2020-10-21, 20:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
De blir ju alltid bättre under säsongen, så här års har det ofta varit vanligt att resonera som du men jag tror nog att de kommer konkurrera fram mot våren.

Krävs att vi får igång Hazard och får in Mbappé för att vi ska kunna kriga om titeln.
Citera
2020-10-22, 07:12
Medlem
Jag tycker det är intressant att se hur det går för de fyra stora, dvs. de fyra ligor som går in i gruppspelet med fyra lag.
Nu har det visserligen bara gått en omgång, men la ligas bleka trend från de senaste åren håller i sig.
Sevilla fick oavgjort borta mot Chelsea och Barcelona krossade Ferencvaros, men Real Madrid fick stryk på hemmaplan och Atletico Madrid blev krossade borta mot Bayern München.

1. Italien 10p (3-1-0; 11-3)
2. England 10p (3-1-0; 6-2)
3. Tyskland 7p (2-1-1; 9-5)
4. Spanien 4p (1-1-2; 7-8)
Citera
2020-10-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Östeuropa har väl mildare restriktioner överlag så vill man se publikmatcher är det väl deras matcher man ska se. Även Zenit hade ganska bra med folk. Förvånande dock och se hur mycket det var på rennes match. Frankrike är u ganska hårt drabbat och har väl siffror på uppgång. Men är väl som cyberkalle sa med bundesliga regionella bestämmelser som avgör.

förmodligen håller det i sig säsongen ut
Citera
2020-10-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Med tanke på hur de startat säsongen så tror jag de kommer sluta sämre än fjolåret.

1. Bayern
2. PSG

baserat på gårdagens resultat behåller nog bayern första platsen.

andra platsen har jag svårt att se psg ta , förmodar att ett italienskt lag kan vara där och konkurrera
dvs juve
Citera
2020-10-23, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Jag tycker det är intressant att se hur det går för de fyra stora, dvs. de fyra ligor som går in i gruppspelet med fyra lag.
Nu har det visserligen bara gått en omgång, men la ligas bleka trend från de senaste åren håller i sig.
Sevilla fick oavgjort borta mot Chelsea och Barcelona krossade Ferencvaros, men Real Madrid fick stryk på hemmaplan och Atletico Madrid blev krossade borta mot Bayern München.

känns mer som att engelska klubbar är väldigt ojämna i prestation
Citera
2020-10-23, 11:40
Medlem
vad tror ni om dejan kulusevskis säsong i champions league eller generellt ?
Citera
2020-10-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex8434
känns mer som att engelska klubbar är väldigt ojämna i prestation

Hur kom du fram till den slutsatsen?
Chelsea var enda lag som inte vann, men de höll åtminstone nollan.
T.o.m. om vi skulle lägga till Europa League var Chelsea det enda lag som inte vann eftersom de tre EL-lagen också vann sina matcher.
Citera
2020-10-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter

Grymt imponerande av de fyra engelska lagen att samtliga vinna och därtill inte släppa in ett enda mål. Fyra segrar, 14-0 i målskillnad. Premier League kommer närmre och närmre att rankas som #1. (Dock var det en bra omgång för La Liga-lagen också.)

Efter omgång 2:
1. England 22p (7-1-0; 20-2)
2. Spanien 14p (4-2-2; 15-12)
3. Tyskland 14p (4-2-2; 15-13)
4. Italien 13p (3-4-1; 14-8)
Citera
2020-10-29, 06:58
Medlem
EnLitenFryss avatar
Kikat igenom höjdpunkterna från United-Leipzig igen.

1-0 - Jävligt tveksam onside. Som gräset är klippt ser man linjen, och det ser onekligen ut som att Greenwoods högerfot är framför försvararna. Jag fattar inte riktigt hur det kan stå. Kanonfint avslut av Greenwood, men onside? Really?

Ledningsmålet gör att Leipzig gör två offensiva byten - Heinrichs (back) mot Sabitzer (mittfält) och Nkunku (mittfält) mot Sörloth (anfall).

2-0 - Poulsen tappar boll på offensiv planhalva. Backlinjen står vid mittlinjen och tar inte ett steg hemåt förrän bollen kommer i mitten mot Rashford. Man satsar allt på att hålla pressen men misslyckas. Brunos passning får mycket cred men vafan, vem som helst kan slå en boll rätt upp i banan om motståndarna står högt och inte har någon press på bollhållare.

3-0 - Sabitzer med bolltapp mitt framför egen box. Totalt livsfarligt. Ger Rashford 1on1 mot mittbacken, rättvänd med fart.

4-0 - United får anfalla med 5vs3. (vad i helvete sysslar Leipzig med. Underläge borta 3-0 i minut 80, går man fortfarande för poängen?). Sabitzer kapar Martial, straff.

5-0 - Uselt försvarsspel. Trots ett ganska samlat Leipzig överbelastar United och Rashford får stå helt fri sen hans försvarare lämnat honom.

Att United är bra att ligga på kontring är inget nytt. Det som förvånar är hur Leipzig lät dem spela det spelet, och i praktiken gav upp. Kolla kroppspråket på Konate på 2-0. Han ger upp löpningen mitt i, slutar springa. Att United får komma 5vs3 med underläge 3-0 på bortaplan, vad säger det om Leipzigs gameplan i det läget? De borde givetvis slickat sina sår och hållit siffrorna nere, men de fortsatte bjuda på ytor.

Hade varit intressant att se resultatet utan Uniteds 1-0, som är nyckeln till raset.
Citera
2020-11-04, 20:05
Medlem
Drphillllllllllllls avatar
Rubrik i Aftonbladet:
"Lindelöf på bänken - svarar för jätteblunder".. 😂😂😂
Citera
2020-11-04, 21:23
Medlem
Scamps avatar
Hur länge är det sagt att Neymar är skadad?
Citera
2020-11-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Hur länge är det sagt att Neymar är skadad?

Enligt min app ”sent i november”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in