Citat:
Ursprungligen postat av
MrStreamer
Jag har lite svårt att släppa norrmannen - Ole Morten Geving.
En centertopp, som blev en banktopp som blev statssekreterare för Fiandsdepartementet.
Roade mig att söka runt lite på norska google - i sort sett alla spår av hans sjuka fantasier och hans situation är utraderade liksom många officiella sidor har dumpat all info om honom. Och på varenda sida så har vi längst ned (Some results may have been removed under data protection law in Europe).
Som bekant kände han FF. Hur vore intressant att veta mer om. Träffades de i Bryssel? På norsk eller svensk mark?
Massmedia och politiker har ofta nära band och skyddar varandra (ja, de med rätt värdegrund). Jag tror det går att hitta en hel hundkyrkogård med flera framstående politiker och kanske även redaktionsfolk om man börjar gräva
Ole Morten Geving var ordförande i Nordiska centerungdomens förbund (NCF) 99 - 01. Annie Lööf (Johansson) var CUFs representant i den styrelsen 2003. Federley och Lööf/ Johansson var bl.a. på NCF-möte på Åland 2003. Ett möte hölls också i Västmanland samma år. Det är med andra ord fullt möjligt att Federley och Lööf träffade och lärde känna Ole Morten Geting under den här tiden.
Som CUF-ordförande hade Federley också kontakter med det norska systerförbundet och också då kan Ole Morten Geving och Fredrick Federley ha träffats.
Jag tycker det snarare är märkligt om några unga nordiska centerpartister, ordföranden eller styrelsemedlemmar, ungefär samtidigt, har undgått att träffas och lära känna varandra. Det är små klickar det rör sig om.