2020-12-08, 16:36
Medlem
Om man vet om att någon är pedofil och fortsatt har den personen i sitt liv så tycker man faktiskt att det är ok oavsett vad man säger. Man accepterar det. FF är en fruktansvärde människa som inte ska ha några politiska eller förtroende uppdrag.

Fredrik Federlay kommer att ryka ut ur Centerpartiet imorgon.
Citera
2020-12-08, 16:37
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstrat
Jag förstår inte vad du menar. En myndighet får inte försöka ta reda på vem av de anställda som har snackat med pressen, är det detta du tänker på? Jag kan ringa till socialen och fråga vem som har anmält utan att bli straffad. Däremot kanske de inte får säga något. Men om de gör det är det inte mitt problem. Om Säpo springer Federleys ärenden på så vis kan de möjligtvis bryta mot sina anställningsavtal. Knappast tjänstefel, men möjligtvis så om de använder sig av sin position på ett olagligt sätt.

Du har rätt att till socialtjänsten göra en orosanmälan anonymt.
Förstår du vad ordet anonymt betyder?
För övrigt har jag ingen konversation med dig.
Citera
2020-12-08, 16:38
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Fel. Jag har försökt att ha åsikter med vetskap om den FAKTA som finns. Inga tvärsäkra påståenden om att hans dotter har bott hos mannen. Inga tvärsäkra påståenden om att han själv är pedofil. Det är sådant som nazister och byfånar ägnar sig åt.

Han måste ju ha vetat att detta är omöjligt att hemlighålla med tanke på att han är EU-parlamentariker. Ett synnerligen ickerationellt agerande från hans position.

For the record så har inte jag heller gjort några tvärsäkra påståenden, och jag är varken nazist eller byfåne heller för den delen. Men låt oss inte gå offtopic.

Ja ett "synnerligen ickerationellt agerande" är väl årets understatement

Grejen är väl så här, om jag ska diskutera med dig i en lite trevligare ton än jag hade förra inlägget:

Om han skulle utsatts för utpressning så tänker jag att det varit en smal sak att låta SÄPO eller motsvarande ta hand om hotet och eliminera problemet i sin linda. Där finns ju kontakter och resurser för att knipsa ett sådant bekymmer redan innan det hunnit bli en liten fjäder av problemet. Fan Federley hade säkert kunnat twista till det till en säljande story.

Vad jag försöker säga är: Utpressning är så osannolikt att det inte ens finns på kartan. Och om det varit så, skulle inte Federley redan spelat ut det kortet och fått ännu mer sympatier och kanske till och med klarat sig?

Nä, för mig är det inte ens ett alternativ.
Citera
2020-12-08, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Thabo Motsieloa.

Paolo mosades av media samtidigt som hans produkter plockades ut ur handeln! Han hade begått ett bötesbrott, erkänt handlingen, betalat bot och bemött allmänhetens frågor! Det han byggt upp under ett halvt liv försvann över en natt...

Paradoxalt nog säljer kvinnan sannolikt sex än idag men med handen på hjärtat är det verkligen någon som bryr sig? Det var inte det som var grejen...

Fredrik Federley har förvisso inte förgripit sig (på barn) men han är en förälder som släpper in en man dömd till 9 års fängelse för pedofili in i sitt och dotterns hem...

Jodå han visste om vad mannen hade gjort och han har minst ytterligare en pedofil i vänkretsen. Är det inte något som skorrar och skaver här? Var är den moraliska indignationen inom media?

Federleys krishantering är mästerlig av den enkla anledningen att den funkar "Jag har mått dåligt ett längre tag"! Vad fan är det för ursäkt och varför citerar Annie Lööf den lama förklaringen?

Partiet kommer att stå kvar trots att en av deras främsta företrädare agerat fullständigt ansvarslöst på så många plan. (Företagarna bakom Paolos produkter måtte sucka tungt...) jag ser inga som helst problem med att Federley gillar män eller att han är en "party apa". Problemet är hans bristande moral och korrupta omdöme!

I fallet Fredrik Federley känns det som att han seglar under skydd av sin sexuella läggning. Visst hade Federley blivit kölhalad om han varit heterosexuell? En tanke som det är omöjligt att inte snudda vid... Virtanen och en rad andra män blev av med heder, inkomst, karriär och ära utan att de kunnat bindas till något brott.

Som sagt det är något som skaver! Vi kanske är lika inför lagen men inför medias dömande organ har olikheten aldrig varit större än idag!

Och du tror inte att Federley blir paria efter detta?
Citera
Medlem
Börjar med att reservera mig mot alla övertramp i den här tråden, trist om en så viktig fråga försvinner bland allmän homofobi osv.

En orosanmälan gäller alltså oro om att barn far illa, eller riskerar att fara illa. Någon i FF:s omgivning har bekymrat sig om hur hans dotter har det och han har då blivit ursinnig och hotat med att ta reda på vem det är. Om detta rör hans förhållande med pedofilen eller tidigare händelser framgår inte.

Citat:
Centerledningen har också fått uppgifter om att det lämnats in en anonym orosanmälan mot Federley och att Federley i samband med det antytt att hans kontakter på Säkerhetspolisen kan ta reda på vem anmälan kommer ifrån, något som enligt brevskrivarna upplevts som hotfullt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/centerpartiet-ger-besked-om-fredrick-federley-i-morgon
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Hemskt att säga men Federley kan också ha godkänt eventuella övergrepp. Eller deltagit i dem.

