2020-12-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
...
Vilken människa som helst, även en gravt obegåvad, begriper ju att om man inleder ett förhållande med någon, och i synnerhet flyttar ihop, och får reda på att personen suttit sex år (utav en dom på totalt nio år) i fängelse så tar man ju för satan reda på varför.
Det är inte mycket i Sverige som ger en dom på nio år. Vi pratar synnerligen allvarliga brott. Vi snackar dråp, riktigt grova bedrägerier, grovt rån t ex bankrån... ja ni ser nivån.
...
Är dom smarta hävdar C&co att Federley trodde att hans sambo satt för landsförräderi, ingen i 7-klövern ser landsförräderi som ett brott, samtidigt som landsförräderi kan ge livstids fängelse.

Vill undanta vår försvarsminister från ovanstående uttalande, omgiven av idel quislingar kan han inte ha annat än ett litet helvete.

Federley kände lättnad när han fick reda på att det var pedofili, andra brott i den straff-häraden hade ju kunnat drabba honom själv, dråp, riktigt grova bedrägerier, grovt rån, och vad det mer kan vara.
Citera
2020-12-09, 18:44
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Tycker det skrivs mycket trams här inne och ingenstans har jag läst några tillförlitliga källor om Fredrik är en "giver" eller "receiver" ?

Eftersom han klär ut sig till Ursula skulle jag gissa på receiver? Hur går tankarna hos er andra?
Varför skulle en pedofil vara intresserad av att sätta på honom?

I bästa fall så gillar han bara att titta på.
Citera
2020-12-09, 18:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Kan man tolka det på något annat sätt än att Federley är pedofil själv?

Bland vanliga människor är pedofilbrott de värsta brott någon kan göra. T.o.m. mördare har mer respekt med sig.
Jag väljer att inte dra så långtgående slutsatser utan att det är klarlagt. Vad som har framkommit är ju däremot att han uppenbarligen inte ser något problem med att vara i lag med en pedofil, att han försöker påverka en myndighet (Kriminalvården) för att skydda sig själv och sin pedofilvän. Att han släppt in en pedofil i sin dotters tillvaro trots att han är fullt medveten om vilka brott denne begått osv.

Den (o)moraliska kompassen tycks ju i alla fall peka med samma nål/åt samma håll som pedofilvännens.
Citera
2020-12-09, 18:47
Bannlyst
Text av PETER KADHAMMAR
Peter.kadhammar@aftonbladet.se

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/zg06E5/vad-ar-fredrick-federleys-brott-blind-karlek

"Vad är Fredrick Federleys brott? Blind kärlek"

"Makar ska inte straffas för varandras brott. Polisen låser inte in hela familjer eller släkter när en individ misstänks för kriminalitet."

Bara en del av hans idiotiska text.

Vem tar sin tid till att tillägna en krönika åt att försvara pedofiler? Varför försöka förminska FFs ansvar eller för all dels den dömda pedofilens handlingar, i allt öht om man inte själv har egenintresse i liknande aktiviteter?

Det luktar väldigt illa om denna Peter.
Senast redigerad av drrty 2020-12-09 kl. 18:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Skulle inte pedofil-Centern ha ett sammanträde idag och sedan meddela vad man tänker göra med super-bögen Federley? Vad händer? Jag är inte med, finns det någon som vet om man har uttalat sig?

Jag tror han ryker, superbögen måste uteslutas ur partiet som det ser ut nu.
Nej, det var tydligen ett missförstånd. Jag antar att de inte vet vad de ska göra så de behöver mycket betänketid. Förmodligen vill de ha kvar honom i partiet, annars hade de sparkat honom för länge sen.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Där bor han inte. Det är förstås inte helt klarlagt att han bor hos Fredriks föräldrar, det ska nämnas. Enligt vissa uppgifter är det familjen han bor hos, bl.a. föräldrarna, enligt andra uppgifter är det "väldigt nära vänner" till Fredrik som numera inhyser barnvåldtäktsmännen.

Källan är ju främst vittnen från orten, grannar mfl. Det är såklart möjligt att Jonas bor lite överallt.

Pedofilen bodde så sent som i helgen i ett hus i Dala-Floda, 25 km från Gagnef. Han är inhyst hos ett bögpar där en av personerna är Federleys före detta sexpartner.

Han jobbar på ett byggvaruhus i Dala-Floda - ett jobb som han fick genom en kompis till Federley. Han ses även på den lokala ICA-butiken, där han köper snacks och dricka ibland iförd rånarluva för att inte bli igenkänd.
Citera
2020-12-09, 18:50
Medlem
SÄPO är tvungna att agera om personen har tillgång till uppgifter som rör rikets säkerhet och att personen kan utpressas. Det rör sig om allt man kan tänka sig, dålig ekonomi, missbruk etc. Ens sexuella läggning däremot, det är en känslig sak i Sverige.

