2020-12-07, 21:50
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Tror knappast Biden är "mastermind" i det här
Biden är kasperdocka som alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Frågan är bara, kan Trump lita på att militären är lojala i ett sådant skarpt läge när det kan handla om att potentiellt tillgripa våld mot andra amerikaner, eller riskar han ett myteri/massdesertering?
Trump hade inte genomfört planen om han inte visste vart han hade militären. Justitiedepartementet, FBI, domstolarna och dom styrande hjälper alla till att genomföra denna statskupp med hjälp av valfusk. Militären behövs för att ställa dom som egentligen skall skipa rättvisa inför rätta.
2020-12-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Det beror nog på att varje valsedel räknas som ett separat brott. I USA lägger man ett plustecken mellan varje brott. Om det rör sig om tusentals valsedlar, så blir det också tusentals år i straffpåföljd. Det är game over för den som blir dömd.

Det där är ju inget som någon vuxen person tror på, inte ens om de ville. Barn kan ju tänka så och det är ju ok. Men för att förtydliga saken så är det naturligtvis inte att någon blir åtalad för varje röstsedel de har fuskat med på något sätt.
2020-12-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Så Trump var aldrig legitimt vald? Eller någon president för den delen.. Samma kriterier har gällt en tid nu.

Varför det? Alla röstsedlar från valet ska sparas i två år, sedan är det fritt fram att förstöra allt.
2020-12-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Varför det? Alla röstsedlar från valet ska sparas i två år, sedan är det fritt fram att förstöra allt.

Menar du att det kontrollerades närmare då? Eller vad menar du?
2020-12-07, 21:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Nej, jag är fortfarande övertygad om att Trump kommer att bli president de kommande fyra åren. Hur exakt det kommer att gå till är en annan femma.

General Michael Flynn, som jag litar på, har gjort flera tvärsäkra uttalanden de senaste veckorna. Bland annat har han sagt:

"There are muliple ways to victory, multiple!"

Senast igår sa han:

"Hey RINOs and other Quasi Republicans (local, state, & federal), you need to stand up & #FightForTrump"
"This is only a taste of what is to come.
@realDonaldTrump
won by a landslide and is going to continue to be our next
@POTUS"

https://twitter.com/GenFlynn/status/1335443427551547392

Han har även uppmanat Trump att deklarera undantagstillstånd, vilket förmodligen är den sista utvägen de kommer att ta till.

Donald Trump retweetade igår en gammal tweet från 16 nov. av Sidney Powell, där hon varnade delstaterna från att certifiera valresultat med fusk, för att de som gör det kommer att hållas ansvariga för att ha deltagit i fusket. Varför retweetar Trump helt plötsligt en 3 veckor gammal tweet, och svarar: "so much truth in this" ?

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1335713485020401671

Uppenbarligen vet de något eller sitter på långt mer information än vad vi vet, som kan avändas för att förklara att USA är under attack.

Som någon skrev i tråden nyligen, så är ett stort antal domare korrupta och hatar Trump, eller kanske snarare är lojala mot träsket. T.o.m. Chief Justice Roberts i Högsta Domstolen tillhör de korrupta. Det är därför lätt att förledas att tro att det är Trump som är galen med alla motgångar. Jag tror dock inte att en person som Michael Flynn skulle uppvisa denna självsäkerhet om det inte vore för att han visste vad som kommer att hända.

Även Lin Wood uttalar sig självsäkert om att Kemp, Duncan, Raffensperger och de andra korrupta i Georgia kommer att sitta inne snart, och uppmanar folk att förbereda sig på att globalisterna och Deep State samt Demokraterna kommer att dra igång en färgrevolution snart. Förmodligen sker detta när Trump får rejält överläge i rättsprocesserna och det står klart att han kommer att vinna, eller ifall omröstningen går till Representanthuset och de utser Trump till President. Media kommer då att hävda att Trump trixat till sig Presidentposten och kravaller dras igång som media stödjer, precis som de ursäktade och stöttade BLM/Antifa-kravallerna i somras/höstas.

Du har inte tänkt på att de kanske...bluffar?
De kanske hävdar att Trump kommer vinna, för att folk ska hänga med den pågående revolutionen emot vänstern?
2020-12-07, 21:53
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Heja! Det blir spännande in i det sista, höll jag på att skriva. Den 14/12 smäller det (bör inte tolkas alltför bokstavligt) — och efter det kan det fortfarande hända grejer. Stora grejer. Vi får se om Biden flyttar in den 21/1. Min magkänsla säger mig att det inte blir så.

