2020-11-04, 22:30
Medlem
Vet inte riktigt vart jag ska skriva detta men vet någon om en svensk gjort mål i CL? Då tänker jag från 92.
Citera
2020-11-04, 22:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Vet inte riktigt vart jag ska skriva detta men vet någon om en svensk gjort mål i CL? Då tänker jag från 92.
??? Menar du det du skriver`? Ja..Massor...Zlatan har väl gjort flest.
Citera
2020-11-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
??? Menar du det du skriver`? Ja..Massor...Zlatan har väl gjort flest.

Ja antog att Zlatan, förlåt för min otydlighet någon förutom Zlatan.
Citera
2020-11-04, 23:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Okej. Men självklart. Men du var allt bra trött väl?
Ikväll gjorde ju två mål. Forsberg har även gjort mål tidigare säsonger som Leipzig spelat nyligen. Och i MFF. mm, mm.

Här i länken från 2006 ledde Ljungberg med 13 mål!
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/championsleague/article10976131.ab
Senast redigerad av Steff83 2020-11-04 kl. 23:45.
Citera
2020-11-04, 23:49
Medlem
S.Dalis avatar
Citat:
Mängder med svenskar har ju gjort mål i CL med tanke på att IFK Gbg, Malmö, Helsingborg och AIK har spelat gruppspel.
Sedan tillkommer ju alla spelare som har varit utlandsprovs.
Citera
2020-11-05, 00:11
Medlem
Citat:
Okej. Men självklart. Men du var allt bra trött väl?
Ikväll gjorde ju två mål. Forsberg har även gjort mål tidigare säsonger som Leipzig spelat nyligen. Och i MFF. mm, mm.

Här i länken från 2006 ledde Ljungberg med 13 mål!
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/championsleague/article10976131.ab

Ojoj vad fel det blev menade Hattrick hahahah såklart jag vet att svenskar gjort mål i CL.
Citera
2020-11-05, 00:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ojoj vad fel det blev menade Hattrick hahahah såklart jag vet att svenskar gjort mål i CL.
Ja. Men då får du skriva det Ja, nu börjar det likna något. Antar att Zlatan gjort det även om jag inte har något i minnet bara sådär. Vi får kolla upp eller om någon vet mer.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UEFA_Champions_League_hat-tricks

EDIT: Ja, Zlatan har gjort en gång enligt länken. Som enda svensk. För PSG mot Anderlecht 2013.

Föga överraskande så har Messi och C. Ronaldo gjort flest. 8 st var.
Senast redigerad av Steff83 2020-11-05 kl. 00:30.
Citera
2020-11-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ja. Men då får du skriva det Ja, nu börjar det likna något. Antar att Zlatan gjort det även om jag inte har något i minnet bara sådär. Vi får kolla upp eller om någon vet mer.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/champions-league/zlatans-sjuka-hattrick-i-drommal--fore-halvtid/

Hittade detta om att Zlatan är enda svensk i CL att göra hattrick (artikeln från 2013). Men såvitt jag vet har ingen svensk gjort hattrick sedan dess, Forsberg var väl nära mot Benfica när han gjorde två.
Citera
2020-11-05, 08:25
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Enligt min app ”sent i november”
Okej, ganska lindrig skada alltså.
Citera
2020-12-03, 10:42
Medlem
Il.Malizias avatar
Resultat från Omgång 5 (1/12 & 2/12)

Shakhtar Donetsk – Real Madrid 2-0
Lokomotiv Moskva – Red Bull Salzburg 1-3
Borussia Mönchengladbach – Inter 2-3
Fc Porto – Manchester City 0-0
Atletico Madrid – FC Bayern München 1-1
Atalanta – Fc Midtjylland 1-1
Olympique Marseille – Olympiacos 2-1
Liverpool FC – Ajax 1-0
FC Krasnodar – Rennes 1-0
Istanbul Basaksehir – Leipzig 3-4
Manchester United – Paris Saint Germain 1-3
Juventus – Dynamo Kiev 3-0
Borussia Dortmund – SS Lazio 1-1
Club Brugge – Fc Zenit St Petersburg 3-0
Ferencvarosi Tc – FC Barcelona 0-3
Sevilla – Chelsea FC 0-4

