2020-12-09, 12:58
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Korrekt. Härligt att tråden rusar på Flashback.
Över en halv miljon visningar. Nu börjar allt fler tala om detta trots medias märkliga tystnad.

Vad är det som pågår? Vågar inte journalister gräva? Går det här djupare in i politiken?

Det ryktas om att hela centertoppen sitter löst.

Fredrik kanske sitter på jäkligt känslig info?

Det här är riktigt sjukt. Tystnaden är besvärande.

Ni som vet något eller har skvaller. Tipsa inte ”vanlig” media.

Endast skvallermedia som Stoppa Pressarna vågar rota i detta.
Jag tror också FF sitter på någon info och MSM gör allt de kan för att mörka då en vänsterregering är beroende av Cs stöd. Fy fan för för försvara när det finns risk att ett barn utsätts för ett peddo.
Citera
2020-12-09, 12:59
Medlem
Från tingsrättens dom:
"Lind har erkänt gärningarna..."
Och han överklagade inte heller domen. Så på vilket sätt menar FF att han är oskyldigt dömd? Jag tolkar det som att FF är medveten om att våldtäkt mot barn är olagligt, men att det borde vara lagligt. Det är bara att konstatera att RFSL och Pride ser pedofili som något bra och vackert.
Citera
2020-12-09, 13:02
Medlem
Kojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vore jag freudian hade jag sagt att han omedvetet ville straffa sig själv, för att han inte vet vem han är, för att han bluffar - självdestruktiv, självhatande...

Ja, du är nog inte helt off här. Men mera på ett sätt av att hela situation är "The one ring".
FÖR farlig och förbjudet för att avstå.
Citera
2020-12-09, 13:03
Medlem
Separatistens avatar
Jag gissar att Centerpartiet sitter på betydligt mer information än vi har, så det ska bli mycket intressant att se hur de agerar kring Federlay.

Jag är helt övertygad om att Federlay vet mer och har vetat det sedan länge. Att de har fått skaffa en dotter äcklar mig.

Federlay har röstat fördelaktigt i de frågor jag gillar, men jag har aldrig litat på honom på något sätt. Min personkännedom är alltjämt god.
Citera
2020-12-09, 13:13
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det kommer inte att hända. Men just nu sitter i vart fall två olika PR byråer i direktkontakt med Fjamåt och planerar hur de ska hantera skandalen och spinna en story om hur Fredrick själv är ett offer som det är synd om.

SVT och Bonniers är underrättade om att det snart måste spinnas ett nytt narrativ för det svenska folket.

Att inte ledningen för C fattar att det blir bara värre och värre dag för dag.
Ja, det gör ont att dra ut en rutten tand men det måste göras. Går inte att laga.
Ju längre dom dröjer desto värre blir det. Inget blir bättre.

Centerns spindoctors skrattar hela vägen till banken, dom vet att centern är rika som troll och
fortsätter att hävda att skandalen går att kontrollera.
Citera
2020-12-09, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXT-15
Som vanligt med narcissist vänstern och vända kappan PKister såsom Federley och Annjie Lööfj så faller de för eller senare pga av sin egna övertro. Annjie Lööfj får nu för en andra gång sin fitta spräckt detta året då hon varit med i att mörka det hela.

I ett sunt samhälle hade de här människorna bokstavligen hängt från lyktstolparna. Nu lever vi i clownvärlden, helt och hållet definierad av medierna, så ingenting kommer att hända som inte journalisterna först gett sitt godkännande. Federley tvingas de väl slänga under bussen nu, men Annie och övriga partiledningen sitter kvar helt ohotad.
Citera
2020-12-09, 13:20
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det var ett "missförstånd". Det blir ingen presskonferens. C och koppartaket har inget att yppa angående denna fråga. De hoppas på att det skulle bryta ut ett krig i något av grannländerna så att folk skulle få annat att tänka på..
Haha, januari-juntan i Sverige invaderar plötsligt Islas Bornholminas. Den finten blir i så fall det enda c fick ur samarbetet.
Citera
2020-12-09, 13:20
Medlem
OversteSenaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Jag gissar att Centerpartiet sitter på betydligt mer information än vi har, så det ska bli mycket intressant att se hur de agerar kring Federlay.

Jag är helt övertygad om att Federlay vet mer och har vetat det sedan länge. Att de har fått skaffa en dotter äcklar mig.

Federlay har röstat fördelaktigt i de frågor jag gillar, men jag har aldrig litat på honom på något sätt. Min personkännedom är alltjämt god.

Enligt Expressen verkar de göra det.

Centerpartiets partisekreterare Michael Arthursson.

– Det har också kommit in andra bekymmersamma uppgifter från privatpersoner som vi tar på stort allvar. Detta är dock inget vi kan kommentera närmare i nuläget.

https://www.expressen.se/nyheter/centerpartiet-ska-ge-besked-om-fredrick-federley-har-fatt-nya-uppgifter/
Citera
2020-12-09, 13:33
Medlem
Öronbedövande tystnad från C och MSM idag.
Citera
2020-12-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Annie la ut en twitter idag om något helt annat utan att ens nämna Federley, bara låtsas som att det regnar.
Citera
2020-12-09, 13:39
Medlem
-DaRude-s avatar
Aftonbladet var som vi vet hårt drivande för att klä av Juholt i offentligheten för att han "fifflat" med bostadsbidraget tillsammans med sin sambo (en utredning som sedermera lades ner) och den här sortens omdömeslöshet bidrog till att förtroendet sprack och att Juholt själv avgick som partiordförande. Den nyheten ledde också till stort missnöje internt bland partikollegor som öppet kritiserade Juholt.

Det var mycket allvarligt då. Precis som Hamid Zafars kommentarer på nätet var mycket, mycket allvarliga och även här var etablerade medier snabba på pucken för att i en samkoordinerad attack under flera veckors tid dreva mot hans undergång. Jämfört med Federley så är ju Zafar en betydligt mindre namnkunnig person och framför allt ingen förtroendevald kändispolitiker.

I det här fallet så har vi en politiker, en småbarnspappa, som tillhör toppnamnen inom svensk politik, som privat umgås med flera pedofiler och som med all kännedom bott sambo med en annan pedofil som tycker om att våldta barn. Han har dessutom försökt mörka detta och använda sin politiska roll för att påverka att detta inte kommer ut.

Men detta har inget allmänintresse och det är inte ens allvarligt nog att gräva mer i, heter det. Förmodligen är den här skandalen betydligt större än vad vi i dagsläget känner till med tanke på att journalister och politiker gör allt i sin makt för att skademinimera och dölja sanningen från väljarna.
Senast redigerad av -DaRude- 2020-12-09 kl. 13:42.
Citera
2020-12-09, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
En delförklaring finns i gårdagens artikel:
Citat:
Expressen återgav också SVT:s uppgifter om att partiet ska lämna nya besked om Federley i morgon. C uppger att det är ett missförstånd.

https://www.expressen.se/nyheter/centerpartiet-ska-ge-besked-om-fredrick-federley-har-fatt-nya-uppgifter/
Jag har inte sett nyare uppgifter om när (C) ska lämna besked i någon annan publikation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in