Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
När dom inte har spelat på så länge så kommer folk vara så hungriga på NHL-matcher att allt upplevs som grymt bra hockey.
Och det är inte omöjligt att det skjuts fram, jag ser det inte som osannolikt. Det jag säger är att det är fullt realistiskt att få till en start då.
Haha, kanske blir det så
Yes, det håller jag med. Realistiskt är det, men jag tror det blir lite väl hårt att behöva sitta i karantän under julen, särskilt som det inte finns någon egentlig uppsida med det. Vaccinet är på gång och kan den veckan det skjuts upp innebära (ytterligare) en vecka med en del publik under senvåren vore det givetvis att föredra.
---
Fast jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår den kanadensiska divisionen. Kommer de bara att möta varandra?
Spelschemat som läggs nu kommer givetvis inte att kunna ta hänsyn till att det kan bli bättre utan vad som i nuläget gäller, dvs. karantän i 14 dagar när de passerar gränsen till Kanada.
De ska spela 52-56 matcher. Kanadensiska divisionen skulle innehålla sju lag. Ska de i så fall möta varandra nio gånger under säsongen?
Dock kanske det låter mer än vad det i själva verket blir i praktiken. Det verkar kunna bli tre matcher i stöten mot samma lag så skulle det innebära tre sådana matchserier mot varje lag.