2020-12-10, 20:22
  #5905
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Federleys partner är skriven i en lägenhet på Svanåallén i Örebro, men bor inte där. Han har hyrt ut den i andra hand till en sex år äldre kåkfarare vid namn Berger. Berger har dock själv en lägenhet på Sturegatan i Örebro som han i sin tur hyr ut i andra hand till en man vars namn jag inte skriver ut eftersom han verkar helt legit.
Aha, på så sätt. Tack för klargörandet.
Citera
2020-12-10, 20:23
  #5906
Medlem
Rumpis78s avatar
Nån som vet var L*nd numera Alm*vist gick i skola? Känner inte igen namnet, men vi är ju lika gamla...
Citera
2020-12-10, 20:28
  #5907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Sen kommer en viktig fråga, har en person sonat sina brott efter avtjänat fängelsestraff? Kan man omvändas?.

Normalt sett, ja. Men här har inte pedofilen inte avtjänat sitt straff. Han har 3 år kvar.

Sen framgår det av fup att han har risk att återgå till brottets bana. Vilket gör att han i detta fall har hög risk att återfalla. Vad gäller grova sexualbrottslingar är det tyvärr vanligt att dom återfaller. Sjuka människor är svåra att omvandla. Tyvärr
Citera
2020-12-10, 20:29
  #5908
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Verkar inte bli något besked imorgon om FFs framtid. C vill hålla det hela inom ”en tight krets”.

https://www.expressen.se/nyheter/loof-lamnar-inte-besked-om-federley-avskyvarda-brott/


Annie Lööf och flera andra o C:s ledning har givetvis vetat detta betydligt längre än de säger.
Hur Annie & Co ska köpa FFs tystnad blir oerhört intressant att se, detta problem med att FF kan sänka Annie m fl om de inte lyckas tysta honom är enda skälet till att det drar ut på tiden.
Citera
2020-12-10, 20:35
  #5909
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/563yB6/sa-hemligholl-federley-uppgifterna-om-brotten-for-partiet
Så hemlighöll Federley uppgifterna om brotten för partiet
Är man för paranoid om man direkt tänker att det är en beställningsartikel med syftet att distansera partiet?
__________________
Senast redigerad av kangaroozzickness 2020-12-10 kl. 20:38.
Citera
2020-12-10, 20:37
  #5910
Medlem
smoerreboms avatar
Är det bara jag som stör mig mest på det här med säpo-hoten? Alltså hans unge är inte mitt problem, det berör inte mig som skattebetalare men att vi har politiker som instinktivt beter sig på detta sätt. Vilka jävla Wolodarski/Svensson satirkrönikor man skulle kunna tota ihop med paralleller till Hitlers tidiga manövrar med SS på 30-talet. Att han inte erkänner domstolarnas beslut passar perfekt ihop med detta.

Jag lyssnade på ledarredaktionen på SvD och där snackade fyra pers om detta i nästan en timme utan att ens vidröra denna aspekt utan man hade mest fokus på att vårdnadshavaraspekten och överlägset mest på att han eventuellt har undanhållit för partiet vilket vi naturligtvis oxå skiter i eftersom det där är innerstadsliberala avskum hela högen iaf. Man får intrycket att journalistkåren är helt förlorad i att bara ägna sig åt olika partistrategiska aspekter och spelfrågor och helt har glömt varför man granskar makten.

Ska Daniel Nyhlén behöva utreda hela skiten själv eller vad? Det borde ju vara stenhård utredning av hans sexaffärer i Bryssel och online samt att man kontrollerar uppgifterna om hoten och hans förehavanden med grannarna med förevisning av domar och uttalanden om domslutet.
Citera
2020-12-10, 20:37
  #5911
Medlem
Annie Lööf och Centerpartiet verkar inte tycka att det är en så stor grej att göra väsen av att med gott minne bjuda in en barnvåldtäktsman att bo tillsammans med en 8-årig flicka man har vårdnaden över.

Frågan är om Peddogays partikollegor i ALDE, som är det parti i Europaparlamentet som Peddogay tillhör och är vice ordförande för, även dem tycker att det inte är något att hänga upp sig på?

