satt i hearingen också för att representera sitt folk, de hade ingen som helst möjlighet att förklara vad som hände på klippet annat än att de bevittnat valfusk, det kallar jag konkret.
2020-12-11, 12:00
Medlem
Slottsherres avatar
Vet inte om detta varit uppe redan, men det verkar som om Texas Attorney General Ken Paxton har ett visst personligt intresse av att slicka Trump i röven: Han är under utredning för ett brott som kan ge honom 99 år om han fälls. Trump kan avbryta utredningen med en benådning

"Federal agents served at least one subpoena on the office of Texas Attorney General Ken Paxton in an investigation of whether he abused his office for a campaign donor - an investigation a pardon from Donald Trump would interrupt."
2020-12-11, 12:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Problemet är nog att valfusk är svårt att bevisa på kort tid. Får TheDonald sitta kvar skall du se att tid finns för att avsluta alla utredningar och dra folk inför domstol om brott faktiskt bevisas. Tillträder Creepy Joe så lär alklt avslutas illa kvickt.

Jag tror att valfusk spåret är högst aktuellt fortfarande men hittils har det inte presenterats tillräckligt konkreta, och övertygande, bevis.

Tycker Georgia heraringen igår var talande för vad som händer. Rudy Guiliani visade återigen den där filmen på fyra demokrater som räknade röster mitt i natten och frågade ordföranden om någon hade kallat personerna till förhör? Det hade ju trots allt gått en vecka och fick nekande svar. Ingen visste om något hade hänt. Det är talande på det sättet att de ansvariga (även republikanerna) inte verkar vara intresserade av att frågan utreds.
Men Trump visste ju innan att det skulle fuskas och hade lagt massa fällor som nu har slagit igen.
Det har jag hört från många säkra källor i denna tråd.
Hade de fel alltså? Jag är chockad!

*edit
https://www.youtube.com/watch?v=N4vIBijzg4w
Senast redigerad av DikT 2020-12-11 kl. 12:04.
2020-12-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Här är en mer välgjord karta som jag hoppas stämmer:

https://i.4cdn.org/pol/1607666309999.png

Enligt SCOTUS hemsida så är det bara 1st plaintiff och 4amicus(alltså som stöttar).
Sedan är det en hög med privatpersoner men enligt SCOTUS hemsida så är det bara 5st delstater.
Enligt kartan du länkade är det 6st plaintiffs och 11 st amicus. Om det inte står fel på SCOUTUS hemsida så är din karta helt fel ute.

Sen kan andra delstater ha skickat in andra stämningar men i så fall är de separata.

Källa - SCOTUS
2020-12-11, 12:05
Medlem
Om "Texas-stämningen":
För att ö.h.t få SCOTUS att befatta sig med frågan om hanteringen av poströster så har man s.a.s. "klätt ut" fallet till att se ut som en konflikt mellan delstater.

En "klassisk" konflikt mellan delstater kan exempelvis handla om delning av en gemensam resurs som vatten.
Om delstat A tar mera vatten ut en flod så får delstat B (med gemensam gräns) mindre vatten.
Den skada som en förfördelad part lider är enkel att förstå.
För att dom inte skall kriga så tas fallet av SCOTUS.

I dagens fall så måste alltså Texas övertyga SCOTUS om att dom lider skada av de stämda staternas agerande.
Och, som jag har förstått det så låter Texas' argumentation ungefär så här: (fritt tolkat och översatt!)

"I vårt (Texas) delstatsval så blev det Trump-elektorer.
Men eftersom det blev Biden -elektorer i (valfri stämd stat) p.g.a. deras föregivet felaktiga hantering av poströster så kommer vårt val ev elektorer inte att betyda något.
Vi lider skada av detta!"

Frågan är då om SCOTUS "köper" denna argumentation.., tänker

/T
2020-12-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Skjuter från höften.

Men det är bra att veta var jag har dig iaf.... För FEL är ju precis vad jag har haft hela tiden eller hur?

Du kunde ju har insett att jag "sköt från höften" och svarade med ett felriktat inlägg, men uppenbarligen så blev du väldigt kränkt av det hela.

OnT: Finns det några som helst länkar till Obama, Soros, Biden eller Kamala? Någon av dessa borde ju åtminstone komma med uttalanden på MSM. Eller är dessa helt ute ur "loopen"?
Du går till attack mot mig med orden om ifall jag tröttnat på att ha fel som gör att mitt ord ska vara mindre värt än någon annans för jag alltid har fel när det är du själv som feltolkat mig helt och så gnäller du över att du inte får ett trevligt bemötande tillbaka. Tråkigt att du känner dig kränkt men räkna inte med snälla ord från mig om du inte håller den tonen till mig själv.

Du kunde sett till att ha rätt om du nu kände ett behov att gå till attack är ett annat sätt att se på det.

Ang msm är den enda strategi jag kan se där är att låtsas att Trump tiden är förbi och att allt om valfusk ska sopas under mattan så har svårt att se några kommentarer ges därifrån från demokraterna. Tycker klippet på Project Vanity när dom är i veckosamtalet med CNN och hör CEO instruera om att msm ska inte öppna upp för dialoger kring valfusk men vi får se hur länge man kan hålla den linjen.
2020-12-11, 12:10
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Trump hade uppenbarligen bevis på valfusk redan på valnatten. Vad var det för bevis?
Dom stämningar och anklagelser som Runken et al körde med under dom första två veckorna bör, rimligtvis, bygga på dessa bevis. Vad hände med dessa stämningar och anklagelser? 350% röstande t ex? 100 000-tals döda röster?

Det här är en shit-show utan dess like. En jävla massa påståenden som, när dom imploderar av substanslöshet, bara släpps och ersätts med nya. Och Trumpsters hänger på som guldfiskar.

Gullig tanke att man borde "utlysa omval" eftersom så mycket är oklart. Jomenvisst. Då tar vi bort poströsterna också, så ska väl ändå valresultatet bli rätt (= Trump vinner) till slut? Förlorar han ändå har det så klart fuskats igen, då kör vi en ny vända. Eller så bestämmer vi bara att valet "verkar fuskigt", och så får Trumpen helt enkelt sitta kvar i 4 år till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in