Citat:
Ursprungligen postat av
Mittpunkt
Jag har diskuterat den här frågan med mina föräldrar under hösten och sommaren. Båda mina föräldrar är egna företagare med anställda >10 och ingen av deras anställda har fått covid.
Varför inte släppa på alla restriktioner och alla råd - återgå till ett vanligt samhälle som vi hade innan pandemin kom (fullsatta hockey och fotbollsarenor m.m) och iställe ge landets sjukhus den resurs dom behöver?
För min egen del så skiter jag i alla jävla restriktioner och råd som fhm kommer med. Lever med mitt liv som det var innan. Om någon sedan gnäller i butiken att jag står för nära för att kika på ett par kulor till julgranen - då får det väl vara då men det rör mig inte speciellt mycket.
FHM har kommit med rekommendationer och råd - det är inga jävla lagar som har kommit.
Själv så avskyr jag dessa jävla löjliga markeringarna i golvet i butikerna och alla jävla texter runt omkring "håll avstånd", "tvätta händerna" och jag bara "dra åt helvete istället" för det är bara rekommendationer och råd.
Det är ungefär som att min fru säger till mig "Robert, det regnar ute idag - jag ger dig ett råd att använda jacka när du går ut med hunden och inte t-shirt". Då är det mitt eget val om hur jag gör men istället när FHM kommer med sin käft och glappar om rekommendationer och råd som inte är någon lag ja då jävlar följer varenda butik dessa föreskrifter.
Nä, jag lever och mår bra och arbetar på en arbetsplats med över femhundra personer i varje skift och ingen av mina kollegor har fått covid 19 och inte heller någon i min familj.
En jävla sandlåda denna pandemi är.
Detta inlägg var det mest sanna och träffsäkraste jag läst detta år!
Det pinsammaste är ju att den stora majoriteten av folket inte klarar av att tänka kritiskt och självständigt, utan går på allt vad myndigheter och msm tutar i oss...