2020-12-10, 17:08
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Totalt ointressant vad du personligen tycker om CNN. Det intressanta var inblicken i hur en stor mediaaktör jobbar och styr sina journalister om hur de ska rapportera,

som sagt 50% av röstarna (give or take) skrev jag. Räknar med att dina 28% är för hela befolkningen, inte röstarna?

Vad menar du med att en siffra ska visa på valfusk? Jag säger 4, var det rätt eller fel? Jag har sett en kameraövervakning som visar valfusk som ingen har förklarat men som någon försökt sig på att säga att "det som du ser i videon ska du inte lita på, lita på mig istället" vilket såklart inte funkar.
Allvarligt talat.
Att säga att du med egna ögon ser valfusk på den videon är ju (du får ursäkta) idiotiskt.
Vad - konkret - är det för fusk du ser på videon, som är oberoende av "context"/bakgrund?

Jag köper att filmen kan vara en del i en beviskedja (teoretiskt), men att säga att filmen - i sig - är bevis på valfusk håller inte alls.
2020-12-10, 17:09
Medlem
Fittahoras avatar
American Thinker publicerat en artikel där man går igenom Texas argumentation för varje delstat man stämmer. Mycket läsvärt!

https://www.americanthinker.com/articles/2020/12/a_summary_of_texas_election_lawsuit_.html
2020-12-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Då uppstår ju det lilla problemet att man måste visa att de ballots som räknats ÄR felaktiga (ogiltiga) av någon anledning. Att det skickats ballots till någon avliden (bara som exempel) kan ju tänkas. Kommer den tillbaka ifylld kan det ju bero på att personen inte är avliden, utan (redan genomgånget) personen är så mycket över 18 år att födelsedatum ansetts betydelselöst och en proformatidpunkt angavs (så förklarade man den stora mängden 120-åringar som regats som väljare).

I en rättsstat (USA är en rättstat) utgår man från att oegentligheter skall bevisas, och problemet med att bara rakt av utgå från den här listan är att den inte automatiskt innebär att rösten är ogiltig:
Skall man ingripa med någon sorts lagstöd så bör det finnas någon sorts bevisning.

1 500 döda väljare har röstat i Nevada - är de döda, eller är de felregistrerade?
2 500 har ändrade adresser - är det tillåtet att ge "ny adress", eller förlorar man rösträtten i så fall?
6 000 adresser där det ej finns någon skriven på - bor man tillfälligt i sommarstugan eller i husbilen av något skäl ?
8 000 adresser som inte existerar övh - tveksamt om posten då kan leverera dem - eller är posten med i valfusket?
15 000 kommersiella adresser (UPS, Fedex kontor verar vara en vanligt förekommande "modell") Se ovan. Man får ibland inte formellt bo i industri- eller kontorsfastigheter, så man kan inte skriva sig där. Man kan troligen ändå bo där. Sk Mail Forwarders är heller inte helt ovanligt.
20 000 adresser från andra stater (!) Man kanske tar hand om sin gamla mamma (C/O-adress) eller är skriven på det gamla stället tills flyttanmälan går igenom.
42 000 röstade två gånger - Jajamän. De kan ju ha röstat två gånger, till exempel i förväg, men också på valdagen. Senast lagd röst gäller, har jag hört. Just det här är ju dessuton enkelt att fånga upp, om man inte bara gissar att så måste det vara.

Jag utreder inte valet i USA, men jag vet hur man utreder mer allmänt, och ger bara exempel på att man kan "killgissa" runt sådana här siffror hur mycket som helst, men skall något åtgärdas krävs stabila fakta. Eftersom även en oinitierad lätt kan se att det kan finnas helt rimliga förklaringar till många avvikelser är det inte så lätt att (be)visa felaktigheter.

Självklart skall alla felaktiga valsedlar ogiltigförklaras. Du ska ha rätt adress, rätt persondata osv. Allt annat är orimligt och öppnar upp för en avgrund av fusk.
2020-12-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Allvarligt talat.
Att säga att du med egna ögon ser valfusk på den videon är ju (du får ursäkta) idiotiskt.
Vad - konkret - är det för fusk du ser på videon, som är oberoende av "context"/bakgrund?

Jag köper att filmen kan vara en del i en beviskedja (teoretiskt), men att säga att filmen - i sig - är bevis på valfusk håller inte alls.
Jag ser alla observatörer bli utskickade och rösträknare vänta på att de ska lämna innan de fortsätter räkna. Ingen har gett en rimlig förklaring till detta men däremot så fanns det affidavits som redan innan videon presenterades förklarade att det var så det låg till.

