2020-12-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad behöver Bajen då...?

Först å främst en ny anfallare (Aron lämnar) och en ny DM (Junior lämnar)

Sedan hade nya mittbackar smakat fågel.

Och försöka lura på någon Paulinho...

Ny anfallare. Fortfarande sur på att man inte tog in Kjartansson när man hade chansen och visste om Arons konstiga kontrakt. Mitt tips är att man gör slag i saken och tar in den unge Albanen Ernest Muci man scoutat under en längre tid. Seljmani är man såklart sugen på men lär kosta för mycket.

Tror och hoppas att man gör ett försök att ta in Besara nu när han är Bosman.

En eller två nya mittbackar hade varit fint och man lyckas sälja Fenger eller Magyar och inte förlänger med Fällman. Ersätta med Paulsen som det ser ut just nu.

Paulinhos kontrakt måste rimligtvis innehållit någon klausul när det skrevs pga skadehistorik så där är det väl bara att bryta omedelbart.

Mycket hänger nog på när man säljer Aimar Sher. Säljs han i vinter får man lite mer utrymme att stärka truppen inför 2021.säljs han i sommar blir det troligen ytterligare ett hattigt år.
Citera
2020-12-07, 19:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Vad behöver Bajen då...?

Först å främst en ny anfallare (Aron lämnar) och en ny DM (Junior lämnar)

Sedan hade nya mittbackar smakat fågel.

Och försöka lura på någon Paulinho...
Darijan, Jeppe, Aimar, Khalili och Hudu räcker mer än väl. Vi behöver inte en ny DM.

Vi måste dumpa Fällman, kalla tillbaka Hjalmar, plocka in Björn, en forward och Nahir Besara!
Citera
2020-12-07, 19:56
Medlem
Ovcharkas avatar
Många verkar vara inställda på att Djurgårn måste eller kommer att värva 10 spelare. Det tror jag inte.

Målvakter: Vaiho, Bråtveit

Två målvakter med kontrakt. Finns ingen anledning att spekulera här.

Mittbackar: Une Larsson, Berg, Nyholm, Jonsson

Fyra mittbackar, varav alla utom en etablerad. Bra läge att låta Jonsson spela fjärdefiol.

Ytterbackar: Käck, Witry, Tagesson

Här behövs en ytterback. Tagesson får gärna spela, enligt mig. Men en vänsterback som går in i startelvan behövs.

Centralt mittfält: Edwards, Banda, Findell, Eriksson

Tre positioner ska fyllas, och då är fyra man lite kort. En eller två in är på sin plats.

Yttrar: Radetinac, Chilufya, Mitku, Bärkroth

Fyra spelare på två positioner. Räcker så. Förutsatt att man behåller Mitku i trupper, vilket jag hoppas.

Anfall: Holmberg, Kujovic

Räcker så.

M.a.o. behövs 2-3 värvningar. Inte tio-tolv stycken. Ser mycket hellre att man behåller de man har, fyller ut med ungdomar (Jonsson, Findell, Mitku) och lägger lite mer pengar på 2-3st spetsvärvningar.

Ser ingen anledning att byta en hyfsad spelare mot en annan. Då är det bättre med kontinutet.

En vänsterback och en eller två mittfältare som tar plats i startelvan. Gott så.
Citera
2020-12-07, 19:59
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vi måste dumpa Fällman, kalla tillbaka Hjalmar, plocka in Björn, en forward och Nahir Besara!
Låter bra. Och även Besara kan ju lira DM

Då är det bara forwarden som ännu är okänd, om vi inte går på albanspåret
Citera
2020-12-07, 20:40
Medlem
Citat:
Låter bra. Och även Besara kan ju lira DM

Då är det bara forwarden som ännu är okänd, om vi inte går på albanspåret

HIFaren kanske.

Det hade nog varit bra att göra klart med en mittback nu i vinter och så ett nytt kontrakt till Bjärsmyr, Tolinsson är ju såld och Calisirs kontrakt går ut i sommar(om inte något hänt där), så till sommaren har vi då Wikström, Da Graca och Bjärsmyr(om vi behåller honom). Carl Johansson i Falkenberg hade varit perfekt, han har väl utgående kontrakt dessutom.
Citera
2020-12-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Många verkar vara inställda på att Djurgårn måste eller kommer att värva 10 spelare. Det tror jag inte.

Fyra mittbackar, varav alla utom en etablerad. Bra läge att låta Jonsson spela fjärdefiol.

Här behövs en ytterback. Tagesson får gärna spela, enligt mig. Men en vänsterback som går in i startelvan behövs.

Tre positioner ska fyllas, och då är fyra man lite kort. En eller två in är på sin plats.

Fyra spelare på två positioner. Räcker så. Förutsatt att man behåller Mitku i trupper, vilket jag hoppas.

Räcker så.

M.a.o. behövs 2-3 värvningar. Inte tio-tolv stycken. Ser mycket hellre att man behåller de man har, fyller ut med ungdomar (Jonsson, Findell, Mitku) och lägger lite mer pengar på 2-3st spetsvärvningar.

Ser ingen anledning att byta en hyfsad spelare mot en annan. Då är det bättre med kontinutet.

