2020-12-08, 13:22
Medlem
Trist att schulman och guilou förlorade.

När Alex schulman sa -nu kommer en pappahistoria igen till filip
Citera
2020-12-08, 17:48
Medlem
Erik såg ovanligt bortkommen ut i semifinalen och bidrog även ovanligt lite till svaren på frågorna. Dock gjorde han en helt ok insats i UP.
Citera
2020-12-08, 22:09
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Emma känns ganska dryg
Hallå! vad tycker du om att Emma har något i munnen idag, det är typ ett hubba bubba eller mjuk Werters Orginal

Gry Forsell blir bara mer och mer lik Marie Göransson för varje år.
Håller lite mer på Henne & Tornving
Senast redigerad av Crapmagic 2020-12-08 kl. 22:15.
Citera
2020-12-08, 22:22
Medlem
kl4sseKocks avatar
Då Karin och Anders åkte ut får man hålla på Gry och Micke istället.
Senast redigerad av kl4sseKock 2020-12-08 kl. 22:39.
Citera
2020-12-08, 23:03
Medlem
Crapmagics avatar
Taftologi heter snarare tautologi som i taupatier (kaka på kaka)

Fast jag fattar för tillfället inte vad som var tautologin i Sour N cream?
Citera
2020-12-08, 23:08
Moderator
Dr Kings avatar
Gry och Micke slarvade bort segern. Gry tryckte för snabbt två gånger i outrotävlingen, Micke svarade Järlemyr och underpresterade i Under Pressure där han t.ex. missade på att JFK sköts i Dallas och inte kunde Ådalen 31 (nästan otroligt med tanke på hans militäraura).
Citera
2020-12-08, 23:36
Medlem
Frågan om klapptakten på Sommaren är kort var ju sjukt konstig...vem fan avgör vad som anses som töntigt liksom? Man kan ju klappa i en jävla massa olika takter och låta löjlig...
Citera
2020-12-09, 01:00
Medlem
Krunegård imponerar ändå får jag lov att säga! Emmas record var inte riktigt så här bra när hon tävlade med Sigge förra året och Jerka innan dess. Trodde Krunegård skulle vara endast "måttligt duktig" som t.ex. Alexander Schuman var med Amanda förra säsongen. Att han visar sig kunna bl.a. namnet på en av gamla Romarrikets två murar i dagens Storbritannien tyder på att han är väldigt historiekunnig för att nämna ett ämne han har koll på.
Citera
2020-12-09, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Gry och Micke slarvade bort segern. Gry tryckte för snabbt två gånger i outrotävlingen, Micke svarade Järlemyr och underpresterade i Under Pressure där han t.ex. missade på att JFK sköts i Dallas och inte kunde Ådalen 31 (nästan otroligt med tanke på hans militäraura).

Ådalen fick han väl dock rätt för?
Citera
2020-12-09, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Ådalen fick han väl dock rätt för?
Ja det kom ju klockrent tyckte jag föregående skribent hade nog lock för öronen då.
Citera
2020-12-09, 09:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Taftologi heter snarare tautologi som i taupatier (kaka på kaka)

Stavas tautologi, men har två standardiserade uttal: [tautologi´] eller [taftologi´].
Citera
2020-12-09, 20:43
Medlem
Jan och Alex bevisade ju återigen i semifinalen att de är ett grymt ojämnt lag. Utan tvekan det mest ojämna i serien. Var en utslagsfråga från att vinna över Micke och Gry i gruppen och var några tramsiga göteborgsvitsar från att vinna över Erik och Lotta. Samtidigt torska de mot t ex Peter och Kristine samt Kakan och Jonas.

Sedan förstår jag inte hur folk här kan tycka att Jan och Alex ligger på samma nivå. Jan tycker jag står för betydligt mer av poängskörden och särskilt de rena allmänbildningsfrågorna. Alex är okej på populärkultur och dylikt, men annars rätt vilsen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in