2020-12-08, 16:44
Medlem
Stoppa Pressarna måste ligga bra till för stora journalistpriset!

Bra grävt
Citera
2020-12-08, 16:46
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Bra frågeställning! Vem röstar på C idag och vad är minsta gemensamma nämnaren? Lantbruk? Pedofili? Tidelag?
Var nog längesedan någon bonde röstade på C.

Läste att pedofilen tydligen bor kvar i samhället hos goda vänner till FF.
Det tyder på att kontakten mellan dem inte är bruten.
Citera
2020-12-08, 16:46
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Stoppa Pressarna måste ligga bra till för stora journalistpriset!

Bra grävt

Undrar hur de fick tag på uppgifterna från början?
Citera
2020-12-08, 16:47
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstrat
Jag vet vad anonymt betyder. Det jag inte förstår är på vilket sätt det skulle vara straffbart att försöka ta reda på vem det ändå är. Det kan du tydligen inte förklara och då utgår jag från att du har tänkt fel. Självklart behöver du inte svara.

Oj vi försöker spela allan.
Ok.
Alltså en gång till.
Man kan alltså man är du eller jag eller någon annan person.
Man kan till socialtjänsten lämna en anonym anmälan till dem om oro för något.
Försök förstå innebörden i anonymiteten i det.
Svårare än så är det inte.
Du bara ringer eller skickar en anonym anmälan till socialen och då agerar de utifrån det.
Dina eventuelle personliga spår som ett telefon nummer eller ip adress får ej lämnas ut om någon skulle efterfråga detta då du påtalar att du vill vara anonym.
Svårt fortfarande.
Vidare avslutar vi du och jag vidare kontakt här och nu .
Tack på förhand och trevliga helger önskar jag dig.
Citera
2020-12-08, 16:48
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Någon av de oroliga anhöriga som blev oroliga när ingenting hände från Soc möjligtvis...kan man kanske tänka.
Citera
2020-12-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Och du tror inte att Federley blir paria efter detta?

Den stora skillnaden är ju DREVET väntade in det sista, hade ingen skrivit något så kunde detta blåst över för FF.

PR slängdes till vargarna DIREKT för ett bötesbrott (givetvis en lyxhora och ingen utsatt rom eller dylikt) och han är inte ens politiker, dock anti-PK och det är ett väldigt grovt brott mot Värdegrunden™!
Citera
2020-12-08, 16:51
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Någon av de oroliga anhöriga som blev oroliga när ingenting hände från Soc möjligtvis...kan man kanske tänka.

Kanske en "intern" konflikt i hbtq-miljön, där är nog många hållhakar och sidohorn där ?
Citera
2020-12-08, 16:53
Medlem
Mosbulles avatar
Nu har t.o.m. Aftonbladet vaknat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aPGjXM/domde-mannen-filmade-federleys-program--efter-infomotet

Federley (och kanske Centern?) is toast!
Citera
2020-12-08, 16:53
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Men nu verkar det inte bara vara så att Ursula uppmärksammats på en orosanmälan utan han verkar krävt att SÄPO ska ge honom namn och identitet på anmälaren. Ursula låg rätt illa till redan innan men han krävde alltså att personalen skulle ge honom personuppgifter. Det är både obehagligt och festligt att tänka sig en ylande och hysterisk Ursula som på telefon börjar hota en de medborgare han representerar.

Alla medborgare är jämlika men vissa har mer Fredag med Fredrick än andra.

Fredick borde väl hans nya namn bli.

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden

Ja det låter sannolikt och den frågan som genast dyker upp då är om de som tipsade stoppa pressarna verkligen bara gav tipset till dem, för de flesta skulle det vara mer naturligt att tipsa de stora tidningarna. Om det har skett men de har duckat storyn tills det nu inte gick längre kan det bli en ny story om vår korrupta MSM.
Citera
2020-12-08, 16:56
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Centerpartiet ska alltså ge besked på hur partiet kommer agera imorgon. Ingen vild gissning att Fredrik utesluts ur partiet.
Det är klart, nu är förstås prio 1 för den rödhåriga att inte låta Fredrik och hans pedofilgäng smeta ner C ytterligare, men troligen blir det ganska svårt att vaska rent denna ytterst vidriga smutsiga byk och vi kan förhoppningsvis se fram emot riktiga katastrof siffror för C framledes .
Något som dock är säkert är att Fredrik Federley har kört sitt liv och politiska karriär rakt ner i latrinen, trist för honom men positivt för majoriteten .
Citera
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jaha du använder fakta istället för att slänga tvärsäkra påståenden som du inte kan styrka säger du och i nästa andetag anklagar du dina motdebattörer för att vara nazister. Vilket jäkla självmål.

Givetvis går det heller inte i längden att hålla hans dotter borta från hans sambo, det förstår du säkert själv om du tänker efter.

Det finns inget långvarigt förhållande. I övrigt framkommer det inte såvitt vi vet att hans dotter har bott hos mannen, att hans dotter har hälsat på mannen eller att hans dotter har en susning om vem mannen är. Det kan naturligtvis vara så, men man måste i så fall veta det innan man påstår det. Det är ingenting som MSM eller ens SP kan skriva. Det är byskvaller som byfånar eller högerextrema ägnar sig åt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstrat
Jag vet vad anonymt betyder. Det jag inte förstår är på vilket sätt det skulle vara straffbart att försöka ta reda på vem det ändå är. Det kan du tydligen inte förklara och då utgår jag från att du har tänkt fel. Självklart behöver du inte svara.

Alltså, det är viktigt att kunna lämna in orosanmälan anonymt. De flesta ser mellan fingrarna när barn far illa. Förövare är ofta manipulativa och reagerar explosivt eller hotfullt när de blir ifrågasatta.
En politiker har ingen laglig rätt att använda SÄPO för privata efterforskningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in