• 1
  • 2
2020-12-09, 22:57
Medlem
Onan-erarens avatar
I tider som dessa nu nr coronasmittan skenar s ska man ju inte trffa s mnga fysiskt. Jag jobbar i en coop affr men har skt mig till annan affrsverksamhet, skickat ett cv dit. Blev uppringd av platschefen han ville boka en digital arbetsintervju med mig, imorgon har jag en relativt kort arbetsdag s jag freslog kl 14:00 fr jag slutar fr dagen 13:00 det passade honom bra ocks.

Jag tnker fljande. Ta en snabbdusch borsta upp tnderna, ett par snygga jeans en t-shirt lite gel i hret, men detta filmas ju i mitt hem vad br jag tnka p dr? ett fnster kommer synas med en advent stake i borde jag stta dit nn st liten tomte ocks s det ser mysigt ut? fr det r ju bara inte mig han kommer att se, utan ven en liten del av mitt hem.

Tips mottages grna. (man vill ju gra ett gott intryck)

Hll er friska i skerhet. 💙
Citera
2020-12-09, 23:03
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
I tider som dessa nu nr coronasmittan skenar s ska man ju inte trffa s mnga fysiskt. Jag jobbar i en coop affr men har skt mig till annan affrsverksamhet, skickat ett cv dit. Blev uppringd av platschefen han ville boka en digital arbetsintervju med mig, imorgon har jag en relativt kort arbetsdag s jag freslog kl 14:00 fr jag slutar fr dagen 13:00 det passade honom bra ocks.

Jag tnker fljande. Ta en snabbdusch borsta upp tnderna, ett par snygga jeans en t-shirt lite gel i hret, men detta filmas ju i mitt hem vad br jag tnka p dr? ett fnster kommer synas med en advent stake i borde jag stta dit nn st liten tomte ocks s det ser mysigt ut? fr det r ju bara inte mig han kommer att se, utan ven en liten del av mitt hem.

Testa din teknik innan grna med en kompis s du vet att allt fungerar och inget strular. Bra ljud i mikrofonen och att det inte blir n eko eller rundgng.
Citera
2020-12-09, 23:04
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:

Kolla s att dina saker fungerar innan. Ring en vn, kolla ljud, bild och uppkoppling.

Ha en neutral bakgrund. Helst inte ngot filter fr det flippar nr du vrider p huvudet. Lt dem se dig i lugn och ro.
Citera
2020-12-09, 23:11
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Testa din teknik innan grna med en kompis s du vet att allt fungerar och inget strular. Bra ljud i mikrofonen och att det inte blir n eko eller rundgng.

Det har jag gjort vi brukar trffas digitalt snacka fr kompisen bor i en mindre stad hr i Vrmland, (sjlv bor jag i Karlstad) man vill ju undvika kollektivtrafik trngsel i den mn det gr. Min son brukar ven han ha videosamtal med frkylda kompisar. S det funkar bra kameran r skarp. Jag kommer att ha mic snckor i ronen fr att inte stra grannar s.
Citera
2020-12-09, 23:13
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Kolla s att dina saker fungerar innan. Ring en vn, kolla ljud, bild och uppkoppling.

Ha en neutral bakgrund. Helst inte ngot filter fr det flippar nr du vrider p huvudet. Lt dem se dig i lugn och ro.

Filter, nej nej detta r inte Instagram live jag ska ha.
Citera
2020-12-09, 23:14
Medlem
auruns avatar
T-shirt? Ta p dig en skjorta och ha inte stkigt i bakgrunden.
Citera
2020-12-09, 23:16
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Filter, nej nej detta r inte Instagram live jag ska ha.

Finns filter i alla plattformar numera...
Citera
2020-12-09, 23:19
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Finns filter i alla plattformar numera...

Jo, men det r vl valfritt om man vill anvnda dom eller inte. sitter jag framfr camen jiddrar med nn polare som vet hur mitt hem ser ut s kan jag vl ha filter p bde mig sjlv bakgrunden.
Citera
2020-12-09, 23:24
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
T-shirt? Ta p dig en skjorta och ha inte stkigt i bakgrunden.

Vore kanske ngot, men jag vill ju se lite neutral ut i mitt hem, men det r vrt att tnka p. Tack.
Citera
2020-12-09, 23:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Se frsch ut, var utvilad, neutral bakgrund. Tnk p vad du har framme. Fast iofs kan det leda till intressanta diskussioner om Mein Kampf ligger synlig p ett bord i bakgrunden.
Citera
2020-12-10, 00:03
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Se frsch ut, var utvilad, neutral bakgrund. Tnk p vad du har framme. Fast iofs kan det leda till intressanta diskussioner om Mein Kampf ligger synlig p ett bord i bakgrunden.

Mein Kampf skulle jag brnna upp, men en liten tomte eller tv vid advents ljusstaken blir nog mysigt tror jag, det lackar ju mot jul jag har mnga smtomtar av tyg framme i bokhyllan, badrumsskpet lite hr var ven om min katt river ner dom men inga i fnstret fr han gillar att ligga dr om elementet r p men jag funderar p att stnga in mig i vardagsrummet under intervjun s inte katten tar sig in river ner dom.
Citera
2020-12-10, 00:06
Medlem
xposures avatar
Citat:
Mein Kampf skulle jag brnna upp, men en liten tomte eller tv vid advents ljusstaken blir nog mysigt tror jag, det lackar ju mot jul jag har mnga smtomtar av tyg framme i bokhyllan, badrumsskpet lite hr var ven om min katt river ner dom men inga i fnstret fr han gillar att ligga dr om elementet r p men jag funderar p att stnga in mig i vardagsrummet under intervjun s inte katten tar sig in river ner dom.

Tnk om han inte firar jul?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in