Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjamannen87
Om Mattias blivit påkörd av en bil när han sprungit runt i sin drogpsykos och avlidit till följd av krocken, och föraren inte velat ha något med polisen att göra, så borde man som polis den närmaste tiden kolla alla bilverkstäder.
Lite långsökt kanske men inte mer långsökt än andra förslag i denna tråd.
Personligen misstänker jag att en hel del försvinnanden kan bero på just det du skriver. Kan hända att föraren är onykter eller har något annat dölja och väljer att ta med sig den förmodade avlidna personen, och dumpa denne på ett mer lämpligt ställe.
Jag hoppas absolut att det inte är fallet här. Men det känns mest spontant att M blivit rejält skrämd på något vis på grabbfesten och lämnat allt han har och kutat iväg. Även om man är självmordsbenägen så tror jag ändå att man tar mobilen med sig? Vore intressant med statistik på det. Speciellt att det lär sitta i ryggmärgen hos ungdomar att alltid ha med sig mobilen.
Sen finns ju teorin att de skulle ha käkat svamp, inte omöjligt, det har nyss varit säsong för dem. Men det känns fortfarande som att något/någon skrämt iväg honom, det kan förklara det långa tidsspannet mellan försvinnandet och de olika iaktagningarna, att han fortfarande är påverkad av svamp och alkohol och därför kanske rör sig mellan bilar och hus för att gömma sig.