2020-12-08, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Ja, Balif är ganska äcklig som utnyttjar det här för populism och att hylla sig själv- men sån är han.
Förhopnikngsvis får offren i alla fall en del av pengarna.
Vad ska man säga om ett råttplyte av din sort som utnyttjar detta för att kunna fortsätta sprätta efterbliven mundiarré utan att någon ens bett om det? Ditt osympatiska svin, hur kan du inte förstå hur illa det ser ut att gnälla om insamlingen, speciellt när kromosomsamlare av din sort ALDRIG gör ett handtag för någon annans skull? Ni vill bara gnälla, gå och träffa en psykolog. Det är uppenbarligen nåt fel på dig, man kanske blir som du om livet pissat på en sen vaggan?

Om offren bara får 20 kr i slutändan är det ändå 100% mer än vad såna som du någonsin skänkt en annan människa, dock gulligt att du oroar dig över miljonerna Hanif skaffat fram. Avundsjuka?
Citera
2020-12-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Kvinnor våldtas dagligen men där förekommer mej veterligen inga insamlingar.
Varför behöver manliga våldtäktsoffer pengar från främlingar men inte dom kvinnliga?

Jag förringar inte det dessa killar blivit utsatta för.
Det är rent horribelt och jag hoppas verkligen att dom kan ta sej ur det här och kunna leva ett normalt liv framöver.

Men som sagt våldtagna kvinnor blir ifrågasatta "för dom ljuger ju så ofta", får frågor om klädsel, tidigare sexuella erfarenheter, berusningsgrad, sa hon verkligen tydligt nej osv.

Kvinnor får också höra att dom skall hålla sej hemma, inte gå på vissa ställen, inte dricka alkohol och allt möjligt idiotiskt.

Hanif Bali är en jäkla hycklare precis som så många andra.
Jag är dessutom övertygad om att insamlingen är ett beräknat sätt för honom att försöka rädda sitt anseende som blivit väl nedfläckat på sistone.

Så du menar att man inte lägger några resurser alls på kvinnorsutsatthet? Eller menar du att denna insamlingen skiftade vågen till männens favör? Jag har ju svårt att se varken eller...
Citera
2020-12-08, 18:23
Medlem
Lost.Villains avatar
Vänstern gråter tårar och är sedvanligt missunsamma.
Citera
2020-12-08, 18:26
Medlem
theshades avatar
Vänsterkvinnors reaktioner på detta gör ju inte att man sympatiserar mer med kvinnliga våldtäktsoffer direkt. Nästan tvärt om.
Citera
2020-12-08, 18:36
Avslutad
Citat:
Varför behöver manliga våldtäktsoffer pengar från främlingar men inte dom kvinnliga?

Det är rent horribelt och jag hoppas verkligen att dom kan ta sej ur det här och kunna leva ett normalt liv framöver.

Men som sagt våldtagna kvinnor blir ifrågasatta "för dom ljuger ju så ofta", får frågor om klädsel, tidigare sexuella erfarenheter, berusningsgrad, sa hon verkligen tydligt nej osv.

Kvinnor får också höra att dom skall hålla sej hemma, inte gå på vissa ställen, inte dricka alkohol och allt möjligt idiotiskt.

Jag är dessutom övertygad om att insamlingen är ett beräknat sätt för honom att försöka rädda sitt anseende som blivit väl nedfläckat på sistone.

Du har Cissi Wallin som kämpar hårt för er kvinnor som blir våldtagna och misshandlade. Duger inte hennes arbete för dig? Hon stoppar väl det mesta i egen ficka har jag fått höra, så ni kvinnor kanske inte är så seriösa i er välgörenhet till kvinnliga brottsoffer. Gör du något åt saken och visa vart skåpet skall stå. Sitt inte hemma och beskyll oss män för er overksamhet.

Jag tycker du ska vara glad över att i alla fall någon vågar stå upp för brottsoffer (oavsett kön). Alla väljer sin strid och Hanif valde att strida för dessa två pojkar. Hur är du funtad om du sitter och gnäller över en sådan sak? Kan ni vänsterhjon aldrig känna er nöjda?
Senast redigerad av RollonHomie 2020-12-08 kl. 18:41.
Citera
2020-12-08, 18:54
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Ja, Balif är ganska äcklig som utnyttjar det här för populism och att hylla sig själv- men sån är han.
Förhopnikngsvis får offren i alla fall en del av pengarna.

