2020-12-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Nåväl hur som är det så vanligt som 10-50% bland dessa kretsar med den läggningen kan jag tänka mig att det utvecklas en väldigt förlåtande attityd till detta.. vilket kan förklara FF:s nonchalanta beteende..

Absolut.

Fläskfian Isabel Hadley Kampf twittrade nyss: Snyft, snyft, buhu, buhu: Vi får inte döma pedofilparet i detta! 300 kommentarer nästan - typ hälften var positiva. Svensk media och deras svans är så moraliskt depraverade och sjuka - så helt utan etiskt fotfäste - så jag tror inte det finns någon återvändo. De flesta inom svensk media går på psykmedicin: allt i från "vanlig" psykofarmaka som SSRI - till tyngre grejor. Plus självmedicinerar med droger och alkohol.

(Om du undrar hur jag vet? Titta på mitt språk. Hade vi levt på 90-talet hade jag sagt att "Nisse i Hökarängen" aldrig hade kunnat uttrycka sig så här. Jag är en av DEM. En dissident. Julia Ceasars yngre efterföljare. Catch me if you can. )
Senast redigerad av Fornnordiska 2020-12-09 kl. 20:46.
Citera
2020-12-09, 20:32
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Agg Gillar inte riktigt Lamottes sidor. Han känns inte helt okey för mig !

Lite samma för mig. Det spelar ingen roll att jag ofta håller med honom på nästan allt han lägger fram, det skorrar ändå.

Men nu är expressen igång med lite gräv i alla fall. På tiden!
Citera
2020-12-09, 20:33
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
dagsaktuell??
Nåja, nästan. Gårdagen åtminstone.
Citera
2020-12-09, 20:38
Medlem
Ett jävla systemfel är det också att Federley är ”sjukskriven” pga skandalen. Vilken läkare utfärdar sjukintygen och på vilka grunder. Ridå för Centerpartiet. Jävla rövar
Citera
2020-12-09, 20:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Enligt Federley så har mamman aldrig gett upp någon vårdnad. Varken via adoption eller surrogat.

Han har däremot ägnat sig åt att försöka legalisera surrogatmödraskap så att han slipper ha med vuxna kvinnor att göra när det är dags att fylla på förrådet.

Och drömmen om fler barn lever. Fast då ska det ske genom surrogatmödraskap – och det är i dag olagligt i Sverige. Han vill inte behöva dela nästa barn med flera [utanför den närmaste vänkretsen förstås...]

https://www.expressen.se/nyheter/qs/c-toppen-drommer-om-att-ge-dottern-ett-syskon/

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/vm3bBL/fredrick-federley-far-barn--med-bastisen

https://www.qx.se/livsstil/161833/sa-bildade-federleys-en-regnbagsfamilj/
Tack för info.
Förhoppningsvis tar flickans mamma hand om henne och ser till att inte utsätta barnet för FF:s pojkvän.
Citera
2020-12-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
Ett jävla systemfel är det också att Federley är ”sjukskriven” pga skandalen. Vilken läkare utfärdar sjukintygen och på vilka grunder. Ridå för Centerpartiet. Jävla rövar

Sjukskrivning betyder inget nu för tiden. Det har blivit en omskrivning för trött människa som hellre vill vara hemma.
Citera
2020-12-09, 20:44
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fornnordiska
Absolut.

Fläskfian Isabel Hadley Kampf twittrade nyss: Snyft, snyft, buhu, buhu - Vi får inte döma pedofilparet i detta! 300 kommentarer nästan - typ hälften var positiva. Svensk media och deras svans är så moraliskt depraverade och sjuka - så helt utan etiskt fotfäste - så jag tror inte det finns någon återvändo. De flesta inom svensk media går på psykmedicin: allt i från "vanlig" psykofarmaka som SSRI - till tyngre grejor. Plus självmedicinerar med droger och alkohol.

(Om du undrar hur jag vet? Titta på mitt språk. Hade vi levt på 90-talet hade jag sagt att "Nisse i Hökarängen" hade aldrig kunnat uttrycka sig så här. Jag är en av DEM. En dissident. Julia Ceasar. (Catch me if you can.)
Detta gäller även mainstream medias kommentarsfält på Facebook, kryllar av vänsterliberalt slödder som försvarar peddoparet och skickar hjärtan. Vidrigt!
Citera
2020-12-09, 20:45
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Är du inte ologisk nu? Federleys f.d sambo var av allt att döma hetero. Han var pappa. En gift, charmig snubbe som ingen kunde ana något om. Förgrep sig på småflickor.
Hur det hänger ihop med att han och FF blev ett par är något av en gåta. Kanske var han bisexuell med en dragning till bögar också?
Om FF blev charmad, var naiv och vägrade tro att mannen var skyldig till det han dömts för är det tecken på extremt dåligt omdöme. Om han insåg att mannen var skyldig men ändå lät honom bo med sig och dottern är det tecken på ett ännu sämre omdöme. I båda fallen har han gjort sig omöjlig som folkvald politiker. Men ingenting som framkommit tyder på att han själv är pedofil. Möjligen dras han till vuxna pedofiler?
Det finns ingen gåta om varför man som småbarnsförälder söker kontakt med pedofiler och sedan, fullt medveten, väljer att flytta ihop med den som är dömd för att ha våldtagit sin föregående sambos barn.

Den enda gåtan är varför så många tror att dom skulle ha sex med varandra.
Citera
2020-12-09, 20:46
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs

Det borde väl finnas någon läkare i det pedofilnätverk som Federley ingår i, tveksamt dock om han behöver läkarintyg.
Citera
2020-12-09, 20:47
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det finns ingen gåta om varför man som småbarnsförälder söker kontakt med pedofiler och sedan, fullt medveten, väljer att flytta ihop med den som är dömd för att ha våldtagit sin föregående sambos barn.

Den enda gåtan är varför så många tror att dom skulle ha sex med varandra.

Det kan väl vara så enkelt som att han är en tvestjärt.
Citera
2020-12-09, 20:48
Medlem
Kuhnhackls avatar
FF har alltså levt ihop med och känt till denne sambos fängelsedom en längre tid. Han har alltså vetat vad domen innehåller. Han har alltså vetat att hans sambo VÅLDTAGIT OCH LIVESÄNT DETTA!!??

Hur i helvete kan någon försvara någon av dessa två personer säger jag?
Citera
2020-12-09, 20:49
Medlem
Remington Steels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Men när får jag se en bild på FFs kärlek ?

Här foto och CV
https://www.linkedin.com/in/j-almqvist/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in