2020-12-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Du bevisar enbart att du fortfarande inte har koll på förtalslagen. Rask hade hundratusentals, miljontals tittare totalt i häxjakten på joz, likaså anjo med sin jockiboi betalda "dokumentär" de kommer åka dit alla tre.

Det är uppenbart att du läser tråden lika ofta som bajsbaronen själv. Kan du inte citera de som seriöst trodde att bajsbaronen skulle åka på 500k i skadestånd.

Anjo och Raskens agerar kanonmat för jockibois draman, det är helt uppenbart för alla som inte är känslomässigt involverade till diverse wt-stollar i denna soppa.

Sida 784 inlägg #9403 där börjar det. Jag kan inte citera inläggen då det blir taget ur diskussionerna och ser konstigt ut men för att summera det och om du inte tror mig så kan du själv blicka tillbaka. Elver kommer med information om att målsäganden kräver 500k i skadestånd (han själv gissar i ett senare inlägg att det blir 100-200k) men hursomhelst så besvaras hans första inlägg med allt ifrån att han kommer att ta sitt liv, förlora allt till kronofogden, förlora familjen, vara skuldsatt livet ut och att hans content 2021 kommer att vara familjevloggar från den husvagn han då kommer att leva i. Tom jag dyker upp någon sida senare och skriver att alla kommer med skräckscenarion och att det inte finns något att vräkas ur eller ta sitt liv pga. Jag nämner bla att om det i absolut värsta fall ens skulle bli halva begärda summan så kan han bli skuldfri på två år varpå någon svarar "betala av 500k på två år fantasier som en politiker" och så fortsätter skräckscenariona kring skadeståndet.

Förutom det har vi anhängare ifrån denna tråd i den andra tråden kring rättegången som även där tror att 500k ska utdelas och spår husvagnsframtider.

Jag hade gärna citerat men det blir taget ur sitt sammanhang eftersom allt är citerat på ett redan tidigare inlägg så det är bättre att du själv ser efter. Jag gav dig sida och inlägget det startar ifrån.
Citera
2020-12-08, 19:36
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Sida 784 inlägg #9403 där börjar det. Jag kan inte citera inläggen då det blir taget ur diskussionerna och ser konstigt ut men för att summera det och om du inte tror mig så kan du själv blicka tillbaka. Elver kommer med information om att målsäganden kräver 500k i skadestånd (han själv gissar i ett senare inlägg att det blir 100-200k) men hursomhelst så besvaras hans första inlägg med allt ifrån att han kommer att ta sitt liv, förlora allt till kronofogden, förlora familjen, vara skuldsatt livet ut och att hans content 2021 kommer att vara familjevloggar från den husvagn han då kommer att leva i. Tom jag dyker upp någon sida senare och skriver att alla kommer med skräckscenarion och att det inte finns något att vräkas ur eller ta sitt liv pga. Jag nämner bla att om det i absolut värsta fall ens skulle bli halva begärda summan så kan han bli skuldfri på två år varpå någon svarar "betala av 500k på två år fantasier som en politiker" och så fortsätter skräckscenariona kring skadeståndet.

Förutom det har vi anhängare ifrån denna tråd i den andra tråden kring rättegången som även där tror att 500k ska utdelas och spår husvagnsframtider.

Jag hade gärna citerat men det blir taget ur sitt sammanhang eftersom allt är citerat på ett redan tidigare inlägg så det är bättre att du själv ser efter. Jag gav dig sida och inlägget det startar ifrån.
Ingen trodde på allvar att det skulle bli aktuellt med 500 000 kr i skadestånd, åtminstone trodde majoriteten definitivt inte det. Du tror däremot att baronen på fullaste allvar kan betala av 250 000 tkr på ett år. Du är väl medveten om att det innebär att han ska betala in nästan 21 000 kr/månad? Hur tror du han ska lösa det när han enligt egen utsago tar ut 20 tkr/månad, något som sen ska beskattas. Socialfall likt dig kan inte swisha in de summorna till honom.

Baronen kommer självfallet också inkluderas i Joz åtal, något annat är otänkbart.
Citera
2020-12-08, 19:41
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:

Du kunde besparat mig novellen och citerat inläggen istället.

80k i skuld hos raskens kan mycket väl bli livslångt om inte farfar tar hand om det. Mer kommer dessutom med kommande åtal.
Citera
2020-12-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Du kunde besparat mig novellen och citerat inläggen istället.

