2020-12-09, 09:15
Medlem
L flinar gott på filmsnutten.Man frågar sig för vad? Allt är bara teater.
Citera
2020-12-09, 09:39
Medlem
LW lämnade sin bostadsrätt klockan 23:23:43 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 mitt i en då pågående konversation på Facebook Messenger och mitt i sin paketinslagning för sonens inkommande bemärkelsedag samt med sin då 11 årige son sovandes i hemmet.

Någon stal LW:s mobila enhet, tillika stals också hennes bankkort som försvann vid mordet.

X2XX XX6X XX9X X5XX 💳

Month/Year

Valid
Thru ▶

Någon som har en teori om varför LW:s bankkort försvann i samband med mordet ?
Citera
2020-12-09, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Jag kan utläsa hur S var oerhört pressad vid aktuell tid.(Ja,han önskade ju avsluta med L för flera år sedan utan att lyckas).Både av frun samt L. Han måste ha mått oerhört dåligt pga sitt tidigare felsteg.Vet ingen utväg och allt är svart. Många är de gånger han försöker böna och be om att få avsluta med L. Utan framgång.Han är desperat och försöker nu genom skrämseltaktik och dödshot samt tydlig kommunikation bli av med/skrämma iväg henne. Hon slår dövörat till.Han är helt ur balans.Bollen ligger hos honom hur han och hans H och familjen i stort ska få leva i fred från L. L omintetgjorde en framtid för paret D.Det är motiv nog.När man mår så dåligt att man ej ser ljusning alls då är ett livstidsstraff värt det. Allt blir bra!!Anar vilken typ av mordvapen.Gör du??

Riktigt så illa var det inte. Han hade alla möjligheter att bekänna för frugan, släppa LW och gå vidare i sitt liv. I stället fortsatte han, tillät sig leva ut sina lustar och valde att ta en annan människas liv. Idiotisk lösning av någon som inte klarar att ordna sitt liv på ett normalt sätt. INGET är värt ett livstidsstraff!
Citera
2020-12-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
LW lämnade sin bostadsrätt klockan 23:23:43 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 mitt i en då pågående konversation på Facebook Messenger och mitt i sin paketinslagning för sonens inkommande bemärkelsedag samt med sin då 11 årige son sovandes i hemmet.

Någon stal LW:s mobila enhet, tillika stals också hennes bankkort som försvann vid mordet.

X2XX XX6X XX9X X5XX 💳

Month/Year

Valid
Thru ▶

Det råkade sitta i mobilfodralet.
Det skulle se ut som ett rån utfört av ett gäng Mållgans.
Citera
2020-12-09, 09:58
Medlem
Stöld mobil och bankkort.Vart gjordes det sista spåret efter L mobil? Är det vid ett socioekonomiskt sämre område? Många från andra länder samt missbrukare m.m?Blev mobilen dumpad i en soptunna där?Då ligger den på återvinningen nu i så fall
Citera
2020-12-09, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

X2XX XX6X XX9X X5XX 💳

Month/Year

Valid
Thru ▶

Hon hade en variant på dessa kan jag tänka

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skal-och-fodral/G6PCBK18/goji-korthallare-svart

https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/mobilskal/universalfodral/universal-mobilplanbok-for-mobil-storre-an-5-p97790

Edit: Sorry. Tvåa på bollen såg jag nu.
Senast redigerad av Avel 2020-12-09 kl. 10:09.
Citera
2020-12-09, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

17 slag för en mobil och kort. Måste vara unikt i svensk kriminalhistoria.
Citera
2020-12-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men ett indiciemål ; är det verkligen så att domstolen kan döma en person till straff trots att personen ej erkänner ?

Indicier handlar om omständigheter vilka inte direkt hänförs till bevistemat mordet [brottet] och brottsplatsen, men är relevant för dessa.

Sådana bevis är till exempel, hotelser och våldsbenägenhet så som motiv och efterföljande handlande, den mordmisstänktes agerande före, och efter gärningen ... till exempel, avsaknad av försök att kontakta brottsoffret efter dennes försvinnande.

I mordfallet gällande LW, finns många Indicier som pekar i en bestämd riktning.
Citera
2020-12-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Först och främst vill jag ha framfört, att det saknades ett ekonomiskt motiv till brottet, [mordet på LW] detta sagt med anledning av att varken LW:s mobila enhet eller bankkortet som försvann [stals] i samband med mordet bakom bullerplanket har använts efter gärningen.

Min tidigare fråga gällande någons teori om varför LW:s bankkort stals vid det aktuella tillfället utöver hennes mobila enhet, har att göra med de bokstäver och siffror som fanns på LW:s bankkort.
Citera
2020-12-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Stöld mobil och bankkort.Vart gjordes det sista spåret efter L mobil? Är det vid ett socioekonomiskt sämre område? Många från andra länder samt missbrukare m.m?Blev mobilen dumpad i en soptunna där?Då ligger den på återvinningen nu i så fall

Det sista spåret av LW:s mobila enhet vilken hon före mordet [då hon lämnade sin bostadsrätt klockan 23:23:43 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018] bar i sin vänstra ficka, registrerades vid Hj*lmar Bergm*ns väg 54 klockan 01:41:37 och Tisdagen den 15 Maj 2018.

Om LW:s mobila enhet vid Hj*lmar Bergm*ns väg 54 stängdes av manuellt eller om LW:s mobila enhet hade förlorat hela sin batterikapacitet, har inte kunnat konstaterats.
Citera
2020-12-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det intressanta med just denna dag är ju inte bara inloggningen på Lenas geokonto utan också att det var årsdagen av hennes start som geocachare 7 oktober 2012 och till det hör givetvis historien om hur kontot skapades.

Då blir också FTF loggningen av Black Mass tidigt på morgon 7 oktober 2018 intressant. Den har redan citerats ett tiotal gånger här det senaste året, men texten som talar om "grymma människor och deras öden" kan också läsas som en hälsning till Lena. Likaså fotot av ett par fötter i blåa tofflor som bifogades loggningen, att fotografera sina fötter var nästan Lenas signatur och det går igen även i hennes profilbild.

Ja, intressanta återkommande sägningar i loggtext och förhör. "Blodsmak i munnen..." måste vara en påtaglig tanke i hans kyliga huvud efter mordet

Någon som vet om pjäxöverdragen han köpte under vintern fanns i hans hem vid husrannsakningarna? Försvunna eller beslagtagna?
Citera
2020-12-09, 11:06
Medlem
Följde inte denna tråd alls innan åtal väcktes, kämpade igenom bode fup Och tråden innan domen kom, va övertygad att SD skulle bli fälld men ack va man trodde fel. Tror nån han blir fälld om det tas upp igen? Jag tvivlar och har inte orkat följa tråden efter han blev friad men har något nytt kommit fram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in