Nu är varken Bali rödgrön, feminist eller asylaktivist. Finns ingen större risk att pengarna åker i egen ficka.

När rödgröna, feminister och asylaktivister ifrågasätter, skuldbelägger våldtäktsoffer och barn som blivit sexuellt ofredade då våldtäktsmännen har fel etnisk bakgrund står Bali bakom brottsoffren. Rödgröna är till och med kända för att stötta gärningsmännen.

Ett av fler fall.

https://nyheteridag.se/kvinnor-i-jagarhar-stottar-afghan-som-domts-for-sexovergrepp-mot-14-arig-flicka/

(FB) Talesperson för afghanska migranter dömd för sexuellt ofredande mot minderårig
Senast redigerad av CyberIngmar 2020-12-08 kl. 19:00.
Citera
2020-12-08, 19:01
Medlem
Citat:

Men det är ju det här som är det fina med insamlingar
Det kan skapas av vem som helst!

Hanif valde att göra det i det här fallet.
Du kan göra det i nått fall du brinner för.
Andra opinionsbildare kan göra det för saker dom brinner för/vill uppmärksamma.

Klart kvinnliga offer kan behöva pengar med.
Så starta en insamling du!
Kontakta en stor kvinnlig influencer.
Eller en manlig för den delen vettja!
Citera
2020-12-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tycker det är bra på en nivå. Pojkarna är värda all hjälp de kan få. Men det blir orättvist. Alla offer har inte samma hjälp. Samt GMs advokat får ett argument att sänka skadeståndskraven.

Sen gör Balif det här för han är god människa eller för han vill vinna politiska poänger? Säkert delvis ja på båda påståendena.

Spelar det någon roll varför han gör det?

Grabbarna får två miljoner för att förhoppningsvis underlätta sitt liv.
Vem som stått för initiativet är sekundärt när pengarna går oavkortat till grabbarna.
Citera
2020-12-08, 19:04
Medlem
Frontlinjens avatar
Mycket bra agerat av Bali. Förutom lite plåster på såren till killarna ger det dessutom välbehövlig uppmärksamhet kopplat till det vidriga brottet.
Citera
2020-12-08, 19:25
Medlem
Det var ett hedervärt initiativ. Hur mycket var det han samlade in till svenska veteraner förra året? 2 miljoner är mycket bra jobbat av alla dom bidrog.
Citera
2020-12-08, 19:26
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Man tycker att samhället borde samla in pengar ifrån dom kriminella istället. Låt alla som döms till fängelse få betala 50 000 till brottsofferfonden ( Sexualbrottslingar skall betala 500 000:-) , så finns pengar att ge till brottsoffer.

Dom som inte får sina snyftartikel i Aftonbladet eller få en riksdagsledamot att ställa upp på en insamling, dom får inte ett öre. Dom här pojkarna förtjänar sina 1 miljon per skalle.

Men det förändra i samhället, vi har fortfarande kvar straffrabatterna, GM kommer få en lyx tillvaro i fängelse och komma ut efter 2/3 av tiden. Det är dags att visa solidaritet emot som är mest utsatta i samhället, bort med alla straffrabatter nu. Privatisera fängelserna nu.

Utvisa alla utlänningar som döms till fängelse, sedan får man ta hovrätten och uppåt ifrån hemlandet, om man vill stanna.

Jag håller med dej om det mesta i detta inlägget.
Automatisk straffrabatt, varför i helvete då?
Om det överhuvudtaget skall förekomma straffrabatt så skall det vara pga någon
exceptionell anledning.

Alla som begår grova brott i Sverige utan svenskt medborgarskap skall utvisas omedelbart.
Skitsamma om det pågår krig i deras hemländer.
Dom har själva gjort valet och bör då få exakt noll sympati.
Citera
2020-12-08, 19:27
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Vänstern vrider sig i våndor. Hur ska de reagera? Högerns största högertroll som vore nazist om han inte haft fel hudfärg för sådant hjälper brottsoffer. Som tur är är brottsoffren vita män (pojkar visserligen men vem bryr sig) så här finns en väg ut att kritisera. Skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in