Georgia, dagens snackis, framstår däremot mer och mer som en definitivt förlorad stat. Motståndet är för hårdnackat på flera fronter. Nu vet jag inte om Kemp fått gehör för sina krav på en signatur-audit, men det skulle inte förvåna mig om en sådan inte ens blir av. Det är Raffensperger som är boven i dramat. Utan tvekan.

Gov.Kemp har pga Covid infört "undantagstillstånd" i Georgia. Kemp kan därför ensam utlysa signatur checken.

Kemp och Raffensperger är både Kina-bovar, deras familjer har tjänat stora pengar på bla skyddsmatrial. Staten är dock långt från förlorad, Republikaner håller de nya Senatorerna ansvariga att pressa Kemp för att få bli återvalda, samt SCOTUS Thomas Clarence kommer, var så säker.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Då är det bara att ogiltigförklara valet där bevisen har förstörts.

Det har ingen domstol rätt att göra.
Man kan ogiltigförklara enskilda röster pga fusk men att ogiltigförklara hela valet eller massa röster utan att kunna styrka att de är falska går emot deras konstitution.
Rätten att rösta är en del av deras konstitution, att ogiltigförklara miljontals röster eller ens en enda röst kräver därför starka bevis.

Att påstå att det kan ha förekommit fusk räcker liksom inte, det räcker inte att visa att det kan göras heller, man måste bevisa att det faktiskt har gjorts och på sådan skala att det påverkat valet.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Vad menar du med "att lägga ned"?

Ja. Ge upp, eller liknande. Fortsätta sitt egna liv.

Jag menar, domstolen kan inte direkt ljuga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Hur många edsvurna vittnen har egentligen stått inför en tillsatt domare och bedyrat att dom sett och med säkerhet vetat att det varit valfusk mitt framför ögonen på dom? Bara undra med tanke på hur team Trump verkar ha så få framgångar när det blir skarpt läge. Att bli utfrågad av en lagkunnig kritisk domare under ed är ju något helt annat än att så framför en förväntansfull uppmuntrande Rudy med anhang och gasta om valfusk.

Trump tror ju inte på att det är en framkomlig väg detta med att räkna om och hålla på med domstolsärenden. Han är på väg att samla ihop gott om pengar för att leka vidare i livet. Han har andra mål nu. Varför den här svansen är så urbota korkade gör mig dock bekymrad. Förhoppningsvis är det barn det är frågan om.

Giuliani är ju ute nu, men den är Powell är ju inte frisk heller. Man ser ju det på hela hennes uppträdande att det är något mystiskt med henne, och på hennes alster som hon lämnar över. Fullkomlig idioti. Men hon tjänar ju pengar hon också. Och hon är ju 65 nu tror jag så att hon kan ha en god ålderdom sedan.
2020-12-07, 21:55
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det görs när man tar emot valsedeln.
Det är en del av verifieringsprocessen, det är därför man använder signaturer.

Och Wolf blitzer garanterar att detta skett?

Hur var det med alla "Glitchar" skulle inte maskinerna garantera att sånt inte hände?

Det var tur att någon tog sig en andra titt.
2020-12-07, 21:55
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
I samband med att de öppnades.

Men om du vill diskutera underskrifter.. vilka kriterier är det som de ska jämföras mot? Att bara be om jämförelse säger absolut ingenting.

Finns där väldigt många falska sedlar så är det svårt att certifiera ett valresultat.

Edit: till att börja med så bör man kontrollera att sådana finns, nästa steg är att kontrollera dessa mot databasen igen.
2020-12-07, 21:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Gov.Kemp har pga Covid infört "undantagstillstånd" i Georgia. Kemp kan därför ensam utlysa signatur checken.

Kemp och Raffensperger är både Kina-bovar, deras familjer har tjänat stora pengar på bla skyddsmatrial. Staten är dock långt från förlorad, Republikaner håller de nya Senatorerna ansvariga att pressa Kemp för att få bli återvalda, samt SCOTUS Thomas Clarence kommer, var så säker.

Att jävla Georgia skulle visa sig vara en så hård nöt att knäcka. Har känt från början att det finns goda förutsättningar och chanser där. Mycket att hugga tag i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in