2020-12-10, 16:31
Spnnande dag, ngon som har ngra tankar om morgondagen?
Citera
2020-12-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagetBak
Sg ngon annan p ekonomibyrn i veckan? http://www.bilddump.se/bilder/202012...216.128.14.jpg
D placerar dom Norwegian nstan lngst ner ver bolag som dom tror p och lgprisflygbolagen hgst upp. Tankar om denna bild? Hller ni med./ Inte med?
Ser rimligt ut, Norwegian gick in i pandemin med redan dliga frutsttningar.
Citera
2020-12-10, 16:42
Medlem
Tallyhos avatar
"To the moon! 🚀🚀🚀🚀🚀🚀"

Hoppas verkligen att det fortstter, jag sljer inte i frsta taget iaf. ven om det kommer en dipp s ska jag bara ka med, vill inte riskera ngot i toppar eller nr det gr ner. Fr mnga kommer att jaga och d vill jag sitta lugnt i bten och inte sitta och skrika t Avanza-appen 😁
Citera
2020-12-10, 16:51
Medlem
Lycka till ni som har satsat pengar i denna aktie som knns som ett lotteri. Om rekonstruktionen slutar lyckligt och Norwegian fr std s lr aktien flyga upp ver 10 och d r det bara att gratulera er som sitter med tusentals aktier kpta p lgsta. Gr den i konkurs har ni frlorat allt.

Kom bara ihg att Norwegian mdde dligt redan brjan av 2019 med ett r innan pandemin.
Citera
2020-12-10, 17:30
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Lycka till ni som har satsat pengar i denna aktie som knns som ett lotteri. Om rekonstruktionen slutar lyckligt och Norwegian fr std s lr aktien flyga upp ver 10 och d r det bara att gratulera er som sitter med tusentals aktier kpta p lgsta. Gr den i konkurs har ni frlorat allt.

Kom bara ihg att Norwegian mdde dligt redan brjan av 2019 med ett r innan pandemin.

Ja, vrfr inte satsa lite ?

Sitter med 40000 aktier inkpt tidig imorse. Om bolaget rddas,eller ngon kper upp varumrket - ok d fr det hnda. Fallhjden p aktien r ju total, men 30000 pix r ju inte hela vrlden. Att det r fler som tnker s skvallrar kurstngningen p 0.9350 fr det idag. Kursen fll kraftigt tidigare idag, fr att ter klttra upp strax under kronan. M det bra eller brista.

Finns det en 50-50 chans s tar man ju den. 40000 aktier som eventuellt frvandlas till 100:- styck i framtiden, r bara fr lockande
Senast redigerad av Opaque 2020-12-10 kl. 17:34.
Citera
2020-12-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Spnnande dag, ngon som har ngra tankar om morgondagen?

Svrt att sia om men men tror p fortsatt uppgng med kraftiga svngningar upp och med vervikt p uppsidan nr daytraders /nervsa aktiegare kper och sljer.

Skulle tro att detta kommer att hlla p shr tills det visar sig vad rekonstruktionen landar i.

r det ngon som vet om det r ngon tidsplan satt nr det gller rekonstruktion/ konkurskydd?
Citera
2020-12-10, 19:44
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque

Sitter med 40000 aktier inkpt tidig imorse. Om bolaget rddas,eller ngon kper upp varumrket - ok d fr det hnda. Fallhjden p aktien r ju total, men 30000 pix r ju inte hela vrlden. Att det r fler som tnker s skvallrar kurstngningen p 0.9350 fr det idag. Kursen fll kraftigt tidigare idag, fr att ter klttra upp strax under kronan. M det bra eller brista.

Finns det en 50-50 chans s tar man ju den. 40000 aktier som eventuellt frvandlas till 100:- styck i framtiden, r bara fr lockande

:')

Du verkar missat att det sker omvnd split den 21:a december? Dina 40k st aktier kommer d att bli 4k st aktier och kursen kommer sjlvklart att sls ihop.

Att pst att chansen ligger p 50/50 r ju fantastisk humor.
Citera
2020-12-10, 20:10
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
:')

Du verkar missat att det sker omvnd split den 21:a december? Dina 40k st aktier kommer d att bli 4k st aktier och kursen kommer sjlvklart att sls ihop.

