2020-12-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Fundera en gång till om det verkligen är det? Vissa företag sitter idag på i princip informations- och infrastrukturmonopol vilka ofta regleras politiskt. Om ex Vattenfall beslutar sig för att inte leverera ström till kunder som röstat borgerligt? De äger ju framdragningen och är "bolag", hur ser du på det?
Hur kan du ens göra den jämförelsen när Vattenfall är statligt ägt? Problemet ligger ju i att företaget har - som du säger - monopolställning, och bör därför tacklas via konkurrenslagstiftning. Ett privat företag ska få sköta sin verksamhet såsom företaget vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Ska man inte passa på att ta bort alla videos om att jorden är platt med, vart går gränsen för vad man får ha för olika åsikter?
Inte mig emot., men det är en gräns som förstås sätts av företaget i fråga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag vet att frågan lyfts tidigare i tråden men jag lyfter den igen - finns det några som helst intervjuer med Biden/Harris om det som pågår nu? Oavsett vad man tycker om det så måste man väl ändå hålla med om att det är historiskt och stort!?
Du menar där de kommenterar alla Trump-lägrets rättegångar och anklagelser om valfusk mera i detalj? Nej, det finns det nog inte. De vill inte mata trollfabrikerna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det kan jag hålla med om till en viss grad. Men Bidens röstökning från Obamas är vad jag inte tror kunde ske utan fusk.

Så Trump till Trump kan locka 10+ miljoner fler? Men Hillary till Biden kan inte locka 10+ miljoner fler? Utveckla gärna, jag är mycket intresserad av din tankegång.
2020-12-10, 14:21
Medlem
Citat:
Lite OT men Mats Karlsson skrev just nu att Hunter utreds för skatteaffärer samt nämner Hunter och Joes affärer i Ukraina och Kina som "tur att denna information dök upp före valet". Det var kännt allting men msm (Expressen inkluderat) skrev aldrig om det.

Hur mycket skrivs det om att Kushner, Ivanka och Donald utreds för skattefusk?

Jag menar, det är ju inte så att "ena" sidan är mycket bättre än "andra", men någon som gillar DJT o Co som anser att Biden är träskmonster har jag väldigt svårt med.
2020-12-10, 14:22
Medlem
Citat:
Jag vet att frågan lyfts tidigare i tråden men jag lyfter den igen - finns det några som helst intervjuer med Biden/Harris om det som pågår nu? Oavsett vad man tycker om det så måste man väl ändå hålla med om att det är historiskt och stort!?

Jag kan bara hålla med om att det är väldigt tyst i vanlig media om det som pågår och även om man söker i lokal amerikansk media verkar det väldigt tunt med uttalanden från Demokraterna.
Kan tolkas från olika håll, men en tolkning kan vara att de vill hålla en låg profil för att inte hamna i en total brytning i landet.
2020-12-10, 14:23
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Globalisterna kör Operation Mörkläggning nu, så svaret är nej på frågan. Det ska ses i samma kontext som att Youtube har börjat censurera allt i frågan. Snart följer Twitter och Facebook efter. Inom de kommande veckorna kommer Trump själv att blockas från dessa tjänster och kanske även officiella användare som @WhiteHouse.
2020-12-10, 14:24
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det man säger är, om man är hederlig skriver man också det och förvränger inte, att historiskt så har man inte blivit vald president om man inte har vunnit antingen Ohio eller Florida, eller båda som förloraren i det här fallet vann. Just detta brukar sägas inför valet och på valdagen under rösträkningen särskilt. Så gjorde man i år också.

Men nej, det är inget bevis för valfusk att vald president förlorade bägge dessa stater bara för att det har varit så historiskt sett men tillsammans med andra irregulariteter i det här valet så går det att ifrågasätta. Tycker inte att det är särskilt konstigt att man vill göra en noggrann undersökning av valresultatet. Du kanske tycker att det är bagateller men många amerikaner anser att väldigt mycket står på spel här. Misstankar om att Kina är inblandat t ex, det finns mycket som säger att de redan är inne och påverkar i skolor, på företag, representanter för delstaterna m m.

Är det så konstigt att man inte vill att Kina ska påverka och indirekt styra USA och dess invånare?

Till en början var jag väldigt kritisk til att Trumpeten och hans allierade skulle hålla på och processa i domstol, men på senare tid så har jag ändrat åsikt för nu är det domstolarna inkl. ACB som säger "Nej, ni har inga bevis/bevisen räcker inte". Det ger tyngd och legitimitet så Trumpetens supportrar inte kan gapa och skrika om att det är "MSM,Soros,Deep state" etc etc som har riggat valet. Man har nu räknat om röster flera gånger i berörda delstater och har till stor del kommit fram till samma resultat.

