2020-12-08, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Halif, som politiker, jobbar med att förbättra världen inte jag.
Då vore det klädsamt om du, som inte rör en fena, kniper igen kakluckan och låter kompetenta människor förbättra världen. Du är inte Hanifs uppdragsgivare, varför anser du att din åsikt överhuvudtaget är önskvärd i frågan?
Citera
2020-12-08, 13:14
Medlem
otroligt bra! det är ju för låga skadestånd i sverige.
Citera
2020-12-08, 13:17
Medlem
Hivmannnens avatar
Hade ingen aning om att Hanif Bali hade startat en insamling för offren, MYCKET BRA! Jag blev väldigt glad att se det här. Känns även mycket bra att det är en pålitlig person som har hållit i detta så det går rätt till.
Citera
2020-12-08, 13:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://twitter.com/hanifbali/status/1336034220792274944

Vad tycker ni om Balis bedrift?

Jag har inte alls mycket till övers för Bali och han gör såklart detta delvis för att göra en politisk poäng men jag tycker ändå det var ett bra initiativ. Hade jag sett insamlingen innan den stängdes hade jag swishat en hunka. Brottsoffer får oftast alldeles för klena skadestånd.
Citera
2020-12-08, 13:29
Medlem
RickRozays avatar
Jantelagen flyger högt i den här tråden!
Bali anklagas för att stjäla del av pengarna, andra klagar över att insamlingar inte finns för alla.

Om offren får en miljon var, är det skatt på det?

Känner på mig att fittan Johsnsson snart komner sy ihop en motion där offren blir beskattade på denna donation.
Citera
2020-12-08, 13:56
Medlem
Fantastiskt initiativ! OM han gör det för att få politiska poäng är det ändå en ståndpunkt. Fokus ska vara på offren, alltid! Även om de kommer från en trygg uppväxt med goda ekonomiska förhållanden är detta ändå en stark signal om att samhället står bakom dessa killar. Hoppas pengarna används till något kul.
Citera
2020-12-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Jantelagen flyger högt i den här tråden!
Bali anklagas för att stjäla del av pengarna, andra klagar över att insamlingar inte finns för alla.

Om offren får en miljon var, är det skatt på det?

Känner på mig att fittan Johsnsson snart komner sy ihop en motion där offren blir beskattade på denna donation.
Rent sossemässigt så ska det räknas som inkomst. Har de inga andra inkomster blir skatten ca 55% iom att de själva får stå för arbetsgivaravgiften, så de får behålla ca 450000.

Nu räknas det väl som gåva (till alla vänsterblivnas förtret)
Citera
2020-12-08, 14:11
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Halif, som politiker, jobbar med att förbättra världen inte jag.
True that. Du lägger ju mest en våt filt på forat över ämnet genom obskyra relativiseringar och underförstådda antydningar om att det minsann är något dåligt att någon får hjälp när inte exakt alla andra får det.

Kompis , du har en märklig inställning till detta som säkert en skicklig terapeut skulle kunna ha en utmaning i att bena upp.
Citera
2020-12-08, 16:20
Medlem
SupaStrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Jag är mest förvånad att Hanif kan göra en sådan grej utan att hans bank får skrämselhicka och kräver honom på en förteckning över de senaste två årens swishöverföringar komplett med avsändarens namn och adress, yrke och deklarerad inkomst, 3 månaders kontoutdrag, beskrivning av betalningskedjan, förklaring till överföringen, huruvida han kommer att mottaga fler överföring från samma person igen och i sådana fall vilket belopp det kommer att röra sig om. Ni vet, sådana regler som gäller för oss andra.
Hur vet du att banken inte frågat honom om aktiviteten på hans konto?
Citera
2020-12-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chalmers93
När man påpekar att män tenderar att få mindre hjälp av samhället brukar motargumentet vara;
"Män får väl skapa sina egna insamlingar/föreningar"

You cant win I guess...

Brukar vara så när folk vill förstöra debatten genom att bara prata om kön och hur diskriminerade alla är utan att vilja faktiskt lösa problemet.
Citera
2020-12-08, 17:24
Medlem
Vanstertrollets avatar
Jojo, men låt oss även tänka på gärningsmännen som är lika mycket offer dom. Fanns inga fritidsgårdar att gå till så vad var alternativet egentligen? Dom hade faktiskt försökt få rätsida på sina liv också. Mer kan man inte begära.
Citera
2020-12-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://twitter.com/hanifbali/status/1336034220792274944

Vad tycker ni om Balis bedrift?

Ja, Balif är ganska äcklig som utnyttjar det här för populism och att hylla sig själv- men sån är han.
Förhopnikngsvis får offren i alla fall en del av pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in