Citat:
Ursprungligen postat av
Mapping
👍
Har börjat komma igenom en del av förhören. Helt otroligt, *li Ch*er (*=a) pratar friskt i sina förhör. BO har på ett hotfullt sätt förmått honom att ringa ut St*nley Vir*pen. Alla har varit involverade i en penningtvättsaffär. Stanley (och delvis Ali) verkar ha golat i förhören på ett sätt som gör att BO skulle kunna åka dit (eller Salam, har inte kommit så långt in i FUPen än). Två personer, maskerade, dyker upp och skjuter BO. Killen som inte är skytten säger på arabiska "Du sköt fel person!". Fy van slappt att inte ens ha spanat in ett foto ordentligt på den man ska fimpa så att man på några meters avstånd skjuter fel person. Vad jag sett på bilder är det tilltänkta målet och BO inte speciellt lika heller.
Ali Ch*er är killen som kallas Ali Anabola, han har varit uppe i någon av de andra trådarna om Malmö-krim.
Vad som också förvånar mig är att mordet ordnades på kort tid. Samtidigt satt oneman123 (Shebani) och fixade torpeder. Han höll ständig kontakt med BO via Wickr. Dock verkar den sista och kritiska kommunikationen skett via Encrochat, så där kan polisen inte knyta Yomok och Anis Hemissi mer än till DNA på en handeske och rånarluva.
Vad som är intressant är att Shebani tvekar på om Atta (BO) ska åka dit öht. Shebani säger på Wickr att han ska få dit en kille som ska kampa och sen plocka “Svensken”. Shebani verkar till och med överväga att klippa Ali Chaer.
Min fråga är om mördarna ens fick betalt efter detta mordet? Han som dog va ju Shebanis springpojke och han visste också att där skulle komma dit en mördare.
BO fick smaka på karma och Shebani förtjänar livstid. Han verkar tro han är en gudfader..