Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Börsnoteringen var nog ett sätt att få in riskkapital för att utveckla egna mätare. De två grejerna sammanföll.
Ja, dom har verkligen förbättrat sitt gem så att säga. Men när är marknad mättad? Om någonsin. Va blir de av swemet då? Ett service bolag?
Dom kanske kan göra något inom industrin också. Va vet jag.Elelr kanske finns de miljoner statliga elmätare som ska bytas ut.
De primärt men medvetenhet om sjutorparns genialitet som fick mej att köpa

.Kort sagt vet jag inget om produkten. Men jag har också kollat på siffrorna omsättningen kommer ju öka kraftigt under kommande kvartal. Min funderingen är om de blir en bibehållen tillväxt under säg 2022.. Eller balanserar sej intäkterna på en nivå som gör bolaget lönsamt men inte växande. Således står aktieägarna med långnäsa medans ledningen chashat in riskkapital.
Hur ser ägandet ut egentligen äger ledningen mycket aktier. De gör ju i sånna fall bilden ännu mer intrikat. Hypotetiskt sätt skulle ju kunna äga typ 2/3 delar

. Eller kanske finns de regler mot sådant.
Men visst tror jag på bolaget kommer blir flera skrällar i rad när de kommande fyra rapporterna kommer in. Tror jag i alla fall.. Sen kan detta va lite framgångsaga också med ett litet bolag som får en hävstång på börsen och når en jätte makans va vet jag..
Bolagets är verkligen pytte litet

. De är rent av gulligt. Finns ett finskt företag som gör bastuaggregat som också va i samma storlek nyligen. Men som växt kraftigt. Efter att ha hittat en exportmarknad...