Nästa och sista omgång (6) spelas 8/12 & 9/12.
Citera
2020-12-08, 23:09
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/KyLW4y/fullt-kaos-i-paris--fjardedomaren-anklagad-for-rasism

Fy fan vad pinsamt. Hur kan folk fortfarande titta på den här skiten? Det är nog ingen slump att Mark Clattenburg gick över till CONIFA och International Socca Federation. Rent nostalgisk är jag en stor vän av systemet med nationella ligor som skickar iväg topplagen till Champions League, men med de woke-kulturella väderspänningar som uppstår dagligen numera så finns det nog inget annat alternativ än att splittra upp skiten.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2020-12-08 kl. 23:15.
Citera
2020-12-09, 07:10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/KyLW4y/fullt-kaos-i-paris--fjardedomaren-anklagad-for-rasism

Fy fan vad pinsamt. Hur kan folk fortfarande titta på den här skiten? Det är nog ingen slump att Mark Clattenburg gick över till CONIFA och International Socca Federation. Rent nostalgisk är jag en stor vän av systemet med nationella ligor som skickar iväg topplagen till Champions League, men med de woke-kulturella väderspänningar som uppstår dagligen numera så finns det nog inget annat alternativ än att splittra upp skiten.
Alltså vad va det egentligen som hände. Kikade på studion igå och Bojan va som vanligt i full cringe mode och drog igång en av sina långa monologer om samhället och rasism och försökte låta filosofisk. Hade väntat mig värsta skandalen men nu när man läser efteråt verkar det inte ens finnas några bevis om rasism. Men innocent until proven guilty gäller ju inte när det gäller rasismanklagelser som vi vet. Utan nu ska man avbryta matcher bara på grund av anklagelser utan några bevis om vad som hänt.

Det jag kunnat plocka upp från Engelsk media är att följande ska ha sagts av fjärdedomaren.

Citat:
'The black one over there. Go and check who he is. The black one over there, it's not possible to act like that' after Webo vehemently protested against a refereeing decision.

Ska man avbryta matchen för något sådant? Kanske kunde fjärdedomaren inte namnet på killen och uttryckte sig så för att förtydliga för domaren vem som skulle visas ut. Tydligen ska han ha använt ordet negru eller något som betyder svart på rumänska. Ska man förbjuda det rumänska språket då eller vad är problemet? Visst han kanske kunde uttryckt sig bättre men att kalla det för rasism och avbryta matchen. Herregud. Och alla kastar sig på stackars rumänen utan att han få försvara sig. Han är skyldig i deras ögon trots att dom inte höt eller sett vad som hänt eller att han fått förklara sig.

Citat:
He said: 'You never say "this white guy", you say "this guy", so why when you're mentioning him... listen to me... why when you mention a black guy, why do you say "this black guy".'

Folk hänvisar till människors hudfärg hela tiden, även vita. Detta citat är från Demba Ba. Storm i ett vattenglas. Sen ska erdogan ge sig in. Ledaren i ett land som förtrycker människo för deras religion. Turkar är ett av de mest rasistiska länderna i världen. Ironin i att det är dom som håller på såhär.

Hela grejen är ju ett skämt. Man går alltså av planen för att en person anklagar en annan för rasism helt utan bevis. Det här kan ju utnyttjas hur fan som helst i framtiden. Inga bevis behövs. Inget oskyldig till motsatsen bevisas som är standarden för en demokrati. Utan lag och spelare kan avbryta matchen när dom vill om dom hittar på att någon använt rasism.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2020-12-09 kl. 07:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in