Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Biden säger ju ingenting om något i den?
Det är mer ett exempel på hur vuxenmedia hanterar det. Min förklaring under är att jag har svårt att förstå varför man ska förvänta sig att han uttalar sig. Stämningen har varken med DNC eller Biden att göra.
Det är lite som om jag stämmer Sushi Yama och så förväntar jag mig att du ska kommentera för att du har käkat lunch där, även fast du inte har något med stämningen att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Det jag efterfrågar är alltså någon form av intervju av Biden kring det påstådda valfusket eller stämningarna. Jag tycker det är konstigt att det inte finns. Att kommentera att ens parti blir inblandat i en rättegång är ju definitivt värt en kommentar i en intervju, oavsett vad man tror om rättegången!? Det hade kunnat vara "ja vi är inte förvånad, Trump har en tendens att bete sig såhär, vi får låta honom hållas så ska ni se att det ordnar sig" eller vad som helst - men inte ett ord verkar jättekonstigt.
Fast nu så är varken Biden eller DNC inblandande i en endaste stämning (som inte är utslängd som trams). Texas GA stämmer fyra andra stater, det har inget med partierna att göra. Det är väl rimligare att de fyra stämda staterna uttalar sig? Om det mot förmodan blir så att SCOTUS tar upp målet så kan vi förvänta oss publik respons från både DNC och Biden, men som läget är nu tycker jag det snarare är konstigt om de uttalar sig.