2020-12-08, 11:18
Medlem
Bum1s avatar
Jag börjar.

Minns när jag rökte första gången. Jag var i övre tonåren, ej fyllda arton, och skulle köpa cigaretter för första gången. Polarna stod utanför konsum och hejade på. Jag hade fått lite skägg så jag såg äldst ut. Blev nervös och började fippla med kortet men fick till slut köpa. Kassörskan skippade domedagsfrågan om legitimation. Hon såg ut att vara trött på sitt jobb. Jag fick köpa och vi drog till stranden där vi drack oss fulla för att sen röka en trevlig cigarett. En jättetrevlig sommarkväll. Träffade några tjejer också.

Jag antar att det vara spänningen att köpa och det nya okända som gjort att jag inte glömt.

Fortsätt!
Citera
2020-12-08, 11:23
Medlem
MASSAGATTIs avatar
När jag efter 30 år med den där skiten insåg att det gick att sluta.
Citera
2020-12-08, 11:32
Medlem
GeleZachas avatar
När tjejen jag var kär i erbjöd mig en cigg, var väl i 14-15 års åldern. Kommer ihåg hur jag hade svårt att tända den, men sen när jag väl rökte var det så jävla trevligt
Annars är det väl mina gamla fina minnen av smaksatta cigg
Citera
2020-12-08, 11:57
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Ciggen efter att man förlorat oskulden gick inte av för hackor. Låg helt svettig motsatt min dåvarande flickvän allt kändes så jävla gött.

Fina tider!
Citera
2020-12-08, 12:03
Medlem
Pungpuckels avatar
Bästa och bästa, men jag minns en rolig händelse.

När jag var i Prag för första gången, alla rökte ju nästan överallt då, så jag trodde ju att det var fritt fram.

Så en tidig morgon efter att ha festat hela natten så skulle jag ta tunnelbanan hem, och ställer mig nere i tunnelbanan och tänder en cigg medan jag väntar, då kommer en äldre gubbe och börjar gapa på mig, jag förstår ju inte vad han säger, så jag antar att han kanske vill ha en cigg? Så jag sträcker fram en, han slår den ur näven på mig och fortsätter att gapa, sen pekar han på en liten jävla skylt med en överstruken cigarett på.
Ahaa okej, då hajade jag.
Citera
2020-12-08, 13:18
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Så en tidig morgon efter att ha festat hela natten så skulle jag ta tunnelbanan hem, och ställer mig nere i tunnelbanan och tänder en cigg medan jag väntar, då kommer en äldre gubbe och börjar gapa på mig, jag förstår ju inte vad han säger, så jag antar att han kanske vill ha en cigg? Så jag sträcker fram en, han slår den ur näven på mig och fortsätter att gapa, sen pekar han på en liten jävla skylt med en överstruken cigarett på.
Ahaa okej, då hajade jag.

Otacksam
Citera
2020-12-08, 19:19
Medlem
På fritidsgården i 15-års åldern
Man kunde röka inne på 70-talet.
Åsa sitter mittemot mig, ursnygg!
Tänder en Prince nonchalant.
Åsa börjar skratta.
Min cigg brinner på fel sida.
Jag hade tänt på filtret...
Citera
2020-12-10, 10:08
Medlem
Om ni bara provade en vällagrad kuban så skulle ni glömma alla rökupplevelser kopplade till söta flickor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in