80k i skuld hos raskens kan mycket väl bli livslångt om inte farfar tar hand om det. Mer kommer dessutom med kommande åtal.
Om du inte vill se det du frågar om så är det din förnekelse och inte min. Jag kan inte citera ett "YAS nu tar soc barnen, Tessan lämnar honom och han hamnar på bänken med farsan " inlägg som redan sig själv citerat ett inlägg om att målsäganden kräver 500k. Det tas ur sammanhänger och bevisar inget. Du fick sida och inlägg där det börjar och du behöver bara läsa tre sidor framåt därifrån för att få dig en bild.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Ingen trodde på allvar att det skulle bli aktuellt med 500 000 kr i skadestånd, åtminstone trodde majoriteten definitivt inte det. Du tror däremot att baronen på fullaste allvar kan betala av 250 000 tkr på ett år. Du är väl medveten om att det innebär att han ska betala in nästan 21 000 kr/månad? Hur tror du han ska lösa det när han enligt egen utsago tar ut 20 tkr/månad, något som sen ska beskattas. Socialfall likt dig kan inte swisha in de summorna till honom.

Baronen kommer självfallet också inkluderas i Joz åtal, något annat är otänkbart.

Jag trodde på fullaste allvar att han skulle få 75.000 i skadestånd och jag träffade verkligheten bra mycket bättre än dig din mupp som tillägnar ditt Flashback-nick till honom med din besatthet. Min matematik finns i den inlägg du förövrigt talar om. Du glömde nämna att jag la till hur han i teorin rent hypotetiskt skulle kunna betala av den om 1. OCB oljan drar in någon tusenlapp 2. Youtube genererar någon tusenlapp och 3. Någon sponsor ibland och ifall hans Instagram skulle få en sponsor ibland. Jag ser dig i varje Youtube-tråd så du är väl medveten om att han får ca 10k MINST för varje sponsor och desamma gäller Instagram, det har du inte missat. Förutom dom tre intäkterna så hade jag även ett normalt traditionellt jobb i den tesen. Nu trodde jag inte att han skulle få 250k i skadestånd utan jag förklarade för er som spekulera kring 500k och självmord, husvagn och helvete att det inte blir den drömsiffran och även tydligt att "om det ens i värsta fall blev 250k så hade det kunnat ha betalats av" läs om och läs rätt.

Min 75k gissning vill du att jag länkar o citerar dina absurda skeva gissningar från en drömvärld?
Citera
2020-12-09, 00:49
Medlem
Bajsbaronens avatar
Citat:
Om du inte vill se det du frågar om så är det din förnekelse och inte min. Jag kan inte citera ett "YAS nu tar soc barnen, Tessan lämnar honom och han hamnar på bänken med farsan " inlägg som redan sig själv citerat ett inlägg om att målsäganden kräver 500k. Det tas ur sammanhänger och bevisar inget. Du fick sida och inlägg där det börjar och du behöver bara läsa tre sidor framåt därifrån för att få dig en bild.

Jag trodde på fullaste allvar att han skulle få 75.000 i skadestånd och jag träffade verkligheten bra mycket bättre än dig din mupp som tillägnar ditt Flashback-nick till honom med din besatthet. Min matematik finns i den inlägg du förövrigt talar om. Du glömde nämna att jag la till hur han i teorin rent hypotetiskt skulle kunna betala av den om 1. OCB oljan drar in någon tusenlapp 2. Youtube genererar någon tusenlapp och 3. Någon sponsor ibland och ifall hans Instagram skulle få en sponsor ibland. Jag ser dig i varje Youtube-tråd så du är väl medveten om att han får ca 10k MINST för varje sponsor och desamma gäller Instagram, det har du inte missat. Förutom dom tre intäkterna så hade jag även ett normalt traditionellt jobb i den tesen. Nu trodde jag inte att han skulle få 250k i skadestånd utan jag förklarade för er som spekulera kring 500k och självmord, husvagn och helvete att det inte blir den drömsiffran och även tydligt att "om det ens i värsta fall blev 250k så hade det kunnat ha betalats av" läs om och läs rätt.

Min 75k gissning vill du att jag länkar o citerar dina absurda skeva gissningar från en drömvärld?
Jag vet att du är baronens tjänstehjon och att du blir upprörd när någon talar illa om herren i huset, men försök bete dig.

Referera gärna till när jag ska ha påstått att bajsbaronen skulle betala 250 k. Mig veterligen har jag aldrig sagt att det är troligt, däremot så låg skadelidandes yrkanden på den summan.

Vem skulle vilja sponsra hans instagram? Gängse gymnasiefjortis har fler följare än baronen. Har du ens rätt till att skänka bort ditt socialbidrag till förtalsmannen förresten? Får du pengar över tycker jag du bör betala det tillbaka till staten.

Att du på fullaste allvar tror att åtalsunderlåtelse kan bli aktuellt vid grovt förtal säger egentligen allt.

