2020-12-09, 14:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
Jag jobbade för 20 år sedan inom Rättspsykiatrin på just en avdelning med främst pedofiler. Det är alldeles riktigt att pedofiler (iaf inom rpk) inte får umgås med barn utan annan vuxens närvaro när de har permission eller är på sup (särskild utskrivningsprövning). De får träffa barn, men bara ihop med annan vuxen. De får inte hålla till i lekplatser, kring dagis, simhallar osv.

Är FF "kille" på "sup" nu? Eller är villkorligt frigiven något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja man skulle kunna tro det efter ha läst artikeln.
Den kändes obehaglig att läsa. Kadhammar påstår att Federley gjorde slut på relationen när han fick kännedomen om vad han hade varit dömd för. Mycket av den information som finns om fallet visar på att Federley hade kännedom om domen långt före separationen.
Varför förvarar Kadhammar Federley? Är dom kompisar sedan tidigare, eller är det av rent politiska skäl, utan ett förhållandevis starkt Centerparti, ingen s-mp regering.?

Jag ville inte ens läsa hans artikel, jag hade blivit för arg. Jag blev arg bara av att se rubriken och hans namn. Jag ser det som att Kadhammar. Jag tror att de ideologiskt står nära varandra i detta nya socialliberala paradigm; Kadhammar lite till vänster och FF lite till höger men de delar åsikter som att HBTQ-personer trumfar småbarn och att individens frihet trumfar samhällets rätt att skydda barn kollektivt.
Citera
2020-12-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Om jag inte är felunderrättad så kommer det mer från Bryssel om FF`s bravader där nästa vecka så Fjamåt kommer nog få det en enkel ursäkt att sparka FF

Ja, det finns ju alltid en överhängande risk att Fredde köper små marockanska pojkstjärtar tillsammans med sin norska peddovän som gillar babysex. Centern vet ju att Pablo och prostitution är lite tabu, just nu i Sverige..
Citera
2020-12-09, 14:27
Bannlyst
Hittar inget i tråden, eller någon tråd, kring Stoppa Pressarnas DN och FF:s eventuella historia ?

DN har väl lämnat landet för att sitta och skriva nere på kontinenten?
Citera
2020-12-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jävlar vad jag hade önskat att dessa "bekymmersamma uppgifter från privatpersoner" hade skickats till Stoppa Pressarna i stället för till partiledningen för Centern där de knappast kommer att komma till allmänhetens kännedom.

Får hålla tummarna att några av dessa "privatpersoner" tänker om och skickar uppgifterna till någon som publicerar dem.

Det handlar faktiskt om barn!

Jag vet inte om man nödvändigtvis ska tolka dessa bekymmersamma uppgifter som något som inte redan är känt i fallet (vore kanske dumt att hinta om dem i så fall, då det faller tillbaka på partiet också), skulle kunna vara uppgifterna om att han hotat med att Säpo skulle spåra upp den eller de som gjort orosanmälan eller liknande. C låtsas ju hela tiden vara den sämst informerade parten av alla och vet knappt fortfarande någonting, plus att det är jättesynd om Fredrick, så de kan inte föra några samtal alls med honom.
Citera
2020-12-09, 14:30
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det viktiga är att upprepa att gammelmedia nu gömmer sig bakom en väldigt flexibel pressetik som varierar från person till person: Juholt hade inte begått något brott. Juholt var inte skyldig till särbons brott (bedrägeri). Men alla medier skrev om särbons brott. Med feta rubriker. Nu mumlas det lite om att Federley inte kan lastas för sambons brott (förvisso) men vad sambon sedan har begått för brott förbigås, förringas eller förtigs. Juholts sambo som alla skrev om hade förskingrat knappt 50 000 kr. Federleys sambo, som nu tystas ner, har suttit av sex av nio år för bl.a. 22 våldtäkter på två minderåriga flickor, sex och nio år gamla. Detta tystas ner, förbigås, förringas. Juholts särbo hängdes ut för 50 000 kr.

Skrämmande.