Visst, ska man ta anklagelser om valfusk allvarligt men då åligger det den som påstår det att komma med verifierbara och trovärdiga bevis som håller i domstol, vilket det inte har gjort.
Sen måste man skilja på de som har ett ärligt uppsåt att vara oroliga för att det skulle vara något fusk och de som skriker om "valfusk" för egen personlig vinning.

Tror du att Trumps supportrar kommer att acceptera valresultatet när alla domstolsförhandlingar är över och de har blivit avvisade?
2020-12-10, 14:28
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Detta handlar om unionens vara eller inte vara. En för USA existentiell fråga.

- Let's form a union.

- Ok, how do we pick leaders?

- Let's make a law and agree to abide by it.

- Ok, let's do that.

ELECTION HAPPENS

- Hey, you counted votes in violation of the law we agreed to!

- There was a virus, so we made up our own rules.

- You counted 170,000 ballots without a voter! Playing by those kind of rules is cheating and illegal.

Our state, our rules!

Then let us examine the votes.

No!

Then our agreement means nothing.

Du kan lägga till en rad:
- Hey, we also counted votes in violation of the law we agreed to!

Och i andra vågskålen har vi detta:
Miljoner av vanliga amerikaner som röstade enligt statens riktlinjer och som sedan ska bli av med sin rösträtt retroaktivt.
Jag kan (kanske) köpa om man gör en annan bedömning.
Men de av er som bara låtsas som att det är en icke-fråga om SCOTUS skulle radera miljoner röster som är lagda i "god tro", ni är i total förnekelse.

Jag är helt övertygad om att den biten kommer anses vara viktigast (om de nu mot förmodan tar upp fallet)
2020-12-10, 14:30
Medlem
Citat:

Det finns gott om dem. Ett tips är att ta in nyheter från fler källor än Newsmax och Breitbart. Det räcker med att du går till Fox. Men om du vill ha lite nyans och inte bara bajsande så gå till NYT eller WaPo.
2020-12-10, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Hur kan du ens göra den jämförelsen när Vattenfall är statligt ägt? Problemet ligger ju i att företaget har - som du säger - monopolställning, och bör därför tacklas via konkurrenslagstiftning. Ett privat företag ska få sköta sin verksamhet såsom företaget vill.

Inte mig emot., men det är en gräns som förstås sätts av företaget i fråga.

De "leker ju företag" som Sjöstedt skulle uttryckt det och är ett AB vilket innebär en att de utgör en egen juridisk person som alla andra företag. Men för all del du kan göra jämförelsen med Comhem/Boxer istället, eller den fiberaktör du har ansluten till villan alternativt de som har koncessioner på mobiltrafik. Som enskild kund har du i praktiken ingen möjlighet att välja annan informationskanal. Ofta har dessa företag erhållit olika tillstånd för sin verksamhet, dessa har erhållit utifrån utfästa löften och garantier om täckningsgrad osv det gör att de indirekt även är skyddade mot konkurrens genom detta, inte enbart av kostnaden för ett etablera/bygga en konkurrerande installation.
2020-12-10, 14:33
Medlem
Citat:
Nej, 56% av amerikanarna svarade "JA" på en enkät om de hade det bättre nu än för fyra år sedan.

Det är en väldigt låg siffra. Tänk dig själv en stat som bara lyckats göra det bättre för 56%, det är ett katastrofalt misslyckande. Det är inte direkt så att 56% motiverar ett högt stöd för DJT.
2020-12-10, 14:35
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du kan lägga till en rad:
- Hey, we also counted votes in violation of the law we agreed to!

Och i andra vågskålen har vi detta:
Miljoner av vanliga amerikaner som röstade enligt statens riktlinjer och som sedan ska bli av med sin rösträtt retroaktivt.
Jag kan (kanske) köpa om man gör en annan bedömning.
Men de av er som bara låtsas som att det är en icke-fråga om SCOTUS skulle radera miljoner röster som är lagda i "god tro", ni är i total förnekelse.

Jag är helt övertygad om att den biten kommer anses vara viktigast (om de nu mot förmodan tar upp fallet)

Ett mer passivt beslut skulle vara att ogiltigförklara hela proceduren och lämna frågan till legislaturen i delstaterna och i slutändan representanthuset. Det går liksom inte att komma runt problemet. Felet är redan gjort, nu måste vi agera därefter.

Ignorerar man frågan signalerar domstolen att röstprocessen och rösträkningen är oviktig och det kan ju bli relevant när Michael Richard Pence ska räkna elektorsrösterna i Senaten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in