Hade gärna sett att du hänvisat till vad som hindrar bajsbaronen från att ingå i eventuellt förtalsmål. Vad hindrar åklagaren för att åtala bajset för grovt förtal? Rask har dessutom inte bara spridit, utan själv aktivt deltagit i smutskastningen. Värt att notera är att även spridning av uppgifter som uppnår rekvisiten för förtal är olagligt.

Kan ge dig lite kvällslektyr:
23:4 RB & :4 a - kortfattat: Om det inte är processekonomiskt riktigt kan åklagaren välja att avgränsa sin fu. (förundersökningsbegränsning) Det är i praktiken vanligast vid mängdbrott, t.ex. ringa stöld där det kontinuerligt framkommer fler brottsoffer under utredningens gång.

Grovt förtal gentemot en annan person kan naturligtvis inte läggas ned baserat på varken åtalsunderlåtelse eller förundersökningsbegränsning. Att baronen tidigare är dömd i ett annat mål gällande grovt förtal inverkar självklart inte heller det på att det faktum att ett nytt åtal kan väckas, det gäller ju en helt annan person.

Allt som är sagt ovan finns en googling bort, det tog mig 15 minuter att ta reda på det. Räcker med att ha läst några domar i Abok för att kunna grunderna jag nyss redogjorde för.

Länktips:
Rättegångsbalken
BrB
Åklagarmyndigheten: googla åtalsunderlåtelse/förundersökningsbegränsning
Lawline

Lycka till!
Citera
2020-12-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsbaronen
Detta är ju rätt självklart, Baronen vet som vanligt inte när man bör sluta, vad blev sammanfattningen, 15 Joz videos? Nu är allt borttaget men jag kan gå i god för minst 10. Dessa skadestånd lär trumfa hans första helt klart, om detta åtal går i lås samt Anis lär vi nog komma upp i en kvarts mille om inte mer, den där husvagnen kan han glömma, när detta är över blir det barkbröd & pölsa för familjen Rask.

Pratas om detta åtal i Cluees senaste video, länkar den här https://youtu.be/to1IIjsbs2M

Tydligen ska Cluee släppa sin bok nästa år, det har väl också Rask sagt att han ska göra?
Citera
2020-12-09, 04:54
Avstängd
KungPungPats avatar
Ja det var väl småpotatis med hans skadestånd i jämförelse med hans deltagande i Sveriges grövsta förtal nånsin mot Joz.. för att han hängde ju "bara" ut en alkoholpåverkad kvinnas röst genom att tvinga henne att vara en del av raskens youtubeprojekt för vinstsyften på andras bekostnad.

Jozen dock lär få betydligt mer i skadestånd.. och jag tror att det borde röra sig om två års fängelse om det är Sveriges grövsta förtal genom tiderna.

Jocke och Rasken är de två kandidaterna som är mest troliga att få två års fängelse för Sveriges grövsta förtal genom tiderna.. ett förtal som gick ut på att förstöra en människas liv och göra så att människan inte vågar gå ut på gatorna eller jobba med design och snickeri som är/"var" "hans" jobb.

Försvaret kommer låta som så att ingen av rasken eller jocke förstod att det var fel att hänga ut en människa i hopp om att offret inte ska jobba, våga gå ut eller bli lyssnad på.. eftersom man får kritisera firmor och tillåmed jaga firman om den börjar springa iväg eller inte vill prata.

Jozen borde stämma Jocke för kontraktbrottet som borde vara underliggande till allt förtal och trams som hände sen efter att Jozen enligt kontrakt tagit betalt för sin tid enligt pris-schemat som vi nu har sett genom Anjos dokument.. och som inte kan vara olagligt även om Jocke vill det och Rasken är för puckad för att inte delta i det grövsta förtalet i svenska historia.. eftersom Jocke inte vill vara ensam när han begår brott som får kritik och polisutredning.. och ringde därför rasken som ställde upp direkt som en erfaren förtalare och internetmobbare som användt sin youtubekanal länge som ett vapen för ren ondska.
Citera
2020-12-09, 05:28
Avstängd
KungPungPats avatar
Det vore häftigt om Joz lurade alla svenska youtubers till att tro att han filmar sig själv när han begår narkotikabrott genom att röka cannabis.. för att sen lägga ut videon på internet.. vilket såklart gör att youtubers som Rasken och Jockeboy börjar se rött och måste ta avstånd från ett sånnt skådespel som ser ut som att brott begås fast det bara var tobak i jointen.

Dessa youtubers har säkert spelat skådespel som ska se ut som att dom filmar sina egna brott och postar filmen online.. fast det bara är dramaskådespel.