Att pst att chansen ligger p 50/50 r ju fantastisk humor.

Men hej,

En omvnt split r att man endast flyttar decimalkomma till nrmast hanterbara summa som ser bra ut som en respektabel brskurs. I detta fallet frn ren till kronor.

Antalet aktier minskar med faktorn p den omvnda splitten. Vad r problemet ? Vi byter bara decimalkomma, inte vrderingen
Citera
2020-12-10, 20:26
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Men hej,

En omvnt split r att man endast flyttar decimalkomma till nrmast hanterbara summa som ser bra ut som en respektabel brskurs. I detta fallet frn ren till kronor.

Antalet aktier minskar med faktorn p den omvnda splitten. Vad r problemet ? Vi byter bara decimalkomma, inte vrderingen

400 st menar jag. r matten rtt nu?

Ja, exakt. S d kommer kursen att magiskt sticka upp till 100 NOK. Men detta ger ju bara en kosmetiskt frdel. Var ven inne p att pbeln kan felaktigt anse att bolaget r vervrderat d kursen r hg. Dina tankar om det?
Citera
2020-12-10, 20:29
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrdrax
Svrt att sia om men men tror p fortsatt uppgng med kraftiga svngningar upp och med vervikt p uppsidan nr daytraders /nervsa aktiegare kper och sljer.

Skulle tro att detta kommer att hlla p shr tills det visar sig vad rekonstruktionen landar i.

r det ngon som vet om det r ngon tidsplan satt nr det gller rekonstruktion/ konkurskydd?

Bra artikel med bakgrundsfakta och ev. framtidsutsikter och VD:s tidsplan fr 2022

Det ser onekligen mrkt ut. Endast ett smrre mirakel kan rdda hela allting.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/...te-konkursrisk
Citera
2020-12-10, 20:43
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
400 st menar jag. r matten rtt nu?

Ja, exakt. S d kommer kursen att magiskt sticka upp till 100 NOK. Men detta ger ju bara en kosmetiskt frdel. Var ven inne p att pbeln kan felaktigt anse att bolaget r vervrderat d kursen r hg. Dina tankar om det?

Tycker det r ointressant att trta om framtiden fr detta bolag. Det r en stor chanstagning , man ska inte satsa mer n man orkar se g frlorat.

Norwegian r inte vilket bolag som helst. Senast i vras skt den norska staten till 3 miljarder till bolaget fr att betala skulder. Norges nringsminister har s sent som i hstas bestmt att det inte blir mer std framver. Detta r lite mrkligt nr andra nationer kliver in och rddar sina flygbolag. Det krvs lite protester (Det r nd en 4-5000 jobb p spel) samt att rekonstruering lyckas, samt att ngon garant tar ver fretagets obligationer. Sedan nr cov-19 vaccineringen kommit igng under 2022 och folk vill brja flyga igen - D finns det en liten chans att bolaget kommer igng igen, dessutom frhoppningsvis med en frsiktigare styrelse som har mindre hybris n under ren d Norwegian brjade visa rda siffror (2018-2019 precovid)

Den ovnda splitten har jag fr mig blir 10:1 . Sledes mina 40k aktier = 4k. Jag hoppas att de verkligen delger till vilken kurs de tnkt kra igenom splitten innan den blir verklighet,annars r det ju lge att omvrdera.
Men fram tills dess s r det inte alls otroligt att kursen handlas upp fre den 18 dec.
Citera
2020-12-10, 20:54
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:

Lycka till! Att de r 50-50 r helt orimligt.
Om aktien gr upp till 100 r det mnga r bort.
Det folk inte verkar fatta r att det har tillkommit 400 000 000 aktier. Detta gr att varje aktie blir vrd mindre. Man kan inte kolla tidigare kurser och tnka den ska tillbaka vilket mnga verkar tro.
Ser i facebookgrupper, twitter, placera hur folk r helt skra p att de snart r 10kr/aktie. Helt galet att lura folk s.

Jag hoppas verkligen aktien gr som ni tror och ni tjnar pengar, sjlv r jag rtt vertygad om att det finns mnga bttre bolag jag kan lta mina pengar jobba i.

Men som du sger "varfr inte satsa lite"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in