• 1
  • 2
2020-12-10, 14:38
Medlem
Vänder mig till er som har erfarenhet kring detta!
Har ni haft extremt ångest depression där ni känt att ni inte klarat av att jobba? Att ni typ blivit inbokade på jobb som vikarie men tackat nej varje gång pga att ni inte kunnat sova alls och mått extremt dåligt?
Att byta yrke u dessa tider är omöjligt! Jag kan inte plugga då jag har csn lån sedan innan och skulder att betala tillbaka.. hur går man till väga?
Tacksam för hjälp på vägen
Citera
2020-12-10, 14:53
Medlem
Riddarhusets avatar
Du gör det lätt för dig genom att spela ut "inte sovit" och "mått extremt dåligt".
Det är bara att gå och jobba och inte klema med dig.
- du fattar fan inte hur dåligt jag mår!!!
Nä, men jag vet hur det är att själv må mycket sämre än det du kommer med.
Är du så sjuk så du inte kan jobba får du väl gå till FK, soc och läkaren.
Finns inga andra alternativ.
- ja men jag har varit hos läkare
- gjorde du som han sa?
- nä jag gillar inte xyz
- vad gjorde du då?
- inget utan gick hem
osv med alla möjliga varianter
Det där ingenmanslandet att ligga hemma och vara ett offer är en för lätt utväg. Som känns bra för stunden.
Du vet ju att när du jobbat en dag när du var skiträdd så gick det ju ganska bra ändå när allt kommer omkring?
Citera
2020-12-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Du gör det lätt för dig genom att spela ut "inte sovit" och "mått extremt dåligt".
- gjorde du som han sa?
- nä jag gillar inte xyz
- vad gjorde du då?
- inget utan gick hem
Det där ingenmanslandet att ligga hemma och vara ett offer är en för lätt utväg. Som känns bra för stunden.
Du vet ju att när du jobbat en dag när du var skiträdd så gick det ju ganska bra ändå när allt kommer omkring?

Jag förstår vad du menar!! Problemet är att jag vill jobba det är inte att jag inte vill, men jag har Problem när jag måste upp tidigt alltså det går inte att somna vrider och vänder på mig hela tiden.... blir stressad kollar klockan hela tiden osv inte optimalt att leva så heller om man jobbar med människor! Sökt nattjobb men inte fått något pga att jag inte har körkort
Citera
2020-12-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
- gjorde du som han sa?
- nä jag gillar inte xyz
- vad gjorde du då?
- inget utan gick hem
Men hallå! Vad är det du skriver? Verkar totalt bristande på empati.
Citera
2020-12-10, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Men hallå! Vad är det du skriver? Verkar totalt bristande på empati.

Tack för du förstår.
Jag vill såklart jobba det är inte så att jag älskar att ligga hemma och inte göra ett skit, men kan på riktigt inte jobba tidig morgon har testat tabletter kurator kbt osv inget hjälper.. okej sova dåligt en natt men flera nätter kroppen säger ifrån till slut iallafall min... har inget körkort och kan inte ta det än alg plugget blir svårt utan csn lån har inte rätt till det
Citera
2020-12-10, 15:05
Medlem
fethorunges avatar
Vad med jobbet är det som ger dig ångest? Jobbar du som vikarie i skola?

Är skitungarna jobbiga, känner du att du inte kan prestera och varför isåfall?

Är du egentligen introvert och föredrar att arbeta självständigt? Isåfall har du nog valt fel yrke.
Citera
2020-12-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge

Är du egentligen introvert och föredrar att arbeta självständigt? Isåfall har du nog valt fel yrke.

Ja ångest över att vara vikarie på olika ställen samt handskas med barn när man knappt sovit det ä en mardröm... jag jobbar på skola samt fritids... ja jag har valt fel yrke men vet inte hur jag ska gå till väga? Har inget körkort så kan inte jobba natt sökt nattjobb inte fått... kan inte plugga har csn lån jag betalar av plus andra räkningar
Citera
2020-12-10, 15:08
Medlem
Citat:

Nej är inte introvert är faktiskt väldigt social av mig! Men när jag inte fått sömn På flera dagar så mår jag bajs
Citera
2020-12-10, 15:09
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Tack för du förstår.
Jag vill såklart jobba det är inte så att jag älskar att ligga hemma och inte göra ett skit, men kan på riktigt inte jobba tidig morgon har testat tabletter kurator kbt osv inget hjälper.. okej sova dåligt en natt men flera nätter kroppen säger ifrån till slut iallafall min... har inget körkort och kan inte ta det än alg plugget blir svårt utan csn lån har inte rätt till det

En vän till mig hade gigantiska problem att komma iväg till jobbet på morgonen, till slut bytte personen jobb och kariär till ett eftermiddag/kväll/natt jobb.
Den personen trivdes bäst med att komma hem från jobbet, lägga sig i stort sett direkt och vakna när det passar och sen invänta tiden till att åka till jobbet.
Citera
2020-12-10, 15:10
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ja ångest över att vara vikarie på olika ställen samt handskas med barn när man knappt sovit det ä en mardröm... jag jobbar på skola samt fritids... ja jag har valt fel yrke men vet inte hur jag ska gå till väga? Har inget körkort så kan inte jobba natt sökt nattjobb inte fått... kan inte plugga har csn lån jag betalar av plus andra räkningar

Ja, det låter ju som en tuff sits du hamnat i.

Någonting måste lockat dig till jobbet du har nu. Försök att se det (lilla?) positiva som finns med ditt jobb och stå ut ett tag till. Försök hitta sätt att studera något du vill ha, genom att spara pengar. Är du helt hundra på att du inte har någon CSN kvar? Man kan få 6 år. Om du använt alla dessa år då får du väl skylla dig själv lite också.
Citera
2020-12-10, 15:13
Medlem
Citat:
Tack för du förstår.
Du kanske tillhör de där yngre som hamnat utanför totalt.
Inga jobb, ingen utb, inga pengar, ingen lgh, inget körkort etc.
Du behöver en psykolog! Jag började jobba när jag var 12 med
att sälja tulpanbuketter på fredagar, delade ut reklam i HELA Skogås
och Trångsund. Sen vid 17 började jag som USK på sjukhus som extra
och gick gymnasiet. Sen 1 år i lumpen som kompanibefäl. Alltid varit
i farten. Det finns inget alternativ, tyvärr!
Citera
2020-12-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ja, det låter ju som en tuff sits du hamnat i.

Någonting måste lockat dig till jobbet du har nu. Försök att se det (lilla?) positiva som finns med ditt jobb och stå ut ett tag till. Försök hitta sätt att studera något du vill ha, genom att spara pengar. Är du helt hundra på att du inte har någon CSN kvar? Man kan få 6 år. Om du använt alla dessa år då får du väl skylla dig själv lite också.

Har inte använt alla 6 år utan dessvärre har jag inte klarat av två kurser som jag pluggade på så det saknas poäng! Hade varit tvungen att plugga 1 år utan inkomst från CSN! Ja det är roligt när jag väl är där och har sovit ok barnen ger lite glädje så så pass illa är det inte tyvärr mest sömnen som spökar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in