2020-12-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
När ska dem förstå det här?

Trump kommer inte lämna WH.
Fusket ska utredas, sker det inte på frivillig basis, så blir det som det blir.
Vad gör du om Trump lämnar över nycklarna till Vita huset till Biden den 20 januari? Lägger in dig på psyket?
2020-12-07, 20:02
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Bra fynd. Fifan vad korrupt valet är, bara en dåre kan förneka!
Ingen kan väl vara så korkad så man tror att det är så enkelt som att skanna en röstsedel 2 gånger för att fuska. Finns en anledning att det finns en streckkod på röstsedlarna.
2020-12-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
De måste väl få tillgång till Dominons rösträknare.

Varför då? omräkningarna och stickproven som gjorts visar tydligt att siffrorna i maskinerna inte blivit manipulerade.

När omräkningarna motbevisat dominion teorin så har konspirationsfolket bara gått över till att man istället lagt till fejkade valsedlar.
Vissa kombinerar de två och hävdar att man gjort bägge delar.

Tillgång till maskinerna skulle inte göra något alls. Har fusk begåtts så finns givetvis inte den koden kvar i maskinerna.
En organisation som skulle begått ett sådant omfattande valfusk som påstås skulle behöva vara extremt skicklig.
En sådan grupp människor skulle så klart inte låta bevisen ligga kvar i flera veckor efteråt.

Det enda man kan göra med tillgång till maskinerna är att visa om det är möjligt att fuska eller inte.
Vilket det givetvis är, alla datorer/datorprogram kan manipuleras med rätt tillgång.
Att det är möjligt är dock inget bevis på att det skett.
På samma sätt kan en person som räknar röster fuska, men att en person kan fuska är inte bevis på att så skett.
2020-12-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Ingen kan väl vara så korkad så man tror att det är så enkelt som att skanna en röstsedel 2 gånger för att fuska. Finns en anledning att det finns en streckkod på röstsedlarna.
Onödigt arbete, maskinen fördelar röstarna efter ett förutbestämt mönster ändå, till Bidens fördel.
2020-12-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Varför då? omräkningarna och stickproven som gjorts visar tydligt att siffrorna i maskinerna inte blivit manipulerade.

När omräkningarna motbevisat dominion teorin så har konspirationsfolket bara gått över till att man istället lagt till fejkade valsedlar.
Vissa kombinerar de två och hävdar att man gjort bägge delar.

Tillgång till maskinerna skulle inte göra något alls. Har fusk begåtts så finns givetvis inte den koden kvar i maskinerna.
En organisation som skulle begått ett sådant omfattande valfusk som påstås skulle behöva vara extremt skicklig.
En sådan grupp människor skulle så klart inte låta bevisen ligga kvar i flera veckor efteråt.

Det enda man kan göra med tillgång till maskinerna är att visa om det är möjligt att fuska eller inte.
Vilket det givetvis är, alla datorer/datorprogram kan manipuleras med rätt tillgång.
Att det är möjligt är dock inget bevis på att det skett.
På samma sätt kan en person som räknar röster fuska, men att en person kan fuska är inte bevis på att så skett.
Och de maskiner som visat sig ge röster från en kandidat till en annan?
2020-12-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag är skeptiskt till sådana nyheter och jag kan tänka mig att matningsmekanismen på dessa maskiner fungerar inte så enormt tillförlitligt. Ska man fuska borde man eliminera den mänskilga faktorn så mycket som möjligt. Hamnade den där personen hos polisen skulle hon bli skitskraj och sjunga ut som en näktergal.

Jag har hört ett tal på 46 minuter där Trump var vansinnigt upprörd. Och jag tror det beror på att trumpfantaster med honom i ledningen fuskade väldigt mycket i valet. Det var därför Trump fick så många röster fast han är så ompopulär. 46 minuter av en väldig oro.
2020-12-07, 20:09
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Om SCOTUS nekar Trump's bevis, så är det bara dags att lägga ned. Eller hur, håller ni med?

Nej, jag är fortfarande övertygad om att Trump kommer att bli president de kommande fyra åren. Hur exakt det kommer att gå till är en annan femma.

