Citat:
Ursprungligen postat av
Bangbulan
Hej!
Tack snälla Deepestpurple för att du delar dina innersta tankar o känslor i denna tråd! Håller med dig fullständigt - så du är inte ensam!
Håller även med det Crossmack skrev för känner så själv. Är egentligen bara väl fungerande under riktig stress/press. Det vardagliga funkar liksom inte...
All kärlek och respekt!
Mycket har hänt på dessa år såklart, tankarna jag beskriver här finns fortfarande kvar men jag känner mig inte lika dramatiskt handikappad av dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
zubbis777
Fy farao vad man känner igen sig i den här tråden...
Så, vad händer TS?
Idag har jag hunnit med att utbilda mig till fastighetsskötare och jobbade som det under några år och sen hoppade jag på ett annat gig som servicetekniker. När Vården fubar:ade mig (när jag skrev första inlägget hade min resa inom Svenska psykiatrin som patient only ever just begun) ner i ett så svart hål. Hamnade hos kronofogden och annat sånt där kul tillslut. Och med all min jävla vilja och kunskap och verktyg från att ha jobbat inom social psykiatrin samt självmedicinering och EN duktig psykolog på arbetsförmedlingen som stod upp för mig samt underbara handläggare på arbetsförmedlingen och försäkringskassan (man ska ha tur) bestämde jag mig för att die another day. Och nu lever jag ihop med min själsfrände, min hund och min katt i samma lägenhet som förr men med mycket mer hopp om att livet kan vara precis lika vackert som det är jävligt. Men fuuuck vad jävligt det kan bestämma sig för att vara. Världen orkar jag inte bry mig om så mycket längre. Med det kommer att jag typ inte har några vänner och att jag isolerar mig ofta. På gott och ont det med. Jag har en önskan och ett mål och det är att vara så fri som möjligt. Jag övar på att inte bry mig om vad andra tycker, att vara självständig I alla dess meningar och det är svårt vill jag lova!
Jag har insett hur fucked vår generation är (jag är 30+) tack vare den världsbild och kunskap som vi blivit inpräntade med sen vi var barn. En produkt av så många generationer hjärntvättade människor. Någon sanning finns inte längre. Gud är död och så all moral och etik (jag är inte religiös) och skam används som osynliga clusterbomber i samhället. Och det fucking suger! Men vad fan ska jag göra åt det då? Så jag tar en promenad med hunden, om hon hittar något intressant i livet vill jag också se vad det är. Hennes värld är så liten men väldigt detaljerad och förvånansvärt funktionell.
Jag kommer aldrig skaffa barn. Jag känner inte för att ständigt ifrågasätta om jag hade rätten att skapa liv till en värld jag själv så innerligt avskyr. Till och med hunden får mig att ifrågasätta vem jag är att bestämma över hennes liv.
Man kan alltid dö imorgon. När man väl gjort det valet att inte leva längre är iaf inte jag säker på att döden är roligare än livet. Jag är inte heller säker på om det går att ångra sin död eller ej. Stick to what you know, you know?