2020-12-09, 19:32
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Haha, bra inlägg med lite humor mitt eländet.

Blir för övrigt mer och mer inne på din linje att Federley och pedofilen inte alls haft ett sexuellt förhållande utan snarare har starka gemensamma intressen. Så många svar skulle falla på plats om man i stället tänker så.
Ja, att kärleken är blind kan kanske vara sant i Federleys fall.

Men om pedofilen inte haft väldigt specifika preferenser så hade han aldrig behövt hamna i fängelse. Och om nu Federleys kärlek skulle vara blind så är det märkligt att han hela tiden dras till pedofiler. Det förefaller också väldigt specifikt.
Citera
2020-12-09, 19:32
Medlem
Månsans avatar
En märklig detalj är att Peddo-Fredde nästan direkt invigde diverse grannar att sambon var en straffad barnvåldtäktsman. Besynnerligt, det normala hade ju snarare varit att ligga lågt med dessa bakgrundsfakta. De flesta hade nog istället presenterat pedofilen som en harmlös person och dessutom beordrat honom att bära lösskägg när han vistades utomhus.

Att Federley istället vitt och brett berättade, kanske skröt, om sambons förflutna tyder på en ytterligare störning hos Federley. Antagligen var han lite stolt över att ha kapat år sig en spännande kåkfarare med läskig bakgrund. Tyder på en patologisk narcissistisk personlighetsstörning eller nåt liknande. I sitt självcentrerade tillstånd kunde han inte föreställa sig att grannarna i Björbo skulle reagera negativt på att han släpade en barnvåldtäktsman till byn.
Citera
2020-12-09, 19:36
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Att Federley istället vitt och brett berättade, kanske skröt, om sambons förflutna tyder på en ytterligare störning hos Federley. Antagligen var han lite stolt över att ha kapat år sig en spännande kåkfarare med läskig bakgrund. Tyder på en patologisk narcissistisk personlighetsstörning eller nåt liknande. I sitt självcentrerade tillstånd kunde han inte föreställa sig att grannarna i Björbo skulle reagera negativt på att han släpade en barnvåldtäktsman till byn.

Fan vilken dålig analys. Ifall han berättade för grannarna var det sannolikt pga viljan att köra med öppna kort och på så vis mildra omgivningens syn på sambon.
Citera
2020-12-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ska vi offra några barn för att bögar ska leka familj när de är klart överrepresenterade inom pedofil?

Men - är han ens bög..? Nu har jag inte läst hela tråden i detalj men det verkar som om han levde med en kvinna förut. Någon spekulerade i att ”såna som han” väljer partner efter vem som kan ge honom tillgång till barn. Det låter rätt logiskt för mig.
Citera
2020-12-09, 19:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En märklig detalj är att Peddo-Fredde nästan direkt invigde diverse grannar att sambon var en straffad barnvåldtäktsman. Besynnerligt, det normala hade ju snarare varit att ligga lågt med dessa bakgrundsfakta. De flesta hade nog istället presenterat pedofilen som en harmlös person och dessutom beordrat honom att bära lösskägg när han vistades utomhus.

Jag fick intrycket av att Federley gick runt och berättade för grannarna att hans nya loverboy fanns i brottsregistret men att Federley inte berättade för vad. Sen erbjöd Federley grannarna att läsa domen och räknade manipulerande och kallt med att de skulle tacka nej av artighetsskäl. Vilket de gjorde.

Det här är den information jag har och den kan så klart ha blivit uppdaterad utan att jag sett det.
Citera
2020-12-09, 19:44
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Fan vilken dålig analys. Ifall han berättade för grannarna var det sannolikt pga viljan att köra med öppna kort och på så vis mildra omgivningens syn på sambon.
Vad som framkom tidigt i tråden var att det var ett krav från kriminalvården att grannarna informerades.
Citera
2020-12-09, 19:47
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Men - är han ens bög..? Nu har jag inte läst hela tråden i detalj men det verkar som om han levde med en kvinna förut. Någon spekulerade i att ”såna som han” väljer partner efter vem som kan ge honom tillgång till barn. Det låter rätt logiskt för mig.

Jag väljer att betrakta honom som ett perverst monster i stället för homo/hetro. Jag tror en sådan kan ge sig på fåren i ladugården också om inget annat finns till hands.

Tror man ska lägga homo/hetro-begeppet åt sidan när det gäller pedofilen i det här fallet, det blir klarare och mer begripligt då.
Citera
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Vad som framkom tidigt i tråden var att det var ett krav från kriminalvården att grannarna informerades.

Ja, så inte fan handlade det om narcissism.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Äcklar mig oerhört att han heter/tagit sig detta namn.

Jag, som inte ens är journalistiskt eller speciellt litterärt bevandrad, gör omedelbart kopplingen till Carl Jonas Love Almqvist, mannen som gav upphov till det-går-an-striden, en feministisk strid, det måste vara därför jag känner till den.

Almqvist ville avskaffa äktenskapet som gängse form av relation mellan kvinna och man, han fann det sedan nödvändigt att gå i landsflykt men som vi alla vet är samboförhållandet ett av de mest förekommande samlevnadsformerna idag.

Hade Federley-pedofilen detta namn från början ser pedofilkretsen honom som ledare, en frontfigur, för pedofilers sak.
Har han tagit sig namnet ser han sig som pedofilers självklare ledare.

Jag visste inte att man fick ta tagna namn, i stort sett namn på kända personer. Love har han ju också tagit. Det är omöjligt att inte associera till författaren. Vad det ett sätt att lättare försvinna i en googling?
Senast redigerad av farbror Sven 2020-12-09 kl. 20:26.
Citera
Medlem
SkattefriZons avatar
Skulle inte C göra ett uttalande om pedofilkramaren i dag?
Citera
2020-12-09, 19:48
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup

Hur vet du att detta är det mest sannolika?
Citera
2020-12-09, 19:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Pedofilen levde med en kvinna, modern till barnen han våldtog. Såvitt jag vet har FF inte levt med en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in