Nu är mycket av faktan rörande FF uppe på bordet, det SÄPO vill nu är att han inte börjar att prata med någon som "kan hjälpa han". Det värsta vore främmande makt, men det är worst case scenario och sannolikt har han inte så mycket att delge.

FF hade inte helt fel i att kunna kontakta SÄPO, det skulle teoretiskt kunna bli en utpressning utav situationen. Så han hade inte helt fel att börja hota med SÄPO, just saying.

Vet hur det fungerar.
Senast redigerad av joeykiller 2020-12-09 kl. 18:52.
Citera
2020-12-09, 18:50
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96
Nej, det var tydligen ett missförstånd. Jag antar att de inte vet vad de ska göra så de behöver mycket betänketid. Förmodligen vill de ha kvar honom i partiet, annars hade de sparkat honom för länge sen.

VILL vill de verkligen inte
Pedofili är det mest tabu i vårt samhälle idag. Mördare står högre i rang än pedofiler. De är ABSOLUT längst ned av alla i sociala hierarkin. Problemet är att de förmodligen inte kan eller våga då han har hållhakar på varenda jävel.

Överger de honom helt kanske han slår tillbaka och tar hela partiet med sig i fallet.
Citera
2020-12-09, 18:52
Medlem
Inte för att jag har nån sympati för en pedofil som levt ut sin läggning, men man borde ju zooma ut lite och fundera på om det är såhär en rättsstat ska fungera.

Hur lätt är det att komma tillbaks in i samhället efter ett fängelsestraff om vänner, partner och anhöriga ska pressas att vända en ryggen?

Jag kan förstå om någon argumenterar för att det inte ska gå att komma in i värmen igen som om ingenting efter såhär grova brott. Fine, men då borde man också bygga in denna konsekvens officiellt i straffet på nåt sätt... t ex att den som väljer att bli eller förbli partner inte får ha politiska uppdrag.

Det som händer nu är att det finns en andra domstol som nu dömer efter avtjänat straff, med helt godtyckliga regler. Det är ju inte ens Federley som begått dom här brotten. Inte heller har han försökt hindra rättvisan från att ha sin gång eftersom mannen redan avtjänat sitt straff. Det hela är mycket märkligt.
Citera
2020-12-09, 18:53
Medlem
Markera-allts avatar
Någon som har ork att göra en sammanfattning? 450+ sidor är mycket. Finns det namn och FUP på FFs sambo t ex?
Citera
2020-12-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvertEverest
Inte för att jag har nån sympati för en pedofil som levt ut sin läggning, men man borde ju zooma ut lite och fundera på om det är såhär en rättsstat ska fungera.

Hur lätt är det att komma tillbaks in i samhället efter ett fängelsestraff om vänner, partner och anhöriga ska pressas att vända en ryggen?

Jag kan förstå om någon argumenterar för att det inte ska gå att komma in i värmen igen som om ingenting efter såhär grova brott. Fine, men då borde man också bygga in denna konsekvens officiellt i straffet på nåt sätt... t ex att den som väljer att bli eller förbli parter inte får ha politiska uppdrag.

Det som händer nu är att det finns en andra domstol som nu dömer efter avtjänat straff, med helt godtyckliga regler. Det är ju inte ens Federley som begått dom här brotten. Inte heller har han försökt hindra rättvisan från att ha sin gång eftersom mannen redan avtjänat sitt straff. Det hela är mycket märkligt.

Sannolikt gick det under radarn på SÄPO. Kan inte tänka mig något annat. Det är givetvis beroende på säkerhetsklass. FF ska däremot INTE ha tillgång till uppgifter rörande rikets säkerhet. Det hade SÄPO sett till.

Det här innebär med sannolikhet att han inte kan fortsätta att ha den positionen han har, måste sannolikt lämna sina uppdrag.
Senast redigerad av joeykiller 2020-12-09 kl. 18:59.
Citera
2020-12-09, 18:58
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Pedofilen bodde så sent som i helgen i ett hus i Dala-Floda, 25 km från Gagnef. Han är inhyst hos ett bögpar där en av personerna är Federleys före detta sexpartner.

Han jobbar på ett byggvaruhus i Dala-Floda - ett jobb som han fick genom en kompis till Federley. Han ses även på den lokala ICA-butiken, där han köper snacks och dricka ibland iförd rånarluva för att inte bli igenkänd.

Intressanta uppgifter.

Han står säkert och spanar in barnen till föräldrarna på det där byggvaruhuset, ler och nickar till barnen han möter på ICA. Han kanske rent av redan har förgripit sig på någon. Jag tror inte myndigheterna har så bra koll som de vill påvisa.

Frågan är vilken arbetsgivare som vill bli förknippad med en av Sveriges värsta barnvåldtäktsmän? Folk har fått kicken för mindre om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in