Citat:
Ursprungligen postat av
Krillolero
Sveriges andravåg är extremt lindrig i jämförelse med i princip vilket land som helst. Extremt.
Det beror på om du kollar på antalet fall istället för att kolla på hur många av 1000 människor som blir drabbade.. för om du kollar antalet bara så ser Sverige okej ut eftersom det inte bor så mycket folk i Sverige och siffrorna är därför låga i jämförelse med de flesta andra länder eftersom dom är större... men om du kollar på spridningen på 1000 personer från alla länder så leder Sverige listan över de länder som har flest fall per 1000 invånare dvs Sverige är landet där viruset sprids mest.. och på andra plats kommer Amerika där det också finns folk som vägrar bära munskydd. dock inte i lika stor utsträckning som i Sverige där det nog är svårare att bära mask än att komma ur garderoben som homosexuell.. eftersom folk ser dig som en virus-bärare om du bär munskydd lixom lol.
Jag bad min mamma ta på sig munskydd när hon skulle gå med mig i butik.. men hon vågade inte.. hon vågar inte få de blickar av skamm som svensson ger mig för att jag bär mask.
Folk tar omvägar för att inte gå nära mig, vilket jag tycker är bra.. men jag förstår att dom inte håller avstånd till andra som inte ens bär munskydd.
Sverige är ju ett helt land fyllt av folk som är som dom i Amerika som vägrar bära munskydd för att dom tror på rättigheten att inte bära munskydd eller bry sig om att folk i riskgrupper dör på grund av det.
Pinsamt högmod är vad dom flesta svenskar tyvär lider av.
Förblindade av blinda ledare som också lider av högmodet.