Att som enda förklaring säga att du ska inte tro på det du ser, tro på mig istället är ingen bra förklaring, den skapar bara med problematik.
2020-12-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det har gjorts någonstans och den visade på 3% av rösterna fel (1 Trump-röst bortplockad utan att man hittade någon förklaring till varför, 1 Trump-röst som flippades till 1 Biden-röst av oförklarliga skäl).
Den auditen var kopplat till ett mål som avslogs för att, hör och häpna! Domstolen ansåg att bevisen inte visade att något fusk hade begåtts.
2020-12-10, 17:15
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Allvarligt talat.

Hon scannar en bunt, lägger den vid sidan, trycker godkänt på datorn, hon scannar samma bunt, lägger den vid sidan, trycker på godkänt, hon scannar samma bunt igen, trycker på godkänt.

Hur är inte de fusk?
2020-12-10, 17:15
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Den auditen var kopplat till ett mål som avslogs för att, hör och häpna! Domstolen ansåg att bevisen inte visade att något fusk hade begåtts.

Tack, jag kände inte till det! Kan du länka!?
2020-12-10, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ta det till rätten då, här saknar det helt poäng.
Ja, om man inte är en konspirations teoretiker och är ointresserad av verkligheten.

Dock är det talande att man aldrig påvisar sin sak på rätt ställe.
Jag inser detta är bara att lura sina väljare att bli mer extrema och mer lätt ledda, och det är en extremt lättledd fårskock inser man när man läser tråden och hur alltid hela tiden flyttar på sig, då inget man tar upp får en bäring som betyder nått för påvisa ett systematyiskt valfusk.

Sånt är talande, och det förutspådde jag i tråden före det ens började.
Och varför har man alltid rätt om såna här saker?
Jo jag påvisade att dig till rätt ställe. Att du känner dig lugn är totalt ointressant. Att folket och att de som representerar folket tar del av bevisningen och känner oro är det intressanta. Ska bli kul och se om de får en annan förklaring än att de inte ska lita på vad de ser och istället lita på vad de får berättat för sig.

Men det är sant, bara ta det till rätten eller hur. Alla dessa jävla hong kong bor, Ryssar, Egyptier och allt vad det nu är som har problem men sina val, va fan klagar dom för det är ju bara ta det till rätten så blir det rätt till slut
2020-12-10, 17:23
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Självklart skall alla felaktiga valsedlar ogiltigförklaras. Du ska ha rätt adress, rätt persondata osv. Allt annat är orimligt och öppnar upp för en avgrund av fusk.

Absolut.

Sist jag kollade hur man gjorde, så skedde denna kontroll dels när man skickade ut ballots och sedan när dessa lämnades in. Kan valfunktionärer göra fel? Troligen kan de göra det. Betyder det att någon röst skall kastas därför att valfunktionären slarvat? Du får ju tänka på att själva valsedeln inte är möjlig att koppla till någon särskild person.

Filosofisk fråga (och med en viss bäring på hur rätten hanterar saken om man inte har bevis): Skall den röstberättigade lida för dålig valprocedur?
2020-12-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Detta är den jag hittat: https://twitter.com/Rasmussen_Poll/status/1329741803025801217

Så 36%? Rasmussen ligger +4 R procentenheter i snitt enligt 538 (i frågor vinklade R), så 32% kanske är rimligt då?

Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
som sagt 50% av röstarna (give or take) skrev jag. Räknar med att dina 28% är för hela befolkningen, inte röstarna?

Se ovan. 32% av röstande verkar vara det högsta.
2020-12-10, 17:26
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Hon scannar en bunt, lägger den vid sidan, trycker godkänt på datorn, hon scannar samma bunt, lägger den vid sidan, trycker på godkänt, hon scannar samma bunt igen, trycker på godkänt.

Hur är inte de fusk?
Nu tror jag ni pratar om olika filmer? Den smultronkungen2 pratade om var "natträkningen" när vissa lämnade lokalen (om jag förstod det rätt).
2020-12-10, 17:26
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Så 36%? Rasmussen ligger +4 R procentenheter i snitt enligt 538 (i frågor vinklade R), så 32% kanske är rimligt då?

Se ovan. 32% av röstande verkar vara det högsta.

Nej, 47%. 36% som säger "very likely" (mycket sannolikt) och 11% som säger "somewhat likely" (ganska sannolikt). Eller 43% om du vill dra av procenenheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in