Citat:
Ursprungligen postat av
mrmoonlights
Fel. Jag har försökt att ha åsikter med vetskap om den FAKTA som finns. Inga tvärsäkra påståenden om att hans dotter har bott hos mannen. Inga tvärsäkra påståenden om att han själv är pedofil. Det är sådant som nazister och byfånar ägnar sig åt.
Han måste ju ha vetat att detta är omöjligt att hemlighålla med tanke på att han är EU-parlamentariker. Ett synnerligen ickerationellt agerande från hans position.
For the record så har inte jag heller gjort några tvärsäkra påståenden, och jag är varken nazist eller byfåne heller för den delen. Men låt oss inte gå offtopic.
Ja ett "synnerligen ickerationellt agerande" är väl årets understatement
Grejen är väl så här, om jag ska diskutera med dig i en lite trevligare ton än jag hade förra inlägget:
Om han skulle utsatts för utpressning så tänker jag att det varit en smal sak att låta SÄPO eller motsvarande ta hand om hotet och eliminera problemet i sin linda. Där finns ju kontakter och resurser för att knipsa ett sådant bekymmer redan innan det hunnit bli en liten fjäder av problemet. Fan Federley hade säkert kunnat twista till det till en säljande story.
Vad jag försöker säga är: Utpressning är så osannolikt att det inte ens finns på kartan. Och om det varit så, skulle inte Federley redan spelat ut det kortet och fått ännu mer sympatier och kanske till och med klarat sig?
Nä, för mig är det inte ens ett alternativ.