SVT skrev lite om det i alla fall:

Citat:
Av brevet, som SVT har läst, tillsammans med kompletterande information som partiledningen har fått, framgår att Federley redan i juni har känt till att den man han själv beskrivit som närstående suttit i fängelse för ett grovt brott.
Citat:
Den närstående mannen dömdes 2014 till ett långt fängelsestraff för bland annat flera grova våldtäkter mot barn.
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/c-kommenterar-uppgifterna-om-federley
Citera
2020-12-09, 14:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
För att veta det måste vi ju ha klart för oss exakt vilka uppgifter det handlar om? SP har ju skrivit en hel del, men är dessa "bekymmersamma uppgifter från privatpersoner" samma saker som SP redan skrivit om. Eller finns det mer? Det är ju det som är intressant, om det finns ännu mer i den här härvan.

Jag är säker på att det finns mer och en del av det kommer att komma ut också. Även PK-människor är föräldrar och mor- och farföräldrar. De blir arga av detta, och ju mer FF hamnar i onåd ju mindre riskerar de själva på att sätta en spik i kistan.

Pedofilapologeterna i tråden förnekade ju allt i början, nu har det kommit mycket mer och t.o.m. DN och SVT har tvingats ta upp det.
Citera
2020-12-09, 14:31
Medlem
Jag har fått skvaller från en insatt centerpartist i örebrotrakten.

Det är tydligen närmast panik i ledningen.

Munkavle på alla.

Det här måste handla om storpolitik? FF har tappat verkligheten och det kan påverka hela politiska kartan i landet och EU.

Kadhammars text i Aftonbladet är en journalistisk parodi.

Vad pågår?
Citera
2020-12-09, 14:32
Medlem
Citat:
Jag tror inte folk i allmänhet inser hur jävla pressade Centern är eftersom de inte går ut med någonting alls. Det flaggades igår om att de skulle göra ett uttalande idag men sedan backade de snabbt. Det här måste innebära att de sitter i en rent djävulsk krissituation som de inte kan lösa just nu.

De ägnar så klart den här tiden åt att intensivt planera hur de ska skademinimera. Men det brukar gå fortare att få något slags preliminärt uttalande. Att det är moltyst innebär givetvis att det inte är helt lätt för Centern att svänga ihop något som ska hålla för en granskning, både nu och framöver. Sitter det någon oberäknelig okänd bög i Bryssel med ett olämpligt fotografi eller ett förödande mail eller sms så måste de ju ta med detta i beräkningen. Mörkar de nu blir det i så fall värre sen.

Fortsättning lär följa.

Så är det nog, vore bra om rödluvan och hennes gäng ljuger och mörkar nu initialt och detta sedan avslöjas, så kan röd-horan avgå frivilligt pga av personliga skäl eller någon annan ryggradslös lögn som hon krystat fram.
Citera
2020-12-09, 14:33
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anomalon
Anledningen till att Aftonbladet "avslöjade" Juholts fiffel (trots att han var oskyldig) blir tydlig om man läser krönikan av Anders Lindberg dagen efteråt. https://www.aftonbladet.se/ledare/a/vm3aEw/s-haveri-kring-medborgarskap

Det handlade alltså om att Juholt verkat positiv till indraget medborgarskap för kriminella.

Främlingsfientliga åsikter som står mycket långt ifrån MSM och Federley.

Det är viktigt att hålla isär händelserna (utan ifrågasätta det du skriver).

Det skiljer ett halvår mellan nyheten om särbons bedrägeribrott och den senare nyheten om Juholts bostadsbidrag.

Media med SVT, Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Expressen och Aftonbladet i täten slog upp särbons bedrägeribrott. När det gäller Federeys sambo råder i stort det motsatta.
Citera
2020-12-09, 14:34
Medlem
Hur fungerar orosanmälan för offentliga personer. Antar det kan komma in en del Ogrundade anmälningar? I det här fallet skulle det ju vara bra om det togs seriöst.
Citera
2020-12-09, 14:35
Medlem
StefanHeterJags avatar
Skulle vara kul att höra av nån av de öppna pedofilerna på Flaschback vad de tror om Federlay. Är han en hard core pedofil som har samma önskningar att våldta spädbarn som sin sambo, eller har han månne en fetish att umgås med pedofiler, eller vad?

Vad tror ni som är pedofiler själva?
Citera
2020-12-09, 14:35
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT skrev lite om det i alla fall:

Du måste sätta in det i ett tidsperspektiv. Nyheten kom den 26 november. Fram till igår har det i stort sett rått tystnad på SVT. För dem har det inte funnits några frågor att ställa kring detta. Märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in