General Michael Flynn, som jag litar på, har gjort flera tvärsäkra uttalanden de senaste veckorna. Bland annat har han sagt:

"There are muliple ways to victory, multiple!"

Senast igår sa han:

"Hey RINOs and other Quasi Republicans (local, state, & federal), you need to stand up & #FightForTrump"
"This is only a taste of what is to come.
@realDonaldTrump
won by a landslide and is going to continue to be our next
@POTUS"

https://twitter.com/GenFlynn/status/1335443427551547392

Han har även uppmanat Trump att deklarera undantagstillstånd, vilket förmodligen är den sista utvägen de kommer att ta till.

Donald Trump retweetade igår en gammal tweet från 16 nov. av Sidney Powell, där hon varnade delstaterna från att certifiera valresultat med fusk, för att de som gör det kommer att hållas ansvariga för att ha deltagit i fusket. Varför retweetar Trump helt plötsligt en 3 veckor gammal tweet, och svarar: "so much truth in this" ?

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1335713485020401671

Uppenbarligen vet de något eller sitter på långt mer information än vad vi vet, som kan avändas för att förklara att USA är under attack.

Som någon skrev i tråden nyligen, så är ett stort antal domare korrupta och hatar Trump, eller kanske snarare är lojala mot träsket. T.o.m. Chief Justice Roberts i Högsta Domstolen tillhör de korrupta. Det är därför lätt att förledas att tro att det är Trump som är galen med alla motgångar. Jag tror dock inte att en person som Michael Flynn skulle uppvisa denna självsäkerhet om det inte vore för att han visste vad som kommer att hända.

Även Lin Wood uttalar sig självsäkert om att Kemp, Duncan, Raffensperger och de andra korrupta i Georgia kommer att sitta inne snart, och uppmanar folk att förbereda sig på att globalisterna och Deep State samt Demokraterna kommer att dra igång en färgrevolution snart. Förmodligen sker detta när Trump får rejält överläge i rättsprocesserna och det står klart att han kommer att vinna, eller ifall omröstningen går till Representanthuset och de utser Trump till President. Media kommer då att hävda att Trump trixat till sig Presidentposten och kravaller dras igång som media stödjer, precis som de ursäktade och stöttade BLM/Antifa-kravallerna i somras/höstas.
Senast redigerad av BeatriceCenci 2020-12-07 kl. 20:11.
2020-12-07, 20:10
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag har hört ett tal på 46 minuter där Trump var vansinnigt upprörd. Och jag tror det beror på att trumpfantaster med honom i ledningen fuskade väldigt mycket i valet. Det var därför Trump fick så många röster fast han är så ompopulär. 46 minuter av en väldig oro.

Har du någon länk till detta tal?
Medlem
Citat:

Jo, det gör ju det. Nivån på gänget som tror på valfusk är så extremt låg att man tror att det rör sig om skojare alternativt utvecklingsstörda. Men jag har som sagt sett Trump upprörd så jag tror att han fuskat enormt mycket och är nu så besviken trots detta.
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Onödigt arbete, maskinen fördelar röstarna efter ett förutbestämt mönster ändå, till Bidens fördel.

Ligger DJT bakom fusket så att han har flippat röster till Biden? Det är ju genialt. 4 år till.

Mike Pence
2020-12-07, 20:11
Medlem
Citat:
Hur går det då med valhemligheten? Om jag beställer en valsedel med streckkod som jag sedan poströstar med så går det ju att ta reda på vem jag röstade på.
2020-12-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Och de maskiner som visat sig ge röster från en kandidat till en annan?

Det har inte skett. Finns inga bevis för något sådant alls, det är rena spekulationer.
Powell har ju haft det uppe i rätten och kunde inte påvisa några som helst bevis för att så skett.
Hennes fall i Michigan blev avskrivet idag pga avsaknad av bevis.

Det som skett var ett par fall där man redovisat felaktigt.
Det är något som folk har använt "som bevis" på felaktigheter, folk verkar inte förstå skillnaden på räkningsprocessen och redovisningsprocessen.
Det är därför det pratas så mycket om "spikes" i röster, som om det helt plötsligt inkommit massa röster på en gång när det istället handlar om hur de redovisats.

EDIT.
Nu har hennes fall i Georgia också avskrivits. Brist på bevis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in