2020-12-09, 13:40
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OversteSenap
Enligt Expressen verkar de göra det.

Centerpartiets partisekreterare Michael Arthursson.

– Det har också kommit in andra bekymmersamma uppgifter från privatpersoner som vi tar på stort allvar. Detta är dock inget vi kan kommentera närmare i nuläget.

https://www.expressen.se/nyheter/centerpartiet-ska-ge-besked-om-fredrick-federley-har-fatt-nya-uppgifter/

Jävlar vad jag hade önskat att dessa "bekymmersamma uppgifter från privatpersoner" hade skickats till Stoppa Pressarna i stället för till partiledningen för Centern där de knappast kommer att komma till allmänhetens kännedom.

Får hålla tummarna att några av dessa "privatpersoner" tänker om och skickar uppgifterna till någon som publicerar dem.

Det handlar faktiskt om barn!
Citera
2020-12-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
En delförklaring finns i gårdagens artikel:

Jag har inte sett nyare uppgifter om när (C) ska lämna besked i någon annan publikation.

Ja, jag såg att de ändrade till det där i går kväll. Märkligt att de kommer undan med det.
Citera
2020-12-09, 13:45
Medlem
MeMajks avatar
Om jag inte är felunderrättad så kommer det mer från Bryssel om FF`s bravader där nästa vecka så Fjamåt kommer nog få det en enkel ursäkt att sparka FF
Citera
2020-12-09, 13:46
Medlem
Kojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jävlar vad jag hade önskat att dessa "bekymmersamma uppgifter från privatpersoner" hade skickats till Stoppa Pressarna i stället för till partiledningen för Centern där de knappast kommer att komma till allmänhetens kännedom.

Får hålla tummarna att några av dessa "privatpersoner" tänker om och skickar uppgifterna till någon som publicerar dem.

Du menar att informationen är bäst hos Daniel "jag hittar på vad som helst för klick " Nylén ?
Det står ju i både DN och SVT.se att dom har tagit del av de uppgifter som också har skickats till C.
I Sverige har vi pressetiska regler som gör det omöjligt att skriva precis vad som helst utan att ta hänsyn till följderna av FF dotter tex.
Saker kommer att falla på plats sinom tid, det är jag övertygad om.
Citera
2020-12-09, 13:47
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:

Det är väl det som skett? Stoppa pressarna har fått dom uppgifterna och skrivit om dom? Och enda anledningen till att Centern inte kan tysta ner det är för att uppgifterna redan är ute. Dom måste ta ställning. Snabbt.
Citera
2020-12-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Att inte ledningen för C fattar att det blir bara värre och värre dag för dag.
Ja, det gör ont att dra ut en rutten tand men det måste göras. Går inte att laga.
Ju längre dom dröjer desto värre blir det. Inget blir bättre.

Centerns spindoctors skrattar hela vägen till banken, dom vet att centern är rika som troll och
fortsätter att hävda att skandalen går att kontrollera.

Nej de vet att det går att rädda även svåra fall. Det är bara att kolla på hanteringen av t.ex. Özz Nujen så ser man att med medias hjälp så går det mesta att ordna. Bara man hittar rätt spinn på storyn så går det.
Citera
2020-12-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Om jag inte är felunderrättad så kommer det mer från Bryssel om FF`s bravader där nästa vecka så Fjamåt kommer nog få det en enkel ursäkt att sparka FF

EU-skandal på gång? Vore spännande om brittisk media skulle bli intresserade. De verkar inte be om ursäkt för sig.
Citera
2020-12-09, 13:51
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Aftonbladet var som vi vet hårt drivande för att klä av Juholt i offentligheten för att han "fifflat" med bostadsbidraget tillsammans med sin sambo (en utredning som sedermera lades ner) och den här sortens omdömeslöshet bidrog till att förtroendet sprack och att Juholt själv avgick som partiordförande. Den nyheten ledde också till stort missnöje internt bland partikollegor som öppet kritiserade Juholt.

Det var mycket allvarligt då. Precis som Hamid Zafars kommentarer på nätet var mycket, mycket allvarliga och även här var etablerade medier snabba på pucken för att i en samkoordinerad attack under flera veckors tid dreva mot hans undergång. Jämfört med Federley så är ju Zafar en betydligt mindre namnkunnig person och framför allt ingen förtroendevald kändispolitiker.

I det här fallet så har vi en politiker, en småbarnspappa, som tillhör toppnamnen inom svensk politik, som privat umgås med flera pedofiler och som med all kännedom bott sambo med en annan pedofil som tycker om att våldta barn. Han har dessutom försökt mörka detta och använda sin politiska roll för att påverka att detta inte kommer ut.

