2020-12-03, 21:11
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
SWEBBTV skriver:

https://swebbtv.se/blogg/754-vanner-google-forsoker-straffa-oss-men-vi-fortsatter-publicera-nya-program-pa-var-egen-sajt-goog le-kan-inte-langre-stoppa-publiceringen

Och lägger upp filmen på sin egen sajt, men:

https://swebbtv.se/

Behövdes visst trots allt lite självcensur...
(HMF?)

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ja, det är olyckligt att det klippts. Nu undrar alla: Vad var det som klipptes bort? Vände sig youtube mot det bortklippta?

Jag gissar att det antagligen inte var Mattikainen eller Janouch utan någon inringare som hade en lite för hård ton.
Citera
2020-12-03, 21:26
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Jag gissar att det antagligen inte var Mattikainen eller Janouch utan någon inringare som hade en lite för hård ton.

Det var väl inget inringningsprogram.
https://beta.swebbtv.se/videos/watch/71af47ce-506e-4b3d-8285-210c96288569
Citera
2020-12-03, 21:28
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Det var väl inget inringningsprogram.
https://beta.swebbtv.se/videos/watch/71af47ce-506e-4b3d-8285-210c96288569

Där ser man. Jag misstog det för ett ring Swebb-TV avsnitt.
Citera
2020-12-03, 21:35
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Där ser man. Jag misstog det för ett ring Swebb-TV avsnitt.

Katti är en riktig badass!
Citera
2020-12-04, 21:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det här är intressant.

De nya medierna blockas av Google.

De nya medierna bygger egna plattformar.

Om folk märker att de inte hittar vad de söker på Google öppnar det för andra sökmotorer.

Google lever farligt. Om det går upp för 50% av de amerikanska surfarna att Google la sig i valet för att störta Trump o inte är att lita på så kan de tappa. O det fort om någon annan lovar objektivitet o ”liberal” syn på yttrandefrihet, tanke- og informationsutbyte.

O när Google svälter vissa igenom att välja att ignorera dem som annonspartners så kommer det att öppna upp för andra.
Citera
2020-12-06, 18:27
Medlem
-GGs avatar
Gunnar Sandelin, som är Swebbtv-förknippad, medverkande ju en gång i tiden i radioprogrammet Danmarks Röst. En gång var fulfittan Federley gäst, där hans deltagande gick ut på att spela moraliskt överlägsen och med Värdegrunden som vapen skjuta ner Gunnars oro och argument.

Gunnar Sandelin, som alltid är alldeles för mild i samtal och debatter, fick här verkligen sista ordet utan att säga någonting.
Senast redigerad av -GG 2020-12-06 kl. 18:30.
Citera
2020-12-06, 18:36
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tittade på intervjun med Björn Söder. Mycket positivt att han (och SD) är pro-EU. Och att han stoppade Willgert när han började foliehatta om att kompetensutvisningarna är en konspiration. (Det finns nog med reela och påvisbara konspirationer, man behöver liksom inte leta.)

Han framstod som en jävla rikstönt. Jag hade väntat mig mer av BS.

De så kallade kompetensutvisningarna är ju ett överdrivet skämt, och det kan man minsann ta till riksdagens innersta rum och oja sig över för att vinna invandringspoäng (alltid invandringspoäng som partierna går efter, även SD) medan mer pressande frågor blir liggande eller outtalade.

Som om Sverige endast existerar för att göra invandrare glada och nöjda. Blir en invandrare ledsen ska pressen och regeringen dras in i det. Det är fan absurt.

Willgert har rätt.
Citera
2020-12-06, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Han framstod som en jävla rikstönt. Jag hade väntat mig mer av BS.

De så kallade kompetensutvisningarna är ju ett överdrivet skämt, och det kan man minsann ta till riksdagens innersta rum och oja sig över för att vinna invandringspoäng (alltid invandringspoäng som partierna går efter, även SD) medan mer pressande frågor blir liggande eller outtalade.

Som om Sverige endast existerar för att göra invandrare glada och nöjda. Blir en invandrare ledsen ska pressen och regeringen dras in i det. Det är fan absurt.

Willgert har rätt.

Vad är det för pressande frågor du alluderar till?
Citera
2020-12-07, 19:21
Avslutad
Min känsla är att Exakt24 är nästa nivå av alternativmedia, nästa naturliga steg i processen. Den, som Swebbtv borde tagit sig till för minst två år sedan. Swebbtv har stagnerat en smula och samtal som är mer filosofiskt inriktade eller t ex om värderingar och normer hittas numer bäst på Exakt24.

För att inte tala om vilken jävla komet Magnus Stenlund är, och vilka dörrar han bryter sig igenom. Han pratar om sådant som Swebbtv tyvärr har undvikit och han gör det med en lätthet och en tydlighet som imponerar. Bra att få personer som honom (och andra) till fri media så tidigt.
Tullberg, alltid etta hos mig, men det är viktigt att andra också mycket intellektuella vill vara med och leda kanalerna och inte bara agera gäster.
Senast redigerad av GenesisP 2020-12-07 kl. 19:25.
Citera
2020-12-08, 22:21
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Exakt24.... För att inte tala om vilken jävla komet Magnus Stenlund är, och vilka dörrar han bryter sig igenom. Han pratar om sådant som Swebbtv tyvärr har undvikit och han gör det med en lätthet och en tydlighet som imponerar.

Nu verkar ju Stenlund vara "värvad" till Swebbtv dock? Har synts mycket där senaste tiden och inte alls hos Exakt24.
Citera
2020-12-10, 12:36
Medlem
Pusts avatar
Är de avstängda från YouTube igen? Inget nytt avsnitt sedan 6 december. Ingen uppdatering av julkalendern heller, inte ens på hemsidan. Upphävandet av avstängningen var tydligen bara tillfällig.
Citera
2020-12-12, 19:47
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Är de avstängda från YouTube igen? Inget nytt avsnitt sedan 6 december. Ingen uppdatering av julkalendern heller, inte ens på hemsidan. Upphävandet av avstängningen var tydligen bara tillfällig.

Sökte "Swebbtv" och hittade denna:
Citat:
https://beta.swebbtv.se/

Där finnes nyare videoinlägg och senaste " Runkalendern". Fult av Youtube att censurera Swebbtv på detta vis. Men det kommer väl att gå med dessa plattformar som med de övriga medierna. Att folk tröttnar och söker efter sanningen själva. Och MSM kommer att tappa än mer. För övrigt stod det ju i dagens tidning om att M. Zuckerberg eventuellt skulle tvingas att sälja av viss del av sitt innehav av sociala medier.

Kanske de har blivit så stora så att de börjar irritera de stora inom Politiken och Ekonomin/ Finansen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in