En vänsterback och en eller två mittfältare som tar plats i startelvan. Gott så.

I princip ja, men det finns ett antal försvårande omständigheter. Bråtveit vill lämna om han inte lovas att vara etta vilken tränarna inte vill lova. Vaiho är för dålig. Så ut med Bråtveit och in med ny etta tror jag.

Berg och Nyholm är för skadebenägna och Une för dålig för att vara etta. Svårt att lösa, jag tror inte något händer här. Ev att Nyholm dumpas och att en tung värvning kommer.

Av yttrarna är tre skadebenägna och en oprövad. Lär komma in åtminstone en.

Kujovic är förmodligen en väldigt dyr (och missnöjd) bänkspelare. Och två anfallare i truppen räcker inte. Kujovic lär dumpas (lån?) och in bör två mer oprövade (billiga) spelare komma.

Det finns pengar för att värva bra också, det läget bör man utnyttja för att stanna i toppen.
Citera
2020-12-08, 00:51
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Räcker så.

Simon Thern

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/LnoP1Q/thern-aktuell-for-djurgarden
Citera
2020-12-08, 01:00
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
I princip ja, men det finns ett antal försvårande omständigheter. Bråtveit vill lämna om han inte lovas att vara etta vilken tränarna inte vill lova. Vaiho är för dålig. Så ut med Bråtveit och in med ny etta tror jag.

Berg och Nyholm är för skadebenägna och Une för dålig för att vara etta. Svårt att lösa, jag tror inte något händer här. Ev att Nyholm dumpas och att en tung värvning kommer.

Av yttrarna är tre skadebenägna och en oprövad. Lär komma in åtminstone en.

Kujovic är förmodligen en väldigt dyr (och missnöjd) bänkspelare. Och två anfallare i truppen räcker inte. Kujovic lär dumpas (lån?) och in bör två mer oprövade (billiga) spelare komma.

Det finns pengar för att värva bra också, det läget bör man utnyttja för att stanna i toppen.

Ska nog fokusera på de positioner där det faktiskt saknas spelare, först och främst. Sen kan man se sig om efter bättre spelare på övriga positioner. Prioriteringar.

Ser hellre att man tar in tre spelare för 20 miljoner än 10 spelare för samma summa.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Simon Thern

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/LnoP1Q/thern-aktuell-for-djurgarden

Varför inte. Hade gärna sett att man försökte få hem Tibbling. Hade varit ypperligt.
Citera
2020-12-08, 05:48
Avslutad
Simon Thern till DIF? Man kan inte hitta på en sådan sak!? 😄

Undrar vad oddset är på att Thern kommer bli lite ledsen under Kim och Stolles hårda ledarstil?
Citera
2020-12-08, 05:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han konkurrerar väl egentligen med Ekpolo, eller är han vänsterback naturligt? Han är väl högerfotad så det borde vara naturligt för honom spela högerback, Ekpolo petar man ju dock inte hur som helst.

Adam har sedan han blev back för några år sedan hela tiden spelat vänsterback.
Citera
2020-12-08, 06:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
HIFaren kanske.

Det hade nog varit bra att göra klart med en mittback nu i vinter och så ett nytt kontrakt till Bjärsmyr, Tolinsson är ju såld och Calisirs kontrakt går ut i sommar(om inte något hänt där), så till sommaren har vi då Wikström, Da Graca och Bjärsmyr(om vi behåller honom). Carl Johansson i Falkenberg hade varit perfekt, han har väl utgående kontrakt dessutom.

Det lär nog ske en del i truppen inför kommande säsong.

Jag tror nog man försöker förlänga med Calisir och Bjärsa. Wikström fick förvisso hoppa in på slutet mot Sirius men verkar ju rätt långt från truppen ens normalt sett. Bjärsa, Calisir, Da Graca och Wikström är en okej fyrling där bak i mitten. Inte heller orimligt om att man lånar ut Wikström under iaf våren beroende på vad som sker med övriga och har Erling och Jakob som backup där.

En forward vore ju välkommet, det var ju det jag gapat om redan innan denna fasansfulla säsong startade. Det var det viktigaste att få in och hade vi fått det hade läget varit ett helt annat tabellmässigt. En hel och frisk Söder i all ära men det sker ju knappast över längre perioder så någon måste in där.
Folk skriker om att Berg kommer till sommaren men det har man ju hört sedan Gud la av...

Mitten är ju rätt full, det enda där vore ju om Gurra kom hem det tackar man inte nej till. Sedan lär ju Affane lämna om någon vill ha honom...

Det är förvisso inget stort men det är ju inte orimligt att tro att vi lånar ut Amos och tar upp Benediktsson som reserv bakom givne Giannis.
Citera
2020-12-08, 08:27
Medlem
Thern till dif är ju den mest logiska värvningen någonsin. Dels för att gårdare fullständigt älskar att fylla klubben med gamla gnagare och dessutom för att Thern verkar ha som livsmål att avverka så många allsvenska klubbar i sin karriär som möjligt.
Heif, Malmö, Peking, aik. Blir det även dif måste han väl slå något rekord i allsvenska klubbar på åtminstone 2000-talet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in