Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Genom att de kom in sent via mail-in-ballots, som var de som tippade över resultatet från Trump till Biden.
Se ex. följande:
https://media.thedonald.win/post/yWGs8XrO.jpeg
EDIT:
Så att jag är tydlig.
Det som hävdas är att det i första hand är mail-in ballots som är "fradulent." Det är alltså dessa som påståtts räknats sent på kvällen (där man menar att man hittade fler ballots och mottog dessa sent på natten, vilket alltså skulle strida mot lagen).
Då uppstår ju det lilla problemet att man måste visa att de ballots som räknats ÄR felaktiga (ogiltiga) av någon anledning. Att det skickats ballots till någon avliden (bara som exempel) kan ju tänkas. Kommer den tillbaka ifylld kan det ju bero på att personen inte är avliden, utan (redan genomgånget) personen är så mycket över 18 år att födelsedatum ansetts betydelselöst och en proformatidpunkt angavs (så förklarade man den stora mängden 120-åringar som regats som väljare).
I en rättsstat (USA är en rättstat) utgår man från att oegentligheter skall bevisas, och problemet med att bara rakt av utgå från den här listan är att den inte automatiskt innebär att rösten är ogiltig:
Skall man ingripa med någon sorts lagstöd så bör det finnas någon sorts bevisning.
1 500 döda väljare har röstat i Nevada - är de döda, eller är de felregistrerade?
2 500 har ändrade adresser - är det tillåtet att ge "ny adress", eller förlorar man rösträtten i så fall?
6 000 adresser där det ej finns någon skriven på - bor man tillfälligt i sommarstugan eller i husbilen av något skäl ?
8 000 adresser som inte existerar övh - tveksamt om posten då kan leverera dem - eller är posten med i valfusket?
15 000 kommersiella adresser (UPS, Fedex kontor verar vara en vanligt förekommande "modell") Se ovan. Man får ibland inte formellt bo i industri- eller kontorsfastigheter, så man kan inte skriva sig där. Man kan troligen ändå bo där. Sk Mail Forwarders är heller inte helt ovanligt.
20 000 adresser från andra stater (!) Man kanske tar hand om sin gamla mamma (C/O-adress) eller är skriven på det gamla stället tills flyttanmälan går igenom.
42 000 röstade två gånger - Jajamän. De kan ju ha röstat två gånger, till exempel i förväg, men också på valdagen. Senast lagd röst gäller, har jag hört. Just det här är ju dessuton enkelt att fånga upp, om man inte bara gissar att så måste det vara.
Jag utreder inte valet i USA, men jag vet hur man utreder mer allmänt, och ger bara exempel på att man kan "killgissa" runt sådana här siffror hur mycket som helst, men skall något åtgärdas krävs stabila fakta. Eftersom även en oinitierad lätt kan se att det kan finnas helt rimliga förklaringar till många avvikelser är det inte så lätt att (be)visa felaktigheter.