2020-12-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodballe
Strategin är att låtsas att den inte finns. Big tech censurerar allt som går. Sen när Trump vinner skriker man statskupp. Det är planen.
Helt riktigt. Det har varit medias syn på det sedan valet.
Det pågår ett kallt krig. Etablissemanget mot amerikanska folket.
2020-12-10, 15:59
Medlem
AreYouBacks avatar
The Rudy is back to 100%. HAHAHA, fantastic guy https://twitter.com/RudyGiuliani/status/1337011946953072641?s=20
2020-12-10, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Domstolen lär göra en rimlighetsbedömning.
Hur vet vi att valresultatet påverkades överhuvudtaget av de ändrade villkoren för poströstning?
Svar: vi vet inte alls.

Ska detta icke-bevisade problem göra att man tar bort lagda röster för miljoner medborgare!?

Svaret lär vara enkelt.

Lol, Biden vann ju med poströster, och du är osäker på om poströster påverkat valresultatet.

Vi vet exakt hur poströsterna påverkade resultatet, eftersom Trump ledde stort innan poströsterna räknades. Även du måste se att detta är ett stort problem för Biden i scotus.
2020-12-10, 16:01
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoNews
Det blev "docket" som jag förstod, innebär det att de kommer höras fullt ut?
Blev Pennsylvania-caset docket eller det kom inte så långt?
https://www.supremecourt.gov/search.aspx?filename=/docket/docketfiles/html/public/22o155.html

Det betyder inte mycket

The case will be placed on the docket when the motion for leave to file and the initial pleading are filed with the Clerk. The Rule 38(a) docket fee shall be paid at that time.
https://www.supremecourt.gov/filingandrules/rules_guidance.aspx
Rules of the Supreme Court
2020-12-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Biden säger ju ingenting om något i den?

Det är mer ett exempel på hur vuxenmedia hanterar det. Min förklaring under är att jag har svårt att förstå varför man ska förvänta sig att han uttalar sig. Stämningen har varken med DNC eller Biden att göra.

Det är lite som om jag stämmer Sushi Yama och så förväntar jag mig att du ska kommentera för att du har käkat lunch där, även fast du inte har något med stämningen att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det jag efterfrågar är alltså någon form av intervju av Biden kring det påstådda valfusket eller stämningarna. Jag tycker det är konstigt att det inte finns. Att kommentera att ens parti blir inblandat i en rättegång är ju definitivt värt en kommentar i en intervju, oavsett vad man tror om rättegången!? Det hade kunnat vara "ja vi är inte förvånad, Trump har en tendens att bete sig såhär, vi får låta honom hållas så ska ni se att det ordnar sig" eller vad som helst - men inte ett ord verkar jättekonstigt.

Fast nu så är varken Biden eller DNC inblandande i en endaste stämning (som inte är utslängd som trams). Texas GA stämmer fyra andra stater, det har inget med partierna att göra. Det är väl rimligare att de fyra stämda staterna uttalar sig? Om det mot förmodan blir så att SCOTUS tar upp målet så kan vi förvänta oss publik respons från både DNC och Biden, men som läget är nu tycker jag det snarare är konstigt om de uttalar sig.
2020-12-10, 16:09
Medlem
Annonvengers avatar
https://twitter.com/stinchfield1776/status/1334962273861951491
Titta på den tillsammans med videon som visade hur man kunde räkna samma röster flera gånger.
Man ser klart och tydligt att hon matar samma batch flera gånger.
2020-12-10, 16:10
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Det är mer ett exempel på hur vuxenmedia hanterar det.

Snark. Försök vara objektiv, lägg ner såna termer är du snäll.

Jag förstår att du inte tycker att det är konstigt att Biden inte säger ett ord om stämningarna (tycka vad man vill - det är direkt fakta att det som händer är ett slags historisk avvikelse - det är inget som sker varje, vartannat eller ens var femte val, det som vi ser nu). Vi har olika åsikter helt enkelt.
2020-12-10, 16:10
Medlem
Jirens avatar
Biden nominerade sin försvarsminister idag. Verkar ju som att hans intåg i Vita Huset fortsätter helt obekymrat av rättsprocesserna och anklagelserna om valfusk.
2020-12-10, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Det är mer ett exempel på hur vuxenmedia hanterar det. Min förklaring under är att jag har svårt att förstå varför man ska förvänta sig att han uttalar sig. Stämningen har varken med DNC eller Biden att göra.

Det är lite som om jag stämmer Sushi Yama och så förväntar jag mig att du ska kommentera för att du har käkat lunch där, även fast du inte har något med stämningen att göra.

Fast nu så är varken Biden eller DNC inblandande i en endaste stämning (som inte är utslängd som trams). Texas GA stämmer fyra andra stater, det har inget med partierna att göra. Det är väl rimligare att de fyra stämda staterna uttalar sig? Om det mot förmodan blir så att SCOTUS tar upp målet så kan vi förvänta oss publik respons från både DNC och Biden, men som läget är nu tycker jag det snarare är konstigt om de uttalar sig.

Något intressant att notera är att den Texas-jurist som brukar föra Texas talan i stämningar mot andra stater inte är involverad. Istället förs talan av AG Paxton och hans färska biträde.
2020-12-10, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Biden nominerade sin försvarsminister idag. Verkar ju som att hans intåg i Vita Huset fortsätter helt obekymrat av rättsprocesserna och anklagelserna om valfusk.
Det är som att säga att Jimmie Å utsett sin försvarsminister. Totalt oväsentligt eftersom valet inte är klart.
2020-12-10, 16:17
Medlem
Nixters avatar
NEVADA Uppdatering

Biden har en "Ledning" med 33 000 röster, men det finns minst 95 000 bedrägliga röster, då pratar vi inte switchade utan bara felaktigt lagda. Trump vinner med dessa.

1 500 döda väljare har röstat i Nevada
2 500 har ändrade adresser
6 000 adresser där det ej finns någon skriven på
8 000 adresser som inte existerar övh
15 000 kommersiella adresser (UPS, Fedex kontor verar vara en vanligt förekommande "modell")
20 000 adresser från andra stater (!)
42 000 röstade två gånger

...Ni gissade bara Biden röster (i princip)
Dessa är det alltså inget snack om, vilket parti och President man än väljer att stödja.
De är fel och skall kastas ut.

Nevada kommer Flippa Trump!

Aktuell summering av felaktigt lagda röster alla Swingstates

Har summerat hur övriga stater ser ut med ovan Felaktiga Biden-röster. Notera att Bye-dens nuvarande "ledning" inom parantes med ett +tecken.

Nevada (Biden +33,000)
95,000 Felaktiga Biden-röster

Pennsylvania (+81,000)
121,000 Felaktiga Biden-röster

Wisconsin (+20,000)
200,000 Felaktiga Biden-röster

Arizona (+10,000)
300,000 Felaktiga Biden-röster

Michigan (+154,000)
500,000 Felaktiga Biden-röster

Georgia (+12,000)
200,000 Felaktiga Biden-röster
Senast redigerad av Nixter 2020-12-10 kl. 16:23.
2020-12-10, 16:19
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Lol, Biden vann ju med poströster, och du är osäker på om poströster påverkat valresultatet.

Vi vet exakt hur poströsterna påverkade resultatet, eftersom Trump ledde stort innan poströsterna räknades. Även du måste se att detta är ett stort problem för Biden i scotus.
Med "påverkade" menar jag givetvis om det inte återspeglar det folk röstade på.
Dvs vet vi att dessa regler medförde att röstningen inte återspeglar folkviljan? Svar nej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in