Men detta har inget allmänintresse och det är inte ens allvarligt nog att gräva mer i, heter det. Förmodligen är den här skandalen betydligt större än vad vi i dagsläget känner till med tanke på att journalister och politiker gör allt i sin makt för att skademinimera och dölja sanningen från väljarna.

Mycket bra inlägg.

Det är helt barocka skillnader i drev. Juholt drevades ju runt i veckor och ansiktet prydde alla löpsedlar dagligen. Till och med jag som verkligen inte är sosse, minns att jag reagerade över det besinningslösa drevet.

Det är som du säger: det finns oerhört mycket mer här. Saker som förmodligen kommer att skada högt uppsatta "goda" politiker, media samt bögrörelsen allvarligt om de kommer fram. Detta får inte ska.

Det är därför det är så märkligt tyst. Man rapporterar det som man måste göra men inte ett gram mer. Inga journalister som står och bultar på dörren hemma hos Annie, inga journalister som ligger i buskarna med kameran vid gården där Federley huserar sig själv och pedofilen. Det tassas runt väldigt ängsligt och försiktigt.

Något stinker här. Stinker något alldeles för jävligt.
Citera
2020-12-09, 13:51
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
Vi har inte personval i sverige,det är partierna själva som utser ministrarna,jag önskar dock att vi hade personval..

FF är väl inte minister, och har väl aldrig varit det ?
Citera
2020-12-09, 13:54
Medlem
Kojaks avatar
Citat:
Mycket bra inlägg.

Det är helt barocka skillnader i drev. Juholt drevades ju runt i veckor och ansiktet prydde alla löpsedlar dagligen. Till och med jag som verkligen inte är sosse, minns att jag reagerade över det besinningslösa drevet.

Det är som du säger: det finns oerhört mycket mer här. Saker som förmodligen kommer att skada högt uppsatta "goda" politiker, media samt bögrörelsen allvarligt om de kommer fram. Detta får inte ska.

Det är därför det är så märkligt tyst. Man rapporterar det som man måste göra men inte ett gram mer. Inga journalister som står och bultar på dörren hemma hos Annie, inga journalister som ligger i buskarna med kameran vid gården där Federley huserar sig själv och pedofilen. Det tassas runt väldigt ängsligt och försiktigt.

Något stinker här. Stinker något alldeles för jävligt.

Ja, dina och Darudes analys om att journalister etc försöker mörka något osv luktar inte rosor direkt.
Senast redigerad av Kojak 2020-12-09 kl. 13:56.
Citera
2020-12-09, 13:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
Du menar att informationen är bäst hos Daniel "jag hittar på vad som helst för klick " Nylén ?
Det står ju i både DN och SVT.se att dom har tagit del av de uppgifter som också har skickats till C.

Du har rätt. Men är detta något som kommer att komma till kännedom för allmänheten?
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
Saker kommer att falla på plats sinom tid, det är jag övertygad om.

Jag är inte lika övertygad om detta. Men hoppas så klart på att du har rätt och jag har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Det är väl det som skett? Stoppa pressarna har fått dom uppgifterna och skrivit om dom? Och enda anledningen till att Centern inte kan tysta ner det är för att uppgifterna redan är ute. Dom måste ta ställning. Snabbt.

För att veta det måste vi ju ha klart för oss exakt vilka uppgifter det handlar om? SP har ju skrivit en hel del, men är dessa "bekymmersamma uppgifter från privatpersoner" samma saker som SP redan skrivit om. Eller finns det mer? Det är ju det som är intressant, om det finns ännu mer i den här härvan.
Citera
2020-12-09, 14:04
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Är det så, att pedofiler inte får umgås med barn när dom är villkorligt frigivna? För det ställer ju allt i ett annat ljus. Annars har ju inte FF gjort något formellt fel.

Och om det verkligen stämmer att dom inte får det, då får dom göra det lättare för oss föräldrar att hålla koll på var dom är. Med logiken att får som inte umgås med barn är det för att dom är farliga för barn.

Jag jobbade för 20 år sedan inom Rättspsykiatrin på just en avdelning med främst pedofiler. Det är alldeles riktigt att pedofiler (iaf inom rpk) inte får umgås med barn utan annan vuxens närvaro när de har permission eller är på sup (särskild utskrivningsprövning). De får träffa barn, men bara ihop med annan vuxen. De får inte hålla till i lekplatser, kring dagis, simhallar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in