Eller känner de kanske att de borde ta avstånd från en person som med gott minne sammanför våldtäktspedofiler och småbarn? Vi kanske kan fråga dem?

reneweuropegroup@europarl.europa.eu (partikansliet)
dacian.ciolos@europarl.europa.eu
malik.azmani@europarl.europa.eu
iskra.mihaylova@europarl.europa.eu
katalin.cseh@europarl.europa.eu
frederique.ries@europarl.europa.eu
morten.lokkegaard@europarl.europa.eu
luis.garicano@europarl.europa.eu
dominique.riquet@europarl.europa.eu
michal.simecka@europarl.europa.eu
sylvie.brunet@europarl.europa.eu

Jag betvivlar att alla dessa vill bli förknippade med Peddogays syn på föräldraskap.
Citera
2020-12-10, 20:39
  #5912
Medlem
volvo 240s avatar
Det ,st graverade tycler kagär att han och den norske pedofilen härjat runt i Bryssel... Maktens högborg i Europa... För de som vll är det nog tyvärr inte svårt att hita barn att utnyttja. Det finns så mkt annan skit där så en pedoflförmedlning skulle inte förvåna mig. Och jag kan nästan se f framför mig hur den vidrige federley sätter på en stackars 8åring bakifrån och har ett s sjukt ansiktsutryck. Det här aset måste bara ut ur centern O och utredas grundligt och ev åtalas.
Citera
2020-12-10, 20:40
  #5913
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Sen kommer en viktig fråga, har en person sonat sina brott efter avtjänat fängelsestraff? Kan man omvändas?

Att sona straffet, exakt vad menar du med det?
Synonymer är:
gottgöra,
försona,
betala,
avbörda,
sota,
göra bot,
ta straff för,
återgälda,
plikta,
soulagera
"ta straff för" har man förstås gjort efter avtjänat straff, åtminstone i juridisk mening. Däremot har man knappast återgäldat eller gottgjort något i brottsoffrets mening.

Angående att omvändas så är det nog få pedofiler som någonsin blir omvända, om det ens existerar.

Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hursom behövs C i dagens politik. Företagsvänligt parti åt högerhållet gällande ekonomiska o företagarfrågor.
Vänster i frågor som solidaritet invandring integration etc.

Nej C behövs inte alls och det är ett vänsterparti bland flera andra vänsterpartier. Det ser du på att de har röstat fram en vänsterregering sedan 2014. För 10 år sedan var de ett högerparti men det är historia nu. Dessutom har centerpartiets väljare följt partiledningen så att en majoritet av dem nu föredrar att sossarna regerar istället för att ett högerparti gör det enligt en undersökning jag såg i förra veckan.
Citera
2020-12-10, 20:41
  #5914
Medlem
Urskoogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Ser att den äcklige pedofilen bor i min hemstad Örebro med en ny pojkvän. Bor på fina gatan precis vid Frimis. Undrar om grannarna vet vilket äckel de delar hus med...🤮

Kanske dax att tala om det för dem....
Citera
2020-12-10, 20:42
  #5915
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/563yB6/sa-hemligholl-federley-uppgifterna-om-brotten-for-partiet
Så hemlighöll Federley uppgifterna om brotten för partiet
Är man för paranoid om man direkt tänker att det är en beställningsartikel med syftet att distansera partiet?

Jag tror inte de behöver beställa detta, MSM gör vad de kan ändå för att rädda sina vänsterpartier.
Citera
2020-12-10, 20:47
  #5916
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Är det bara jag som stör mig mest på det här med säpo-hoten? Alltså hans unge är inte mitt problem, det berör inte mig som skattebetalare men att vi har politiker som instinktivt beter sig på detta sätt. Vilka jävla Wolodarski/Svensson satirkrönikor man skulle kunna tota ihop med paralleller till Hitlers tidiga manövrar med SS på 30-talet. Att han inte erkänner domstolarnas beslut passar perfekt ihop med detta.

Jag lyssnade på ledarredaktionen på SvD och där snackade fyra pers om detta i nästan en timme utan att ens vidröra denna aspekt utan man hade mest fokus på att vårdnadshavaraspekten och överlägset mest på att han eventuellt har undanhållit för partiet vilket vi naturligtvis oxå skiter i eftersom det där är innerstadsliberala avskum hela högen iaf. Man får intrycket att journalistkåren är helt förlorad i att bara ägna sig åt olika partistrategiska aspekter och spelfrågor och helt har glömt varför man granskar makten.

Ska Daniel Nyhlén behöva utreda hela skiten själv eller vad? Det borde ju vara stenhård utredning av hans sexaffärer i Bryssel och online samt att man kontrollerar uppgifterna om hoten och hans förehavanden med grannarna med förevisning av domar och uttalanden om domslutet.

Jävligt bra inlägg!

Ja, säpo-hotet har fått alldeles för liten plats. Antagligen för att frågan är ännu mer obekväm för Centern, och våra värdelösa "journalister" spelar lydigt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in