Dom blev säkert förvirrade när Joz började ladda upp videos där han låtsas röka jointar titt som tätt.. eftersom dom kunde inte hantera det om Joz spelade skådespel på det viset för att låta/"lura" dessa youtubers som Rask att förtala.

Klart att Joz inte kan berätta för dessa youtubers om det nu är så att det var skådespel när han filmade sig själv med något jointliknande i munnen.

Jag själv har aldrig träffat någon cannabisrökare som filmar sig själv med en joint i munnen för att sprida videon online.. men jag tror att Rask och Jockeboy kan ha sett eller tror att dom har sett en cannabisrökare med lägre IQ än dom och att rökaren filmar sina egna brott och sprider videon online medans han håller tummarna för att polisen inte ser brotten som filmades.. medans rasken uppmärksammat "brottet"/skådespelet genom att begå brottet förtal.

klockrent ju.
Citera
2020-12-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag själv har aldrig träffat någon cannabisrökare som filmar sig själv med en joint i munnen för att sprida videon online.. men jag tror att Rask och Jockeboy kan ha sett eller tror att dom har sett en cannabisrökare med lägre IQ än dom och att rökaren filmar sina egna brott och sprider videon online medans han håller tummarna för att polisen inte ser brotten som filmades.. medans rasken uppmärksammat "brottet"/skådespelet genom att begå brottet förtal.

klockrent ju.
Det är sinnessjukt vanligt att människor fotar sina joints och filmar sig när dom röker den för att visa hur balla dom är. Jag får såna videos skickade till mig hela tiden. I Joz ålder är det inte lika vanligt men det händer.
Citera
2020-12-09, 15:18
Medlem
Citat:
Det är sinnessjukt vanligt att människor fotar sina joints och filmar sig när dom röker den för att visa hur balla dom är. Jag får såna videos skickade till mig hela tiden. I Joz ålder är det inte lika vanligt men det händer.
Det går ALDRIG att avgöra om spliffen innehöll thc eller inte, jävligt oproffsigt uttalande från tv-polisen Martin.

Jag skulle inte alls bli förvånad om spliffen innehöll 100% tobak, Joz slår mig som en typ som skulle kunna orkestrera allt detta för att få en stor summa cash efter rättegången.
Citera
2020-12-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Det går ALDRIG att avgöra om spliffen innehöll thc eller inte, jävligt oproffsigt uttalande från tv-polisen Martin.

Jag skulle inte alls bli förvånad om spliffen innehöll 100% tobak, Joz slår mig som en typ som skulle kunna orkestrera allt detta för att få en stor summa cash efter rättegången.
Jo precis du har rätt, det skulle aldrig hålla i en rättegång. Jag tycker även jag att polisen uttalade sig mer beskyllande än hypotetiskt vilket var konstigt.

Det finns inget jag bryr mig mindre om i denna värld än Joz så jag låter bli att spekulera i huruvida det var droger eller inte inblandat.
Citera
2020-12-09, 17:05
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det vore häftigt om Joz lurade alla svenska youtubers till att tro att han filmar sig själv när han begår narkotikabrott genom att röka cannabis.. för att sen lägga ut videon på internet.. vilket såklart gör att youtubers som Rasken och Jockeboy börjar se rött och måste ta avstånd från ett sånnt skådespel som ser ut som att brott begås fast det bara var tobak i jointen.

Dessa youtubers har säkert spelat skådespel som ska se ut som att dom filmar sina egna brott och postar filmen online.. fast det bara är dramaskådespel.

Dom blev säkert förvirrade när Joz började ladda upp videos där han låtsas röka jointar titt som tätt.. eftersom dom kunde inte hantera det om Joz spelade skådespel på det viset för att låta/"lura" dessa youtubers som Rask att förtala.

Klart att Joz inte kan berätta för dessa youtubers om det nu är så att det var skådespel när han filmade sig själv med något jointliknande i munnen.

klockrent ju.

Jag har alltid undrat hur man ser skillnad på rullade cannabis cigaretter och vanliga tobaks dito?
Jag själv när jag var ung och dum rökte handrullade cigaretter och tror väl aldrig jag någonsin blev misstänkt för att röka på med något olagligt..

Jag tycker hela den här häxjakten på Joz är ett äckligt exempel på hur Youtubers försöker virvla upp stormar i vattenglas som inte ens borde krusa ytan bara för att få content och inkomster, det vänds kappor och sidor efter det för tillfället mest gynsamma läget..
Har Jockiboy ens polisanmält Joz för något brottsligt som kan rättfärdiga hetsjakten som pågått?
Att Baronen är en nyckelperson gällande hans förtalsstämning är en självklarhet....
Senast redigerad av 123.... 2020-12-09 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in