2020-12-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Äcklar mig oerhört att han heter/tagit sig detta namn.

Jag, som inte ens är journalistiskt eller speciellt litterärt bevandrad, gör omedelbart kopplingen till Carl Jonas Love Almqvist, mannen som gav upphov till det-går-an-striden, en feministisk strid, det måste vara därför jag känner till den.

Almqvist ville avskaffa äktenskapet som gängse form av relation mellan kvinna och man, han fann det sedan nödvändigt att gå i landsflykt men som vi alla vet är samboförhållandet ett av de mest förekommande samlevnadsformerna idag.

Hade Federley-pedofilen detta namn från början ser pedofilkretsen honom som ledare, en frontfigur, för pedofilers sak.
Har han tagit sig namnet ser han sig som pedofilers självklare ledare.

Förutom pedofili så hade han också klart narcissistiska drag enligt diagnosen han fått..
Citera
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Inte kärleken, kåtheten är blind
Vem vet? Det kanske visar sig att Federley försökte rehabilitera pedofilen genom att låta honom umgås intimt med djuren på gården?

Det skulle även kunna förklara varför man hjälpt honom att stanna kvar i familjens omedelbara närhet. Om det inte finns ett får inom 5 minuters gångavstånd så kan hela rehabiliteringen gå förlorad!

Det är nog det enda scenario där jag ser det som möjligt Federley kan komma vinnande ur situationen.
Citera
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag fick intrycket av att Federley gick runt och berättade för grannarna att hans nya loverboy fanns i brottsregistret men att Federley inte berättade för vad. Sen erbjöd Federley grannarna att läsa domen och räknade manipulerande och kallt med att de skulle tacka nej av artighetsskäl. Vilket de gjorde.

Det här är den information jag har och den kan så klart ha blivit uppdaterad utan att jag sett det.
Var det inte så att FF började vifta med domen inför grannarna när han fick veta att SP skulle släppa skitbomben inom kort?
Senast redigerad av Alvid 2020-12-09 kl. 20:17.
Citera
2020-12-09, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
All kärlek är bra kärlek, det har jag sett centern och Annie Lööf propagerat under parader.

Men när får jag se en bild på FFs kärlek ?
Citera
2020-12-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fornnordiska
Härligt ändå att en superbög, som plockat upp sin lille "karl" i Sydamerika, ska ta över Arne Weises roll i rutan på Julafton.

Statsmediaagenda? Nej då, inte alls. Hur tänkte ni nu?

Nåväl hur som är det så vanligt som 10-50% bland dessa kretsar med den läggningen kan jag tänka mig att det utvecklas en väldigt förlåtande attityd till detta.. vilket kan förklara FF:s nonchalanta beteende..
Citera
2020-12-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Med mitt sätt att se så har kräket fått minst 22 chanser att göra ett annat val.
22???
Har du läst domen?
Det är 28 övergrepp noterade på flicka 1
8 på lilla flicka 2!
Till det hade den gode Jonas en stor samling ”konventionella” foton och filmer som visar gravt sjuka och våldsamma övergreppsmaterial på andra mycket små barn...
Till detta kör han live sända övergrepp via Skype till peddo polare han träffar på qruser.
Å just det....
Självklart passade han ju även på att både filma och fota de stackars flickorna. Så att andra peddo polare världen över än idag kan runka till dem!
Å japp. Han erkänner (nästan allt utom penetrering) Som han själv fotat och filmat
Så jävla jävla jävla sjukt
Senast redigerad av Kavan 2020-12-09 kl. 21:21. Anledning: Stavfel
Citera
2020-12-09, 20:24
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Men när får jag se en bild på FFs kärlek ?
På Lamottes FB-sida
Citera
2020-12-09, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
På Lamottes FB-sida

Agg Gillar inte riktigt Lamottes sidor. Han känns inte helt okey för mig !
Citera
2020-12-09, 20:29
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Nej, de skulle gjort det men backade nästan omedelbart. Det har antagligen kommit fram nya uppgifter som gjort situationen ohanterbar.
Det hör inte till Centerns värdegrund att ta avstånd från pedofiler. "Pedofober" kallar dom oss kritiker.
Citera
2020-12-09, 20:29
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
På Lamottes FB-sida

Fin tweet från Annie Lööf som jag såg på hans facebooksida:

https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534/3686281141466450/
Citera
2020-12-09, 20:31
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Podcasten Lögnarnas Tempel med sammanfattning och dagsaktuell uppdatering om vad som hänt i peddohärvan med Pedorley:
https://www.spreaker.com/show/loegnarnas-tempel
dagsaktuell??
Citera
2020-12-09, 20:32
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Adoptions diskussionen är väl för övrigt off-topic, FF är fick sitt barn med en surrogatmamma och är såvitt jag förstått det barnets biologiska far.
Enligt Federley så har mamman aldrig gett upp någon vårdnad. Varken via adoption eller surrogat.

Han har däremot ägnat sig åt att försöka legalisera surrogatmödraskap så att han slipper ha med vuxna kvinnor att göra när det är dags att fylla på förrådet.

Och drömmen om fler barn lever. Fast då ska det ske genom surrogatmödraskap – och det är i dag olagligt i Sverige. Han vill inte behöva dela nästa barn med flera [utanför den närmaste vänkretsen förstås...]

https://www.expressen.se/nyheter/qs/c-toppen-drommer-om-att-ge-dottern-ett-syskon/

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/vm3bBL/fredrick-federley-far-barn--med-bastisen

https://www.qx.se/livsstil/161833/sa-bildade-federleys-en-regnbagsfamilj/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in