Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Jag klipper lite i citatet. Kommer jag ihåg att svara i morgon på resten gör jag det. Rent spontant blev det inget naturligt svar på något annat i ditt inlägg, så kommer vara tvungen att fundera lite.
Men citatet. Jag ser det som snicksnack. Av en väldigt enkelt anledning. Pedofili är en vanligt sexuellt läggning. Precis som homo, hetero och därefter kom jag inte på någon mer läggning. Bara för att du är hetero, så springer inte du omkring och våldtar kvinnor hela tiden (Ja, det är normativt av mig och använda det där, men sätt in valfri läggning och kön så det stämmer in på dig

)
Varför skulle då en pedofil ha någon större drivkraft att våldta någon? Eller menar du att samtliga sexualbrottslingar skulle vara obotliga? Varför får i så fall tjockisen i Sd sitta kvar efter att ha tafsat på en tjej? Nu uttalar inte jag mig om ifall sambon är botad eller inte. Spelar ingen roll, då han var släppt från kriminalvården, så ska han betraktas som "botad". Att kriminalvården är tillräckligt dum för att släppa ut en person den själv ansåg skulle återfalla i brott, är inget som ska läggas FF till last. Annat än att han suttit i riksdagen och därigenom till viss del är ansvarig för hur lagar är skrivna i Sverige.
Du har fel. Pedofili är inte en "sexuell läggning".
Jag vill minnas att RFSL i början av 2000-talet fick status som remissinstans i EU och fick bråda dagar, då man tagit upp 'pedofili' som en sexuell läggning för vilken man skulle kämpa för deras rättigheter. På samma vis som homo-, bi- och transsexuellas rättigheter att få ingå äktenskap så skulle RFSL på något vis stå upp för pedofilers rätt att få gifta sig och skaffa barn. Eller hur det nu var; för RFSL-representationen i EU (och i FN) insåg att pedofili INTE är en sexuell läggning utan mer jämställt med fetischism. Ett slags abnormt sexuellt intresse som riktades mot barn. Inte för barn. RFSL insåg snabbt sitt missförstånd och strök pedofiler som målgrupp för sin verksamhet.
Pedofiler ser på barn som objekt för pedofilers egna syften, ungefär som vilka andra objekt som helst som verkar stimulerande eller avtändande. Barn är ännu inte sexuellt mogna, men de är subjekt. Små människor i tillväxt mot vuxna, och ska bemötas som subjekt med respekt för den mognad de uppnått.
Jag vet inte om det är riktigt som det antyds här i tråden om det är någon sexuell läggning som för med sig abnormiteten pedofili. Nu råkar FF vara homosexuell och har varit gift med och har barn med en annan man. FF är tydligen en laglydig person och är inte fälld för några brott. Han kan lika gärna vara en hetero man som varit gift med en kvinna och fått barn med henne samt varit klanderfri i kriminellt hänseende.
Den man FF nu flyttade ihop med verkar vara bisexuell eftersom hans brottsoffer var flickor. Det som stöter allmänheten mest är att FF satsat på att vara den här mannen behjälplig. Tydligen är det den lokala centerföreningen i Dalarna som har larmat (skriftligt) till Centerpartiet centralt. Den villkorligt frigivne har fått bostad, samliv, familjeliv och jobb. Och gott stöd. I vad får man fråga sig. Hur kan en i kontextet och lagstiftningen och politiken insatt vuxen person som FF bemöta sina väljare så här? Tydligt är att han ger blanka sjutton i barnen och satsar fullt ut sina kort på vuxna. Han verkar uppfatta en man som har begått minst tjugotvå grova våldtäkter på ett par småflickor som hjälpbehövande. Utan att alls diskutera med Frivården om hur han ska kunna bidra till rehabiliteringen av brottslingen. En EU-parlamentariker som blir störtförbannad på Frivårdens personal för att hans, FF:s namn kan solkas.
Hoppas nu att det idag kommer ett klargörande besked om att han avgår från politiken och utesluts från (C). Då kan hans partner flytta tillbaka till honom och de kan fortsätt göra Ursula-filmer och blogga eller vad de nu vill ägna sig åt.