Ja. Det är en hemskt tanke.. men samtidigt har han ju sökt sig till pedofilernas sällskap. Det gör en onekligen misstänksam.

Hoppas folk i hans omgivning blir lika misstänksamma. Särskilt när han INTE skulle vilja dela nästa barn med några andra vuxna, utan bestämma över det helt själv. Huh!

Surrogmatmödrarskap får verkligen inte bli tillåtet i Sverige!
Citera
2020-12-08, 16:41
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Exakt! Och barnen blev så drillade att de trodde att det hörde till. De klagade till ingen - trots att han inte hotade dem. De äcklades av "det blöta", men accepterade verkligheten som den var.

Undrar hur mamman till barnen mår..?

Jag hoppas mamman och barnen får all hjälp de kan behöva. Inga av Federleys tillskyndare här, på tidningsredaktioner och på Federleys Facebooksidor verkar ens ägna dem en tanke.
Citera
2020-12-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Du har rätt att till socialtjänsten göra en orosanmälan anonymt.
Förstår du vad ordet anonymt betyder?
För övrigt har jag ingen konversation med dig.
Jag vet vad anonymt betyder. Det jag inte förstår är på vilket sätt det skulle vara straffbart att försöka ta reda på vem det ändå är. Det kan du tydligen inte förklara och då utgår jag från att du har tänkt fel. Självklart behöver du inte svara.
Citera
2020-12-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Sådär ja.
Nu efter senaste utvecklingen måste det ju vara otänkbart t.om. för centern att ge Freddan en comeback. Pedofil- och snuskgubbestämpeln kommer han ju få ha livet ut, den går inte att tvätta bort.
Det svåra i C:s och traditionell medias behandling av händelsen HITINTILLS är ju att de har varit väldigt ambivalenta i sitt förhållande till det som har hänt. Inga fördömanden eller direkta besked om han kommer att vara utesluten från partiet och uppdrag.

Som påpekat av dig borde det nu vara nästintill omöjligt att rädda hans nyliberala peddointresse. Men, fortfarande är det tyst om hans framtid. C:s infantila påstående att de ännu inte kunnat tala med honom är ju rent strunt. Det är ju inte han som är offret även om han försöker ge sken av det.
Citera
2020-12-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad har Federley för SÄPO-kontakter..?.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/svt-besked-om-federley-i-morgon-onsdag-1.38260635#preamble-cd4a239bd79eb1adbbfae56f1a0352e0:~:text=I %20samband%20med%20det%20ska%20Federley,ta%20reda% 20p%C3%A5%20vem%20anm%C3%A4laren%20%C3%A4r

Ding! En till.

Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Är väl ingen som tvekar om att de är en enda stor familj - en KLAN - där ingen har mandat att göra något på egen hand. Undrar vem som är högsta hönset? Wododarski? Hanna Stjärne? Någon på TT?

Vem fattade beslutet att "det är nu ok att skriva om FF fr o m den 8 december"? Kanske lämpligare att ta detta i en egen tråd.

Så är det.

Ja, något för M&J (se ovan (men GP hänvisar till SVT så det ska se ut som att de inte visste och låtsas som det regnar)).
Citera
2020-12-08, 16:44
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Fel. Jag har försökt att ha åsikter med vetskap om den FAKTA som finns. Inga tvärsäkra påståenden om att hans dotter har bott hos mannen. Inga tvärsäkra påståenden om att han själv är pedofil. Det är sådant som nazister och byfånar ägnar sig åt.

Han måste ju ha vetat att detta är omöjligt att hemlighålla med tanke på att han är EU-parlamentariker. Ett synnerligen ickerationellt agerande från hans position.

Jaha du använder fakta istället för att slänga tvärsäkra påståenden som du inte kan styrka säger du och i nästa andetag anklagar du dina motdebattörer för att vara nazister. Vilket jäkla självmål.

Givetvis går det heller inte i längden att hålla hans dotter borta från hans sambo, det förstår du säkert själv om du tänker efter.
Citera
2020-12-08, 16:44
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstrat
Jag förstår inte vad du menar. En myndighet får inte försöka ta reda på vem av de anställda som har snackat med pressen, är det detta du tänker på? Jag kan ringa till socialen och fråga vem som har anmält utan att bli straffad. Däremot kanske de inte får säga något. Men om de gör det är det inte mitt problem. Om Säpo springer Federleys ärenden på så vis kan de möjligtvis bryta mot sina anställningsavtal. Knappast tjänstefel, men möjligtvis så om de använder sig av sin position på ett olagligt sätt.

Men nu verkar det inte bara vara så att Ursula uppmärksammats på en orosanmälan utan han verkar krävt att SÄPO ska ge honom namn och identitet på anmälaren. Ursula låg rätt illa till redan innan men han krävde alltså att personalen skulle ge honom personuppgifter. Det är både obehagligt och festligt att tänka sig en ylande och hysterisk Ursula som på telefon börjar hota en de medborgare han representerar.

Alla medborgare är jämlika men vissa har mer Fredag med Fredrick än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in