2020-12-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suchka
Har varit uppe tidigare i tråden. Värt att påpeka att det inte bara är att skriva ut sig ur Sverige. Man kan bli begränsat skatteskyldig i Sverige i flera år efter utflytt ändå (samtidigt som man också blir skatteskyldig i land y.) Man kan kolla i skatteavtalet mellan Sverige och landet man ev flyttar till. Sen ska man ändå redovisa i deklarationen för inkomst förvärvad i utlandet, varpå Skatteverket gör en enskild bedömning. Du tappar också alla fördelar du har i Sverige, och då menar jag inte ett läkarbesök för 300 pix. Säg att du får cancer eller något annat sattyg. Då blir det lika dyrt att behandla i Sverige som i pisslandet du flyttat till. För hur många är det verkligen värt det? När man jobbar med detta? Sluta nu för fan.

Jag hävdade aldrig att det var en bra idé och skrev att jag inte visste hur det fungerade. Passade det bättre att delvis citera det jag skrev för effekt eller?
2020-12-08, 11:46
Medlem
Suchkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Passade det bättre att delvis citera det jag skrev för effekt eller?
Ja, det var enklare så. Förlåt till alla som tog åt sig och kände sig illa berörda. Ta nu en nocco och lugna ner er några hekto.
Senast redigerad av Suchka 2020-12-08 kl. 11:49.
2020-12-08, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Jag hävdade aldrig att det var en bra idé och skrev att jag inte visste hur det fungerade. Passade det bättre att delvis citera det jag skrev för effekt eller?

Tänkte att nån gång kommer nån Skatteverket eller någon annan gräva i det här (vart du får pengarna ifrån)

Har varit med om det en gång förut med en annan business jag haft vid sidan om. Skattebrott är värre en mord här i Sverige ta mig fan
2020-12-08, 11:55
Medlem
Citat:
Ja, det var enklare så. Förlåt till alla som tog åt sig och kände sig illa berörda. Ta nu en nocco och lugna ner er några hekto.
Finns ingen nocco här men tar en chang för dig gubben hälsa corona
2020-12-08, 13:37
Medlem
R4hu7s avatar
Är TexKings någonsin i tid med sina betalningar? Haha...
Operador sköter snabba betalningar på momangen, ingen slår dem.
2020-12-08, 15:05
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Har varit uppe tidigare i tråden. Värt att påpeka att det inte bara är att skriva ut sig ur Sverige. Man kan bli begränsat skatteskyldig i Sverige i flera år efter utflytt ändå (samtidigt som man också blir skatteskyldig i land y.) Man kan kolla i skatteavtalet mellan Sverige och landet man ev flyttar till. Sen ska man ändå redovisa i deklarationen för inkomst förvärvad i utlandet, varpå Skatteverket gör en enskild bedömning. Du tappar också alla fördelar du har i Sverige, och då menar jag inte ett läkarbesök för 300 pix. Säg att du får cancer eller något annat sattyg. Då blir det lika dyrt att behandla i Sverige som i pisslandet du flyttat till. För hur många är det verkligen värt det? När man jobbar med detta? Sluta nu för fan.

Ingen dubbel beskattning dock om det var det du menade med att man också ska skatta i Sverige utan det drar man väl av först.

Men som du säger så är det såklart lite väl kortsiktigt tänkande. Inte värt att göra det för att behålla lite mer kukbildpengar.

Bättre att bygga upp något mer hållbart vid sidan om att kunna leva bra på senare. Finns gott med möjligheter om man skaffar sig lite kontakter och kan spendera lika mycket tid på det som man loggar kukbilder
Senast redigerad av Bbobi 2020-12-08 kl. 15:27.
2020-12-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
Finns ingen nocco här men tar en chang för dig gubben hälsa corona

Ja Chang, Leo och Tiger finns det gått om men va fan är Nocco?
2020-12-08, 18:20
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Är TexKings någonsin i tid med sina betalningar? Haha...
Operador sköter snabba betalningar på momangen, ingen slår dem.
Är inte Operador på engelska?
2020-12-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Finns på många språk och även svenska.
2020-12-08, 18:48
Medlem
artigass avatar
Har gubbarna tröttnat? Helt dött ju. Ingen i kö.
2020-12-08, 19:48
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Inte enbart.
2020-12-08, 20:43
Medlem
Okej, nu är det säkert jag som är efterbliven igen, men jag är färsk som sagt. Kan man se när det är kö på något sätt på CC? Och vilka tider upplever ni att det är mest kö i dagsläget? Såklart är det olika dag för dag. Men jag brukar satsa på att sitta 18-00 då jag antar att det är mest då, har jag fel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in