2020-12-10, 18:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Kolla GA Hearing hur enkelt det var att ändra och konstruera röster i Dominiom System. Det är skrattretande. Med uppkoppling kan det göras från vart som helst i världen.
(FB) Vad gör administrationen för att hindra främmande makt påverka USA val igen?

En intressant sak och hur lite administrationen ville göra med valfusk ifrån andra ställen än i USA.
Men som tur var gjorde myndigheter ett eget arbeta att säkra valet som är det säkraste i modern tid och enligt flera inklusive Barr.

Dock står vi här fortfarande med inget systematiskt valfusk presenterat, mest prat och konspirationer om saker som aldrig når någonstans.
2020-12-10, 18:01
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Samma film som länkades tidigare idag.

Alltså, det som visas här är inte klokt om det är så det går att göra. Snurrigt att ens ha ett sådant system.

GA Hearing visar hela videon för alla som tittar. Rudy Guiliani sitter och kollar han med.
2020-12-10, 18:02
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag har rapporterat.
Vad har hänt? Har du bytt sida T-F?
2020-12-10, 18:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag har hela tiden förespråkat en "stickprovs-audit". Visst har man väl gjort lite sådant?!
Visar den på problem så bör den utökas.
Dock förstår jag inte hur det ska lösa problemet med att veta vem en felaktig röst var lagt på i efterhand?
Men det är såklart oerhört viktigt att veta om det förekommer omfattande fusk.

Man har gjort detta, men bara i Arizona, den visar på massivt fusk. Den har utökats. Nu senast igår, 2500 nya ballots i Maricopa.

Denna snöboll rullar..
2020-12-10, 18:04
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
(FB) Vad gör administrationen för att hindra främmande makt påverka USA val igen?

En intressant sak och hur lite administrationen ville göra med valfusk ifrån andra ställen än i USA.
Men som tur var gjorde myndigheter ett eget arbeta att säkra valet som är det säkraste i modern tid och enligt flera inklusive Barr.

Dock står vi här fortfarande med inget systematiskt valfusk presenterat, mest prat och konspirationer om saker som aldrig når någonstans.

Bara prat för personer som inte vill lyssna. Denna video visar möjligheterna till valfusk. Ser man sedan annomaliteter under valet och förstår att valet kan påverkas så finns det skäl att räkna om allt.
2020-12-10, 18:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Bara prat för personer som inte vill lyssna. Denna video visar möjligheterna till valfusk. Ser man sedan annomaliteter under valet och förstår att valet kan påverkas så finns det skäl att räkna om allt.
Återkom när det är bevisat i rätten, denna repeat av inget systematisk valfusk är dock extremt talande.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Och du vet lika bra som alla andra att Högsta Domstolen inte kommer att befatta sig med detta desperata jippo. Varför invagga dåligt insatta Trump-troende i falska förhoppningar.

Du behöver inte svara förrän efter avslaget. Då hör jag gärna din förklaring.

Topp!
Blir spännande att höra ditt harklande.

För övrigt skall nu minst 10 staters Attorney Generals nu träffa Team Trump i Vita Huset.
Medlem
Haddock93s avatar
https://thedonald.win/p/11QldCDgHt/ho-lee-fuk-pentagon-is-to-end-mi/c/

Så Trump har i princip beordrat att militären slutar ge pengar till CIA den 5 januari.

Bara det tyder ju på att han planerar på att sitta 4 år till.

PS. Den senaste presidenten som försökte med det var Kennedy och vi alla vet hur det gick för honom.
Senast redigerad av Haddock93 2020-12-10 kl. 18:11.
2020-12-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
I tvistemål så är vill man göra klart vad parterna är oense om innan rättegången börjar. Om jag hävdar att du är skyldig mig pengar för ett arbete jag utfört och du bestrider det, så vill domaren veta exakt vad det är du bestrider. Bestrider du att jag utfört ett arbete för dig eller bestrider du bara att jag inte fått betalt?

Här vill domaren veta vad i stämningen från Texas som parterna är överens om och vad de är oense om. Först därefter tar domstolen vid och fäller en dom som berör den kvarvarande oenigheten.

Jag trodde länken rörde ett annat rättsfall?
2020-12-10, 18:07
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jo jag gick in och rapporterade streamen via knappen.

Kommer ju förstås inte göra någon skillnad, men det är en liten protest mot hur Youtube agerar i frågan om valfusk.

Förstår jag dig riktigt att du rapoorterade sändningen? Nej, det tror jag knappast du gjorde. Motsätter du sig också Youtubes censur?
2020-12-10, 18:14
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Nevada (Biden +33,000)
95,000 Felaktiga Biden-röster

Pennsylvania (+81,000)
121,000 Felaktiga Biden-röster

Wisconsin (+20,000)
200,000 Felaktiga Biden-röster

Arizona (+10,000)
300,000 Felaktiga Biden-röster

Michigan (+154,000)
500,000 Felaktiga Biden-röster

Georgia (+12,000)
200,000 Felaktiga Biden-röster

DJT ska inte nöja sig med detta utan kolla alla stater. Hur går det med servrarna? Är du klar med genomgången snart?

Mike Pence
2020-12-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
De "leker ju företag" som Sjöstedt skulle uttryckt det och är ett AB vilket innebär en att de utgör en egen juridisk person som alla andra företag. Men för all del du kan göra jämförelsen med Comhem/Boxer istället, eller den fiberaktör du har ansluten till villan alternativt de som har koncessioner på mobiltrafik. Som enskild kund har du i praktiken ingen möjlighet att välja annan informationskanal. Ofta har dessa företag erhållit olika tillstånd för sin verksamhet, dessa har erhållit utifrån utfästa löften och garantier om täckningsgrad osv det gör att de indirekt även är skyddade mot konkurrens genom detta, inte enbart av kostnaden för ett etablera/bygga en konkurrerande installation.
Vårt diskussionsämne är ett sidospår och hör inte direkt till trådämnet, men jag lämnar med att säga att ifall Comhem bestämmer sig för att inte erbjuda fibertjänster till personer som röstat borgerligt, eller vänster, eller till personer som kör Volvo så är det helt upp till det bolaget. Varför ska vi som medborgare ha vetorätt till hur privata företag väljer att sköta sin verksamhet? Ifall nu Comhem skulle fatta ett sånt beslut, tror du att det skulle gynna deras marknadsposition?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in