Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Köpte en liten skvätt till för 2,40. 3000 aktier till. Jag fattar ju inte hur marknaden kan ignorera den senaste ordern. Vissa bolag pumpas till fantasibelopp, men i detta händer inget!
Det finns 14 130 041 st aktier i boken och jag har nu 33.000 av dem.
Det är över 2 promille, haha...
För att komma upp i en procent av stocken måste man hysta upp med en kvarts mille. Men ändå...
Tillsammans borde vi på denna tråden komma upp i en bra ägarandel??
Jo, man trodde att intresset för aktien skulle vara större nu faktiskt. Nya kunder är viktiga.
Tranåsordern, 1.5 miljoner kronor borde då vara på endast 1500 elmätare. (1000kr/mätare) Då kan man ju anta att det trillar in ytterligare 8.5 miljoner kronor i framtida uppföljningsordrar så att Tranås kan byta alla sina 10 000 mätare. Förutsatt att det ska vara swemets på allihopa? Men det kan man väl hoppas på.
(Mina tankar, ibland har dom fel.)
Det borde väl även komma någon mer order från ny kund innan året är slut. När 13 miljoners-PMet släpptes skrevs det att:
"Bolaget räknar med ytterligare order från nya kunder om ca 2.5MSEK för leverans innan årets utgång."
(Kunder i plural.) Sedan dess Tranås på 1.5 miljoner. Så då hoppas vi väl på en miljon till innan året är slut.
Jag föll för grupptrycket och fyllde på lite till igår runt 2.46. Jag äger nu 52 693 aktier.
Utan majonäs på min räkmacka.